Ben bir fotoğraf albümüyüm. Kafamın içinde, canlı yüzler taşıyorum. Binlerce… Hiç değişmeyen, Kimisi silik, kimisi derin izleri olan… binlerce çocuktuk biz… Şu kız, nasıl da güzel bir kız, değil mi? Onun adı “Ece Turhan" dı: İTÜ’de Çevre Mühendisliği okuyordu. İstiklal Caddesinde yürüyordu tepesine cam düştüğünde, bu yüzden mühendis olamadı… Mühendis olabilmek için, caddenin karşı kaldırımında yürüyor olması gerekiyordu,
Hepimiz aynı şartlara sahiptik yola çıkarken Kader bir kaçımızı burada alıkoyarken Bir kaçımıza yürü ya kulum, demişti. Bir kaçımız ne oldum delisi olmuştuk görüşmeyeli, Bir kaçımız alçak gönüllü kalabilmiştik…
Bir kaçımız homoseksüel olduk Bir kaçımız hırsız, serseri Bir kaçımız mezarlıkta yatıyor şu anda, Bir kaçımız şu anda ecel teri döküyor…
Aynı şartlara sahip çocuklardık Zekamız daha noksan değildi birbirimizden Hırsımız da; Hepimizi tesadüflerimiz taşımıştı yerlerimize…
Hiçbir değerinin olmadığını sandığımız küçük tesadüflerin büyük etkileri olmuştu hayatımızda… Bütün bir hayatımız O küçük şeyler yüzünden değişmişti...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TESADÜFLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TESADÜFLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayat bu... Yola beraber çıktıklarımız bizden ayrılmak zorunda kaldı, kimi tökezledi çok gerilerden geliyor, kimi düşüncelerini satmayı tercih etti, bazıları hala bizimle aynı yola devam ediyor. Bundan sonraki tesdüfler iyiye işaret olsun hocam. Saygılarımla...
Aynı şartlara sahip çocuklardık Zekamız daha noksan değildi birbirimizden Hırsımız da; Hepimizi tesadüflerimiz taşımıştı yerlerimize…
Eyvallah şair.. ne güzel demişsiniz aynı şartlara sahip çocuklardık.. ve tesadüflerimiz taşımıştı yerlerimize.. o yıllar öyleydi zenginler vardı birde orta direk denilen ne zengin ne fakir.. ve aynı şartlara sahipti hepsi.. buraya takıldım biliyorum ki şiirde anlatılmak istenen bu değil ama ben en çok burada kaldım.. Bugün ise makarnaya patetese sadakaya muhtaç insanlar var ve bunlar için sevinip oy verenler var.. ve onların çocukları var yetiştirdikleri birde çocuklarını yurt dışında okutanlar en pahalı özel okullarda okutanlar var.. aynı esmeyecek onlara malesef tesadüf rüzgarları.. ve onları tesadüfleri taşımayacak malesef biryerlere.. fotoğraf albümünden yad edilen günler yinede güzelmiş üstad tek etken tesadüflermiş.. saygımla her daim yürekten kutluyorum şiirin şairini..
:)... benim albümümde ne işi var Tayyibin oğlunun, Sabancının kızının... Ece öznemiz ve bir işçi kızı, onun gibi binlerce gencin (milyonlarca gencin) nereye niçin gittiklerini düşünmeye çalıştım. İçlerinde şehit olup mezarda yatanlar dA Var, homoseksüel olanlar da... ONLARI O ÇİZGİLERE GÖTÜRENİN İSE ASLINDA BASİT, KÜÇÜK TESADÜFLER OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜM...olayım bu... SAYGIYLA
Bir fotograf albümün içinde sakladığı duyguları iz düşümleri geriye doğru dönüp baktığınızda hayatınızda nelerin değiştiğini rahatlıkla görebiliyorsunuz. İnsanın en unutulmaz anları hatıralarıdır, arkadaşınız Ece için allah rahmet eylesin, hayat tesadüflerden ibaret hayat her zaman herkese aynı davranmıyor, yürekten tebrikller selam ve saygıyla...
Ece yaşıyor, meşhur, siz de tanıyorsunuzdur basından. Arkadaşım olan babası, Ece manevi kızım. Hayata tutundu ve dönüşümü büyük oranda başardı...Saygılar
Severek okudum, kalemin daim olsun
Saygılar selamlar