GAZİLERŞiirin hikayesini görmek için tıklayın GAZİ KARDEŞLERİM;
“Gaziler gününüz kutlu olsun, her gününüz bu günkünden daha mutlu olsun…” Bastığın yerleri ’toprak’ diyerek geçme, tanı ! Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehid oğlusun, incitme , yazıktır atanı. Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı. Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda ? Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda ! Canı, cananı, bütün varımı alsın da Hüda, Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda. Yatsı namazından sonra soyunurduk pijamalarımıza Güleç yüzlü bebeler dolanırdı gözlerimizde, kimi ağlar, Burnumuzun dibine kadar sokulurlardı görünmeden, Yorucu yürüyüşün alın teri akardı; Bereketliydi Anadolu toprakları ya, her yerinde,
Açla tokun hali bir olmazmış; tok anlamazmış halden… |
Gazi mi dediniz?
Hani şu, otobüs şoförünün , gördüğü o şeref kartına rağmen, bakışları ile kontrol edip, ''Senin neren gazi, her bir şeyin yerinde '' diyerek ,hala belediyesi adına ,o pis paraları toplamak, soysuzlara zarar verdiği için ,onu aşağılamak adına , kubara kubara konuştuğu, hiç bir yerde iş bulamayıp, dilenciden hallice yaşayan , başları hep dik onurlu, vatan dediğin zaman,gözlerindeki yaşlarla birlikte ,kalan her şeyini de, fedaya hazır,yiğitleri mi kastediyorsunuz.
Yoksa, vatanımdaki yeri , kaçakçıdan sonra gelen, yasak bölgedeki masum katırcıları bombaladığı için katil ilan edilen ,
Kahraman , gözü pek, vatanımın yılmaz bekçileri , pilotlarımızı mı?
Ben ,bu karektersiz ibnelere, taviz vermemek için , bir kere bile ,gazi kartımı kullanmadım. Bizde gazilik olmaz, be Hocam. İngilizin , Fransızın , Anzak'ın gazisi olur. Bizimkilere '' Niyazi'' demek, daha uygun düşer.
Dün Kıbrıs 'ta ,Hocam Alb. Karaoğlanoğlu, sınıf arkadaşım Tğm. Gürkan Işık ve tanıdığım niceleri ile beraberdim.
Bana ,sevgili öğretmenim, yattığı yerden,''Ulan Karaoğlan , dünyanın parasını verip, taksi tutarak buralara niye geldin?Bir de dua ediyorsun, öğrensene artık Arapça dua etmesini, seni dersimde kopya çekerken görmüştüm, sesimi çıkartmadım diye yuttum zannetme sakın. Bak artık arayan ,soran bile kalmadı. Tabi ,taksici bizim kim olduğumuz, neden burada yattığımızı bilemez. 20 Temmuzlarda bile ,televizyonlarda kim kimi... oyunları var da , milli hiç bir şey yoksa ,taksicinin ,esnafın, hatta mücahit çocuğunun ,ne suçu var. Kızma, benim en yaramaz öğrencim, sen de, artık uy bu aymazlığa.''
Ah be hocam,bu kadar Harbiyede önderlik öğretmenliği yaptın da ,neden öğrettiğin her şey ,havalara uçup gitti? Yani senin, o altı okka duruşuna fikirlerine, komutanlık vasıflarına alçak gönüllülüğüne hayrandık. Şu çöpçü denilen hocayı tebeşirle boyadığımı görmüş ve gülmüştün sadece. Alayındaki şehitler ,gaziler seninle çarpışmaktan ne kadar mutludurlar kim bilir. Baba adamlardınız sizler ,Baba.
Neden tükendi nesliniz be Hocam. Küçük oğlumun askerliği yaklaştı. Büyük Diyarbakır'da yaptı görevini. Ben ,neden bir güvensizlik içindeyim? Bir kaç çapulcu dan mı çekiniyorum Hocam. ASLA .Ama bir güvensizlik var içimde. Şu topuk selamını sevemiyorum Hocam,baş eğmeyi de. Asker ,dik olmalı Hocam, kalkmış şey gibi dimdik.
Saygılarımla.