Araba son model, gıcır mı gıcır... Yerinde aksesuar, herşey var, hazır. Vites otomatik, direksiyon havalı, Şoförü hiç sorma; baldan da tatlı… Bakışlar zeytin gecesi, yanaklar gül pembesi, Arabanın üstü de açık, tamamlıyor dekoltesi…
Aldı yoldan bir acı âdem, Baktı şöyle; âdemin gözleri sanki badem. Bastı gaza hiç beklemeden, Gittiği yolu düşünmeden… Sordu âdeme yolda; ne yer ne içerdi? Âdemin verdiği cevapsa, hepten beterdi… İş arıyordu, düşmüştü yola, Bakınıyordu öylesine, sağa sola…
Aklına geldi minicikten bir şarkı, Mırıldandı, anladı farkı. Açmıştı yolda kapıyı, Tatlı sanmıştı işte, acıyı…
Düşündü bir an; basmalıydı frene. Araba mı parçalanır, kime ne? Asıldı frene olanca şiddetiyle, Ekseninde döndü tüm haşmetiyle.
Dönüverdi geldiği yöne, Görünmedi hiç bir şey gözüne. “Hadi” dedi âdeme, “Yolculuk bitti.” Âdem ise bakmadan ardına, gitti.
Bir masal bu; kimse alınmasın üstüne. Dünya kurulalı var masallar, “Bir varmış, bir yokmuş” deyi deyi Çok şey anlatılır; insan üstüne…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yolculuk Bitti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yolculuk Bitti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Traji komik bir oyunun sahnesini anlatmış adeta şiir. Araba son model, gıcır mı gıcır... Yerinde aksesuar, herşey var, hazır. Vites otomatik, direksiyon havalı, Şoförü hiç sorma; baldan da tatlı… Bakışlar zeytin gecesi, yanaklar gül pembesi, Arabanın üstü de açık, tamamlıyor dekoltesi… Şoför, bal gibi tatlı bir hatun ve kullandığı araba bile kendisi gibi gösterişli. Şiirin diğer kahramanı olan kişi şoför kadar şanslı değildi. İşsiz ve ondan da beteri dürüst bir adamdı. Belki de rüyada sandı kendisini, baldan olan bu hatunun yanında. Kadın, anlar anlamaz adamın haşmetli bir hayatı olmadığın,ı unuttu badem gözleri. Kadın dekoltesi ile devam etti yola, adam döndü kendi hayatına. Okurken masal gibi gelse de, yaşarken kaç acı barındırır içinde. Kadına mı yanmalı, adama mı? İkisi için de zor bu hayat. Adamın duygularından bahsedilmemiş, yüreklere bırakılmış tahmini. Tam tersi de olabilirdi, şoför bir erkek olabilirdi. Belki de son daha değişik olurdu. Ne olursa olsun, parayı kendisine ölçü olarak alan kişiler her zaman zarar verirler etraflarına. Masal gibi anlatılıp, neşeli bir seslendirmeyle acının rengini azaltmaya çalışmış şiir. Tiyatro sahnelerini hep çok sevmişimdir. Bir tiyatro sahnesi gibi, neşelenirken son sahnede acı oturuyor insanın içine. Büyüklere masallardan bir kesit gibi. Çok beğendim, emeğinize sağlık. Saygılarımla.
Yoruma dikkat ettiğiniz için ben teşekkür ederim. Yazılanları önemseyerek okuyorum evet, seviyorum duyguları hissetmeyi. Bence de acıyı anlatırken arada bir acı ile kafa da yapabilmek çok iyi oluyor. Yeni şiirlere uyansın günleriniz. Saygılarımla.
Vurgulamak istediklerimi bire bir açıklamışsınız detaylı olarak. Bu da yazılanları önemseyerek okuduğunuz gösterir. Çok teşekkür ediyorum...
Roller değişse, erkek olsaydı şoför demişsiniz... Dediğiniz gibi, değişik son senaryoları olabililirdi. O yönünü düşünmemeyi ve "Paranın insanı çılgınlaştırmasını" anlatırken; daha derine dalmayıp neşeli bir tonda ve dozunda bırakmak istedim...
