(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAL ALEMİ (gülce ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAL ALEMİ (gülce ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sağolasın Ziya Bey Kardeşim. Kaleminin kudretini Mevlâm daim eyleye.. Her bir beyitte ayrı bir anlam derinliği barındıran güzel bir yediveden olmuş. Tebrik ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Yaşanan bu hayat "DÜNYA" , gerçekte hayal alemidir...Hakikata yaklaşmak, hakikatın gayrısından hazer etmekle olur...Sözüm kifayet etmez şiirin güzelliğine...İki kere öperim ellerinden ve yüreğinden....Selamlar , saygılarımla...
GÜLCE: Edebi akıma adını vermiş olan bir nazım türüdür..
Japon edebiyatının Haiku adını verdiği nazım türünün bizim edebiyatımızda ele alınmış nazım türüdür.. Hece vezniyle yazılır. Kafiye zorunluluğu yoktur. Şairin kendisine kalmıştır kafiye uygulamaları. Önemli olan mısralardaki hece sayısıdr... Birinci mısra=beş hece, ikinci mısra= yedi hece olmak kaydıyla dörtlük tarzında ya da beşlik, altılık, başkaca sayılardada GÜLCE yazılabilir... Önemli olan birinci mısranın beş hece, ondan sonra gelen hecenin yedi hece olmasıdır.. ........5 .........7 .........5 ..........7 .........5 .........7 ........5 ........7
Bunun gibi devam edilip istenilen mısrada yazılabilir.. GÜLCE şiirini edebiyatımıza kazandıran Sayın MUSTAFA CEYLAN'dır...
HAYAL ALEMİ (gülce )
Hayallerle süsleyip, beslediğim her umut, Hayâsız bir hayata düşüren sahte bir mut.
Soluksuz bir rüyâymış, hayâl denilen alem, Soluk yüz ve hicrana dönmüş hayat makalem.
Düşdüğüm şu hale bak, hakikâtler var iken, Düşlerimle besledim, koynumda bunca diken.
Çektiğim ızdıraplar, gerçeğin ta kendisi, Çekti elini benden, idenin efendisi.
İnsafsızca dümeni yanlış yöne kırmışım, İnsaf bilmez boşluğa, boş yere haykırmışım.
Var, pişman ol, tövbe et; umudun yıkılınca, Varırsın selâmete, Hakk’a karar kılınca.
Kör bakan göz mevlâyı görmezse neye yarar? Körkütük olmuş akıl, kuyularda Ay arar.
Son raddeyi bilmeyen, dünyayı cennet sanır. Sonra da o dünyadan, dünya ondan usanır.
Gölgenin sarhoş eden masalı budur işte; Göl, geninde su yoksa, çöle benzer her işte.
Koştuğum uçurumu, görünce duraksadım. Koş denince; hakikât, ola benim maksadım.
GÜLCE-YEDİVEREN 4 kasım 2012 Trabzon ____________________________ Sayın Şairimiz bu şiiriyle mükemmel bir örneklemeye imza atmıştır... Değerli kalemi kutluyor, şair arkadaşlarımıza örnek teşkil etmesi için de, bir örnek vermek istediğimi belirtmek istiyorum... Efendim, usta kaleme saygıyla... ESEN kalınız!..
okumak güzeldi üstadım.Usta kaleminizi
yürek sesinizi kutluyor saygılar sunuyorum..