Bir zamanlar, birlikte huşuyla yediğimiz, Kap, atılmak üzredir; iyi iftarlar bize. İman denen silâhın, kabzası dediğimiz, Sap, atılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
"Ramazan sohbetleri" kalınca birer anı, Masallarda okunur, davulcuların şanı, Komşuluk denen cömert alışveriş dükkânı, Kapatılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
Yozlaşmış insanoğlu; merhameti, erdemi, Bohçalamış, görünce; para denilen yemi, Ummanı kucaklayıp, muhtaç taşıyan gemi, Dibe dalmak üzredir; iyi iftarlar bize.
Evinde çeşit çeşit aş pişiren anneler; Yokluk tenceresinde taş pişiren anneler; Mezarda oğlu için, yaş pişiren anneler; Top atılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İYİ İFTARLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İYİ İFTARLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mehmet ziya öyle dokundurmuşsun ki bam teli kopmuş şiirin erdem bildiğimiz o güzelim davranışlar,alışkanlıklar aranılır olacak kelaynak kuşları gibi sağlıcakla iyi iftarlar
''Nerde o eski ramazanlar'' derdi eskiler. Ne yazık ki bizler bile demeye başladık. Anlamlı şiirinizden dolayı, duyarlı yüreğinizi kutlarım. Saygılarımla...
İftara gitmeler bile değişti. Eskiden haber verilmeden iftara gidilirdi. Sırf sevabını almak için. Şimdi günler öncesinden telefonla haberveriliyor.
Biz geliyoruz hazırlan. Tatlılar Antep işi olsun. Çorba ezogelin. Hurmalar Medine bahçelerinden seçilmiş olsun. Bu arada kasaba da uğramayı utma. Etler yumuşağından bonfile olsun. Daha dişcime yeni kaplama yaptırdım da..
Dercesine. Gösteriş meraklısı olup çıktık. Kalemin dert görmesin. Özlemimiz o eski samimi iftarlara. Bereketli Ramazanlara. Selam ve saygılarımla.
Kıymetli abim bu yazdığınız orucun ismi.."Mide orucu"...Yani ,midesini ,şahsını kendi açlığını düşünen etrafında ki insanlardan haberdar olmayan asıl orucun manasından çok uzak ...
Zaman geçtikce islamiyetin manevi hazzını almadan yaşamak adeta moda haline geldi...
Peygamber efendimiz Hz Muhammed a.s den sonra ;zaman geçtikce insanlar yanlış yollara sapmışlardır...Bu durum halifelik yıllarında bile kendini göstermiştir.Şöyle ki; İlk halife ebu bekir-i sıddık ,halifelik yaparken eline içi boş kargıya benzer bir asa almıştır .Yani sadece asa manasındaydı ...
Daha sonra yerine gelen Hz Ömer; içi dolu bir asa almış fakat ,insanlara karşı kullanmamıştır... Hz ömerin r.a ne kadar adaletli olduğunu hepimiz biliriz...Mescit yapmak istediği bir arsanın sahibi ,Hz ömer den şikayetci olurda ,kadının karşısına çıkarlar ...Hz ömer ,halifelik libasın üzerinden çıkartır ve kadıya emreder ;karşında halife yok suçlu bir Ömer ve Ömerden şikayetci olan bir insan var .Adil olarak yargıla der...Yani asla imtiyaz gözetmezdi...
Daha sonra Halife olan Hz osman; oda eline içi dolu bir asa almıştır ve yoldan çıkanları ,doğru yola çevirmek için kullanmıştır...
Ve en son Hz ali ;Halife olduğunda insanlar iyice yoldan çıkmışlardı ve asa artık yetersizdi..Bu yüzden Hz Ali r.a gerektiği yerde Zülfikarı kullanmak zorunda zorunda kalmıştır...
İşte Peygamber efendimiz Hz Muhammed a.s nin vefatından sonra ;Halifelerin ellerine aldıkları içi boş olan kullanma ihtiyacı olmayan asa zaman geçtikce yerini ,kullanılan bir Zülfikara bıraktı... İşte bu durumdan aşikar görünüyor ki,nübüvvet havasından uzaklaştıkca durum vahimdir...
