(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Can Ve Beden şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Can Ve Beden şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçinde kımıldayan can , için için acıyan kalp...Dıştan gelen darbeler teni acıtır..Cana gelen darbeler canı yakar bitirir...
Sen beden! Dua et ki, var sende bir can; Darbelerde senin yerine yanan… Ya kendi yerse darbeyi can? Yok, oysa onun yerine acı duyan.
İnsan neler çekmez ki şu cana gelen darbeler yüzünden..Ne diyor Mevlana ' "İncir çekirdeğini doldurmayacak kadarniye küçümsenir ki ; kalp pek mi büyük incirden? Bakın bakalım insan neler çekiyor ,incir çekirdeği kadar kalbe düşenden!!
Beden egoist, siperane can... Unutur ey beden, iyi bakmazsan, Terk eder seni can!
Hele bu dizeler anlam deryası..
Beden kendini düşünür gider....Kendine dünyada kalacak gibi bakar gider...Unutur, can bedenden gitti mi geriye kalan bir et parçası...O bedeni değerli kılan, canda taşınan yürek...O yürek ki neleri barındırmaziçinde..Kırgınlıklar ,üzüntüler , hayaller ulaşılamayan düşler..Ve birgün can habersiz terk-idiyar eder dünyadan..
Geride kalan bedenin bir anlamı yoktur oda toprak olur gider...
İyi niyete ,güzelliğe dair ne varsa eser olarakbırakılan yalnız oradan hatırlanır o can...
Üstadım yüreğine sağlık....Kutluyorum kutluyorum bu şiiri..Yorumda mükemmel şiir'de...
Hocam yine buradayım yine bu şiirdeyim..Bir şiire nasıl bu kadar anlam yüklenir,
Bedene nice darbeler gelir gider. Acıyan hep can olur. Ah o can, ah o can.
Neler çekmiyor ki can, bazen bedene gelmezde direk cana gelir acı, siper edecek olan beden yok. Can ne yapsın nere sığınsın.
Herkes dıştan görünen bedene göre yargılar durur. Can'da yaşanan depremleri kimse bilmez. İncinir mi kırlır mı bilmez, bedene zarar vermez insan gider Allah'ın gönül evi olan kalbe verir zarar..
İnsan bazen bir tarfık kazası geçirir, bedeni zarar görür insanlar etrafına toplanır geçmiş olsuna gider, iyileştirecek doktorlar tedaviler nasihat ederler, ama can öyle mi? Cana zarar geldimi kimse bilmez..Bir söz söyler insan bir araba çarpmasından daha fazla şiddetle cana çarpar söz. Darmadağın olur can ama görünmez . Sadece kuvvetli bir inanç varsa insan o inançla o kazayı atlatır ..
Bu şiir başka güzel, başka anlam deryası gözlerim dolu dolu dinliyorum. Ne olur yazın sevgili kalem, yüreğinize sağlık canınıza sağlık.
Belkide 1 saattir bu şiiri dinliyorum..Kaç kez dinledim bilmiyorum...Bir kez daha teşekkür etmek istiyorum üstadım...Kısa ama anlatılan şeyler bir darya-i hakikat...
Ne güzel söylemişti Barış Manço can bedenden çıkmayınca..söylenecek sözlerde tıkandı boğazım..Allah rahmet eylesin.. beğeniyle okudum dinledim..yüreğinize sağlık..
oldukça özgün bir çalışma ve fazlasıyla manidar bir anlatımdı...yazdıklarınızı her daim beğeniyle takip ediyorum, içten tebriklerim şair yüreğinize, daha nicelerine değerli kalem...saygı ve selamlarımla...
sayfama girdim ve eskilerden çok tanıdık bir dost ismiyle yorum gördüm yok dedim benzerliktir koşar adımlarla yinede acabamı dedim ve evet benim eski dostum ben sevennnel suskulugum ne güzel seni bulmak çok mutlu oldum ve şiire gelince yine senin uslubun felsefi gerçeci
Evet.. Blogcu'nun dostlukları bir başkadır.. Bunu her zaman söylerim... Ama ne yazık ki; Türkiye'nin en büyük sitesi iken bir düzenleme yapıp bozdular ve böyle hepimiz dağıldık...
2009 a kadar oradaki paylaşımlar unutulmazdı...
Evet.. Tarzımı biliyorsun.. Ama o yıllarda idi.. Şimdi daha değişik çalışmalar yapmaktayım... Şimdilik biriktiriyorum... Eskileri ve yenileri harmanlıyorum..
Yaşar yine göklerde, mavilerde can; Ama cansız sana, olur ancak toprak mekân...güzel duyguların uçuştuğu geçmiş ve gelecek mekan beklerken bizi yaratan dünyamız baki kalacak...güzel yüreğin güzel şiirini kutlar sevgiler sunarım dost kal esenlikler içinde...
Sen beden! Dışında ten, içinde kan, Korkma, darbe gelirse hiç bir an… İçinde var kımıldayan; Var içinde bir can, için için acıyan!
Sen beden! Dua et ki, var sende bir can; Darbelerde senin yerine yanan… Ya kendi yerse darbeyi can? Yok, oysa onun yerine acı duyan.
Beden egoist, siperane can... Unutur ey beden, iyi bakmazsan, Terk eder seni can!
Yaşar yine göklerde, mavilerde can; Ama cansız sana, olur ancak toprak mekân...
Can ve beden, beden ruhun kılıfı, ona iyi bakmasak mutlaka içinde ruh da barınamaz, maddi ve manevi beslemek gerek ki yaşasın ve yaşatsın. Çok anlamlıydı şiiriniz ve yorumunuzdaki ifadeniz, yüreğinize sağlık Turgay hocam, gönlünüze hüzünler uğramasın dilerim. Yürekten tebrikler, sevgi ve umut ışığınız hiç sönmesin ebedi, mutlu ve esen kalınız...
Neden eklemek istemediniz ki çok anlamlı çok mantıklı ifadeyle fakat evet belirtmişsiniz ruh karmaşasında yansıtmak istedim diye ben yorum yaptıktan sonra şiirinize ses eklediğiniz iletisi geldiydi sesle mısralar tam can bulmuş tekrardan tebrikler selamlar
Uzun zamandır eklemediğim, eklemek istemediğim bir çalışma... Bir ruh karmaşasında, bir ruh karmaşasını, özellikle karmaşa biçiminde, karmakarışık yansıtmak istemiştim.
UMMAN-I AŞKTIR ÎÇERÛN
Sevgi Daima Yaşar Candan îçerû
Bir Damla su Ol Hakikat deryasında.
Savrul Benden îçerû !
Hîç ...
Bir An
Tebrikler
Sevgiyle ,
.