Herkesin boğuntusun da yutkunuyordum dünyayı, taa ki sevincim suretimde bir ölü soğukluğuna dönüşene dek…
Kâküllerini araladığımda Dalgın bakışlarında kaybolmuştu yaz ikindisi Sessizliğini haykıran soluğu değerken yanaklarıma Kirpiklerinin açtığı yolda yürüyordum Şımarık damlaları dökülürken gecenin duman rengi saçlarıyla tenime Bir şey var tam şuramda bir şey diyordum Bir karınca misali geziyor dilimden yüreğime Bir düğümü tıkar gibi yutağımda Bir fısıltı gibi pelte pelte ağzımda Çırılçıplak bir sözcüğü giyinir gibi Ya da soyunur gibi duygusunu yitirmiş vakitleri…
Gözlerine oturan sokaklara teslim ederken çığlığını Sessiz sedasız seyrine dalıyordum -O sokaklarda kaldırım taşı gölgesiydim Tutunurcasına çaresizliğime elediği şefkatli kederine- Gözlerinde gittikçe uzaklaşan valizsiz yolculuğu Ve ülkeler boyu yalnızlıkla dönüşünü buğulanan penceresine Diline konmamıştı bir çift kanat sesi-ki dilinden havalansın tüm güvercinler- Ona seçilen hayatı yaşıyordu her harfi azap olan Gözlerinde beliren bulut puseniyle barışıktı nicedir Barışın adını sadece içinde ki gölgesiz kalabalığından biliyordu Saatini gösteriyordu gözleriyle bana Benim suskunluğum sende sürecek der gibi Der gibi sonsuzluk işte bu ve içinde ışıl ışıl bir kıymık Usul usul sızlanacaksın yaslanıp boşluğuna…
Aldırmıyordu suretindeki çizgilerin çeşitliliğine Yüreğindeki boşluklar adımlarının önünde büyüyen birer kuyu iken Geceyi çoğaltıp dururdu bakışlarında… Anne olunca öğrendim Annemin dudaklarında ki rüzgârlı gülümsemenin Ve gözlerinde ki yolculukların acıtan yanını…
Ki inanmıştım o vakitlerde gecenin büyüttüğünü çocukları Çoğalttığını ve de sevinç kırıntılarını sabaha Rüyalarımdan vurulmadan evveli…
Daye, Yorgunluğunu içime çekerek abc’sine topluyorum şiirin adımlarını/ terli bir imgenin gölgesiyim satır başında Sür diline adımı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kirpiklerinin Açtığı Yolda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kirpiklerinin Açtığı Yolda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.