Sokağın köşesindeki deli olmak istersin. Sonra kaldırımdaki kedi İnsan olmak ağır gelir, güç gelir... Sorgulanmayan bir varlık olsun adım dersin. Bilemezsin kimliğini, p e s e d e r s i n...
Adın zikredilirken... anımsanmazsın Unut derler, sen de unutursun. Sonra hatıra diye seslenirsin, kırık bir zaman kapısından. Önüne bir ip gererler; kopartıp kopartıp düğümlersin. Aynısını beklersin, anlaşılmazsın. Unut diyenler unutur önce seni. Bağışlamazsın... Ölüyorum der de.. yine yaşarsın......
Sigarayı bırakır gibi bırakırsın sevdiğini. İlk günler öyle zor geçer; alışmışsın nikotine. Zehirlensen de... defa defa içine ç/ekmek istersin ’Bir tanecik daha olsa yansa/m’ der de yanarsın.
Gün gelir; hiç nefes almadığını, ona anlatmak istersin. Nefes alırsın! Gün gider.. ya boşverin; bu kadar yeter; aslında yaşam da... sana sormadan gider.
Sırdaş yazarsın adını, sır olur, kaybolur. Yokdaş diyecekken susarsın... demeye korkarsın. Arşive kaldırır emekli bir kütüphaneci seni. Hangi arşiv alır beni? Dön dünya der... döndürmeye insan bulamazsın.
Bir süre daha, sofraya iki tabak koymaya devam edersin Biri hep doludur Halil İbrahim sofrası gibi.. yemeden doyarsın. Tabaklar öyle kalır, ne kırılır ne dağılır sen parçalanırsın.
Düşmeden ayağa kalkmayı öğrenirsin Sancılarını dizinin acısından sanıp, göğsünün üzerine düştüğünü de unutursun. K/anarsın. Yüreğini, yine ellerinle kendin sararsın. Kendini dünyaya eşdeğer görüp beş para etmediğini bir anda anlarsın.
Unut adında adres verirler eline, bir yolculuk başlar.. Ucuz trenler de gitmez oraya. İz düşmez bir sokağa sapar... aldatılırsın; kaybolursun. Acemi yolcu! Sen en iyisi; kendi çöplüğünde öt bundan sonra...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PES EDERSİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PES EDERSİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrikler..köşedeki şair...tebriklerim şiir ve yorumadır...çok güzel bir çalışma olmuş... Fakat nedir bu her daim isyan her daim ayrılık ve her daim hüzün...karşılaştırdığımızda sevgiye dair yazılan şiirlere oranla hüzün daha fazla..bu bir doğa kanunumudur..yoksa şiirmi..fakar şiirlerin yüreklerden ve çoğunun yaşanmışlardan esinlenerek yazıldığını düşünürsek...söylenecek tek bir söz kalıyor...HAYAT BU...İŞTE... Kutlarım...
Gün gelir; hiç nefes almadığını, ona anlatmak istersin. Nefes alırsın! Gün gider.. ya boşverin; bu kadar yeter; aslında yaşam da... sana sormadan gider.
Sırdaş yazarsın adını, sır olur, kaybolur. Yokdaş diyecekken susarsın... demeye korkarsın. Arşive kaldırır emekli bir kütüphaneci seni. Hangi arşiv alır beni? Dön dünya der... döndürmeye insan bulamazsın.
Funda Can...Bu sefer hayatın tarifini çok güzel yapmışsın... Kırık bir zaman kapısından sızan hüzünler..Arşivi yok ki yaşananların her yaşanana dayanak sunasın ispatını yapasın...Ancak kanayan yaralar bir şeyler hatırlatıyor..Unut adındaki Trenlerin vagonlarında kücük bekci kulübelerinde yolculuk sürer hep..Her istasyonun makas başında geldiğin yolların hep iki ray üzerinde birleştiğini görürsün.... Kanayıp yüreğinin kendin pansumanını yaparsın....
Kaleminin ucundan dökülen son hüzünler olması dileğiyle...Saygılar sunuyorum Kardeşime...
Şiirinizi gözlerim ıslanarak okudum. Bir kat daha azaldı yüreğimin yalnızlığı. Sanki beni anlatıyordu tüm satırlar ve yaşadığım duyguları.. Başka bir dünyadan değil benim dünyamdan, yüreğimin ta içinden geliyordu satırlar. Tebrik ederim. Çok beğendim. Kaleminize, yüreğinize selam olsun. Saygıyla..
serbest şiirin yetkili servisinden bir güzellikti... anlam, kurgu,anlatım ve sunum olağanüstü güzellikte... severek ve hazla okuduğum müstesna bir serbest şiir...tebrikler ve saygılarımla...HŞT