Emeğiniz için tekrar teşekkür ediyorum... Saygı benden...
Araba reklamlarında kadınların işi ne ola, diye düşünürdüm. Dekoltesinden, takısına, benzediklerini hiç kabul etmemiştim ama şair :) şair "belki de benziyorlardır" dedirtti bana. Alınmadım, hayır... Çünkü sıkı sıkı tembihliyim," yolda el kaldıranı alma, hayırlısı var, hayırsızı var" diyen ustamdan. E, şimdi bir tembih daha eklemeli demek ki; "her duran araca binmemek lazım"
Masal hayalden beslenir. Bu şiir yaşamdan alıyor suyunu. Kim alınırsa alınsın, çok da uzak betimlemeler değildi çağa, çağdaşıma.
Beğenim ve tebriklerimle, ve şiirin gülen yüzlü kalemine teşekkürlerimle.
Bir masal bu; kimse alınmasın üstüne. Dünya kurulalı var masallar, “Bir varmış, bir yokmuş” deyi deyi Çok şey anlatılır; insan üstüne… Evet gerçekten sizde satırlarınızda hafif dokundurmalarla hayatın içeriğindeki insan toblosundan bir kesit sunmuşsunuz doğruluk payı%100 , gülümseten düşündüren güzel mısralardı daha öncede söyledim mi bilmiyorum ben bazı dostların seslendirmelerini ,fon müziklerini duyamıyorum nedeninide pc kullanma acemiliğimden midir nedendir çözemiyorum fakat bazılarınınkide dinleniyor selam saygımla
Bazı sayfalarda dinleyemeyişinizin sebebi "Directx" eksikliği... Sizde ya Media Player eklentisi eksik ya da Adobe Flash Player... Media Player eksikse sayfanın üzerinde sarı yatay ince bir şerit olur.. Ona tıklayıp "çalıştır" demeniz lazım. Adobe Flash Player ise googlede bulup yükleyin...
Ayrıca explorerde dinleyemiyorsanız bir de mozilla ya da chrome de deneyin...
Bu guzel anlamli siirinize ne diyebilirimki.Her zamaki gibi hunerli muziklerle anlam dolu misralarla donatilmis bir sayfa okumak ve derinden dinleten yorumuzu ictenlikle kutlarim bu sair nereye giderse gitsin bulup sayfasinda konaklamak cok hos. Saygilarimla
Dönüverdi geldiği yöne, Görünmedi hiçbir şey gözüne. “Hadi” dedi âdeme, “Yolculuk bitti.” Âdem ise bakmadan ardına, gitti. ------------------------------------------ ''Alemin keyfi yerinde, bıktık illallah!,, Diye ardından bir şarkı tutturmak geldi içimden... Felek bu, kimine kavun yedirir, kimine kelek... Belli mi olur?!
Hoş bir taşlamaydı. Çok beğendim ve takdirlerimi bırakıyorum efendim. Teşekkürlerimle!..
Bir yol çıksa bana alsam küçük omuzlarımı koyulsam yola...Kimse olmasa, sol omzumdaki melek artık bana günah yazmasa, çıkarken masalımdan ne bir ayakkabı nede zihinlerde bana dair bi silüet kalsa,sonsuzluk olsa mesela önümde onsuzluk olmasa...Bir yol çıksa bana ne tren ne araba ne vapur ne uçak, yalnız ruhla varılsa, bir yol çıksa bana mesela, tanıdık tanımadık kimse olmasa,Bir yol çıksa bana mesela bedene hapsolmuş ruh özgür kalsa, kuş olsam uçsamm sonra ardım toz bulutu, bir yol çıksa bana çıksada yola koyulsam,yaz olsa mesela aylardan temmuz eş dost kimseyi aramam haberleride olmasa,çekilsem bu yarıştan bana göre değil desem beni ardında bırakanların ardlarına bakmak hiç akıllarına uğramasa mesela...Bir yol çıksa bana...Karanlıklarım ışıkla son bulsa...
