Bugünkü kutlu günü açları yok sayarak Kutlarsam, gözlerime nehir olsun bayramım. Gezmeyi, eğlenmeyi arsızca kutsayarak Katlarsam, dizlerime kahır olsun bayramım.
Yoksulu düşünmeden mideyi tıkabasa Doldurup, üzerine içkiyi kasa kasa Namertlik sofrasından, asla duymadan tasa Otlarsam, sözlerime zehir olsun bayramım.
Kutsal vatan uğruna siperde ölenleri Unutup, alkışlarsam mazluma gülenleri Ekmek parası için kapıma gelenleri Şutlarsam, gizlerime mehir olsun bayramım.
Ömrümün son demine şuracıkta beş kala İbretlik olayları göremiyorsam hâlâ Aç gözlü bir canavar, misali daldan dala Atlarsam, güzlerime tehir olsun bayramım.
Gönül haneme dolan, sen değil ’siz’lerimi Bencillikten arınmış, ben değil ’biz’lerimi Sizden ayrı kaldığım, gecegündüzlerimi Mutlarsam, tizlerime şehir olsun bayramım.
Cümle müslüman aleminin ve şiir dostlarının bayramını kutlar esenlikler dilerim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAYRAMIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAYRAMIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok haklsınız üstadım.Anlam dolu harika dizelerdi bu vesileyle değerli kaleminizi güzel eserinizi ve mübarek Ramazan Bayramınızı canı yürekten kutluyor saygılar sunuyorum..
Elestiri yetenegi olanlar icin en güzel maden benim yazdiklarim.
Allah biliyor, bugün yazdiklarimdan bazilari gercekten begeni aliyorsa, bunda dün yazdiklarima yapilan hakli ve acimasiz elestirilerin rolü oldukca büyük.
Girerken şu ömrümün en keskin virajına, Mazlumu terk edersem zulmün averajına, Dolu savak yetmez de gönlümün barajına, Patlatsam izlerime bahir olsun bayramım.
Muhterem üstadım, şiirinizde öyle güzel bir akıcılık vardı ki, kapıldığım bu coşku selinde dilimden düşen bir dörtlükle bu çağlayana bir kadre de benden olsun istedim. Bu vesileyle Ramazan Bayramınızı en iyi dilek ve temennilerle kutluyorum.
Bayramların sadece gezip tozmak, eğlenmek, sevinmek'den ibaret olmadığını söyleyen şiir,insani duyarlıkların dahada yoğunlaşması gereken zaman dilimleri oldugunu hatırlatmakta bize.Teşekkür ve tebriklerimle.