boşuna heyecanlandım karanlıkta görüş alanı dar olur dönüp dururken iki yıldız çarpışmış köpekler ulumaya başlamış kulaklarım çınlamış, adımı anmış biri... uzun zamandır unutulmuşlar barınağındayım yıldızlarda seyahata çıkacaktım ihtiyarlığımla bu son yolculuğum olacaktı elbette bütün paramı marangoza yatırmıştım seyahatıma dair teferruatları hazırlatmıştım boş telaşe bunlar, yat uyu gecegece... düşsem dizim kanar çocukluğumda, ağlarsa bir tek anam ağlar tabii ki, ağlamak yetmez yaramı da sarar yara izlerindendir ihtiyar çirkinliğim yalnızlığın bekçisidir azrail....
yıkılsın duvarlar, kulağıma ses dolsun karanlığın görüş mesafesinde tek derdim, çıkıp oğluma gideyim kapılarda karşılasınlar, torunlarım kucaklarda kırmızıgül yaprakları serili ardımda dilimde andersondan masallar
yıkılan duvarlar yeniden örülmekte annenin yemeklerini özledim çok şey mi istedim? o günler hava açık, güneşli, sırtımda taşıyorum evimin her bireyini o sevdiğim çocuk sensin, ellerimde baba şefkati tanrı dokunur gibi saçlarına hatırlıyorum o kırık dişli tarağı tabii ki, kabul etmeli ki, bencillik çürütür sevgiyi bir çığlığın harfleriyle yazılır: ’yollamayın beni!’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Huzurevinin Yalnızlığında şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Huzurevinin Yalnızlığında şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hürriyet bumudur? şiirler sevgi açlığı çekerken.. bunlar ne güzel dizeler böyle en can alıcı yanları bunlar. sesim duyabileceğin kadar gür değil ki ... yüreğine sağlık amcacım cidden çok ama çok etkilendim ben..
Uyuyan bir ülkede uyanık olmak biraz zorlaştı bu günlerde. Uyanbe kardeşim dediğin zaman uyuyan sensin deniyor bu günlerde Alışmış bir zihniyet uyutulmaya yarın neler getirir hiç umurunda olmaya.. Böyle güzel yazıları okumayı özledi bu ülkenin sevenleri kutlarım değerli hemşerim saygılarımla..
Mustafa KEMALİ anıyorum canım yandığında Mustafa KEMALİ anıyorum ufuklara baktığımda Mustafa KEMALİ anıyorum karanlıkta kaldığımda Mustafa KEMALİ arıyorum Ülkem darda kaldığında.. Mustafa KEMAL ATATÜRK hep özlemlerdeki bir türk..
Türkiyem uyku mahmurluğunda şairim, bir türlü uyanamıyor! Bir kısmına ağır uyku ilacı veriliyor, uyanıkların ağzına kilit vuruluyor! Duyarlı yüreğinize teşekkürler.
Dört gözle bekler,her yeni günle geleceğini hayal eder olduk bu derin uykulardan uyanışları arkadaşım.Nedendir bilmiyorum hep Teğet geçiyor ülkemi dik duruşlar,tali yola döndü hep çıkış vadeden yollar. Duyarlı yüreğini usta kalemini kalpten kutlarım.
eskiden sessiz sedaskız yaşparlardı yapacaklarını, şimdi ise herşeyi alenen yapıyorlar... anayasalarını çıkartmaya kaldı işleri... o da çıktı mı, dönüşümü tamamlayacaklar maalesef...SAYGITYLA
Uyanacak! Hergün dahada fazla karartırmaya çalışıyor beyinler.. Kapitalizm ve emparyalizm çarkları en feci şekilde dönüyor öğüterek insanları ve bu çarklar sistem dışı her laf söyleyeni atıveriyor dışarı... ve bu insanların çoğaldığını çoğalmasını umut ediyorum ancak bu şekilde kurtuluruz hepimiz.. yoksa çok karanlık gelecek bu böyle devam etmez edemez diye düşünüyorum herşeye karşın umut besleyerek...bakın sistem içinde şiiri kaç kişi okuyor kaç kişi yorumluyor veya ne diyor.. böyle şair aydınlanmak istemeyen aydınlanamıyor.. Koskoca okyanusa bir kova atarsın o kovanın hacmi kadar suyu alır.. o yüzden öncelikle şu eğitim işine bir yol bulmak lazım beş yaşındaki çocukların sıralarına başbakanın ve cumhurbaşkanının resmini koyarak başlamışlar yeni öğretim yılına.. sayfalarca yazabilirim ama susuyorum yüreğinizi kutlayarak temenninize çok içten katılarak.. saygımla...
YÜREK SESİNİZ KOCAMAN... SUSMAYA ÇALIŞSANIZ DA O HAYKIRIYOR... HER HAYKIRIŞINIZIN YANSIMASI ÇOK OLACAKTIR İNŞALLAH... EĞİTİM SİSTEMİ İŞİN KOLAY TARAFI, BUNLARDAN İKTİDARI DEVRALAN HER PARTİ BİR GÜNDE BU UYGULAMAYA SON VERİR. ASIL TEHLİKE ÇIKARTMA HAZORLIİĞINI SÜRDÜRDÜKLERİ ANAYASADA... OÇIKARTILDIĞI ZAMAN, MAALESEF DÖNÜŞÜMÜ TAMAMLAMIŞ OLACAKLAR VE BİR DAHA İÇ SAVAŞTAN BAŞKA BİR KURTULUŞ YOLU KALMAYACAK...MAALESEF... SAYGIYLA