Masallarla büyüdük hepsi bitti!Hatta varolmadıklarınlarını anladık yaşadıkça...Tıpkı aşk gibi!!! çok keyfli ve kendi adıma düşündürücü dizelerdi,sisin ardında kalan manzara bende böyle tecelli etti,kutluyorum üstadım,daim olun herdaim......................... saygılar__________________-
Dönüverdi geldiği yöne, Görünmedi hiç bir şey gözüne. “Hadi” dedi âdeme, “Yolculuk bitti.” Âdem ise bakmadan ardına, gitti.
Bir masal bu; kimse alınmasın üstüne. Dünya kurulalı var masallar, “Bir varmış, bir yokmuş” deyi deyi Çok şey anlatılır; insan üstüne…İNSANLIĞI KAYBEDERSEK OLACAĞI BU DOST BU GÖNÜL SELİN HİÇ SUSMASIN KAL SEVGİLER İÇİNDE...
Yolculuklar hiç bitmez değerli üstadım...hayatın her anı ayrı bir yolculuk, her saniyesi kuş misali bir yere uçuveriyor insanoğlu...yine seslendirmesi, anlatımı ve müziğiyle Türk sineması tadında hoş ve eğlenceli bir şiir okudum kaleminizden...tebriklerimi ve saygılarımı kabul buyurun lütfen...her daim şiirle...
Sizi şiirlerimde görmek, şiirlerim adına güven veriyor bana.
Sıkıntılı günleri biraz mizahla boğmak istedim. Ruhun sıkıntısına cılız mı kalır mizah bilemem.. Deniyoruz :) Hayat da zaten deneme yanılma değil midir ki?
Araba son model, gıcır mı gıcır... Yerinde aksesuar, herşey var, hazır. Vites otomatik, direksiyon havalı, Şoförü hiç sorma; baldan da tatlı… Bakışlar zeytin gecesi, yanaklar gül pembesi, Arabanın üstü de açık, tamamlıyor dekoltesi…
Aldı yoldan bir acı âdem, Baktı şöyle; âdemin gözleri sanki badem. Bastı gaza hiç beklemeden, Gittiği yolu düşünmeden… Sordu âdeme yolda; ne yer ne içerdi? Âdemin verdiği cevapsa, hepten beterdi… İş arıyordu, düşmüştü yola, Bakınıyordu öylesine, sağa sola…
Aklına geldi minicikten bir şarkı, Mırıldandı, anladı farkı. Açmıştı yolda kapıyı, Tatlı sanmıştı işte, acıyı…
Düşündü bir an; basmalıydı frene. Araba mı parçalanır, kime ne? Asıldı frene olanca şiddetiyle, Ekseninde döndü tüm haşmetiyle.
Dönüverdi geldiği yöne, Görünmedi hiç bir şey gözüne. “Hadi” dedi âdeme, “Yolculuk bitti.” Âdem ise bakmadan ardına, gitti.
Bir masal bu; kimse alınmasın üstüne. Dünya kurulalı var masallar, “Bir varmış, bir yokmuş” deyi deyi Çok şey anlatılır; insan üstüne…
Seslendiren : Suskunbiradam (Turgay)
Mizahi yönü ağır olan güzel şiiri severek okudum üstadım Yüreğin kalemin varolsun Kalemin daim olsun Saygılar selamlar... Müzik seslendirme harikaydı....
Sevgili dost mizah yönü ön plan da tutulmuş fakat here mısra da insan ders veren güzel şiir emek ve yürek verimiş akıcılığı ve edeat bağlaçları harika kullanılmış.şiiri kalemi yazan yüreği alkışlıyorum.sevgi ve selamla kutlarım
Mizansel ve güzel bir yorum,çok güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan yüreğinizin sesi taaaa kulaklarıma kadar geldi,yüreğiniz çoşmuş kaleminiz yazmış,yüreğine sağlık,kaleminiz daim olsun.Dünyadaki şu saatte parlayan yıldızları sayfanıza döküyorum,dünyadaki en güzel çiçekleri size taktim ediyorum,sayfanıza gelip sizi onore eden değrli dost kalemlere saygı ve selamlarımı gönderiyorum,kabul görmesi temennisiyle,
Saygı ve Selamlarımı sundum.