Oruç, Hz Ademden beri var olan bir ibadettir...Meryem suresinde bile insanların konuşmayarak "susarak" oruç tuttukları bildirilir...Yani demek istediğim şu ki;oruç ,sadece aç kalmak değildir...Oruç,bedenin zekatıdır,akıl ve nefs o bedende olduğuna göre .Nefsimiz Hakkın emrine boyun eğmeli yani "RAM"..Aklımızı ve kalbimizi kötü "ZAN" lar dan arındırmak gerek... RAM-A-ZAN....Tüm ümmeti Muhammedin Ramazan ayı mübarek olsun .Selam ve saygılarımla....
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 7/20/2012 1:42:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Maalesef pek çok değerin kaybolduğu günümüzde İftar olgusuda değişmeye, dejenere olmaya devam ediyor. Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Tebrikler. Sağlıcakla.
Nasıl haklı nasıl doğru bir şiir. Herşeyin bir oyun gibi yaşandığı zamanlardayız. Dibe vurmaya ramak kaldı. Hakkımızda hayırlısı diyelim. Elinize sağlık. Saygılar
"Ramazan sohbetleri" kalınca birer anı, Masallarda okunur, davulcuların şanı, Komşuluk denen cömert alışveriş dükkânı, Kapatılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
Çocukluğumuzdaki ramazanın yerini tutmasa da ramazan ramazandır. Ne güzel yazmışsınız.Elleriniz dert görmesin. Hayırlı ramazanlar olsun inşallah.Allaha emanet olun.
Nice ramazanları eskiden ömrümüz her yeni gelen ramazanla hem seviniyor hem de şiirinizde ifade ettiğiniz tezatları yaşayınca hüzünleniyor. yüreğinize saglık üstadım. hayırlı Ramazanlar dilerim...
Evet bir çok güzel şey hatıralarda kaldı fakat hala güzel kalan şeylerde mevcut. Büyük şehirlerde komşuluk kalmamış olsa da küçük şehirlerde hala devam ediyor... Davullar eski rağbetini görmemekle birlikte ramazana yakışır şekilde devam ediyor... Mukabeleler, iftar davetleri vs. Allah eksikliğini vermesin. Fakiri fukarayı gözetmek ve özellikle iftara davet etmede ilk sıraları alması gerekir...
Sizinde nezdinzde Ramazanı Şerifin cümle müminlere mübarek olmasını dilerim... Selam ve dua ile....
"İman denen silâhın, kabzası dediğimiz, Sap, atılmak üzredir; iyi iftarlar bize."
"Komşuluk denen cömert alışveriş dükkânı, Kapatılmak üzredir; iyi iftarlar bize."
"Ummanı kucaklayıp, muhtaç taşıyan gemi, Dibe dalmak üzredir; iyi iftarlar bize."
"Mezarda oğlu için, yaş pişiren anneler; Top atılmak üzredir; iyi iftarlar bize."
Ne diyeyim; İçeriğiyle acı ama bir o kadar da haklı serzenişlerde bulunmuşsunuz. Dördüncü mısralara kurulan anlam köprüleri ile de bu vurguyu pekiştirmişsiniz.
Bir zamanlar, birlikte huşuyla yediğimiz, Kap, atılmak üzredir; iyi iftarlar bize. İman denen silâhın, kabzası dediğimiz, Sap, atılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
"Ramazan sohbetleri" kalınca birer anı, Masallarda okunur, davulcuların şanı, Komşuluk denen cömert alışveriş dükkânı, Kapatılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
Yozlaşmış insanoğlu; merhameti, erdemi, Bohçalamış, görünce; para denilen yemi, Ummanı kucaklayıp, muhtaç taşıyan gemi, Dibe dalmak üzredir; iyi iftarlar bize.
Evinde çeşit çeşit aş pişiren anneler; Yokluk tenceresinde taş pişiren anneler; Mezarda oğlu için, yaş pişiren anneler; Top atılmak üzredir; iyi iftarlar bize.
İyi Ramazanlar ustam Güzel bir iftar şiirir okudum Çok güzeldi kalemine sağlık Haz aldım okurken Kalemin daim olsun Saygılar selamlar ustam
kaleminizi Ramazan'ınızı kutlar
saygılar sunarım..