az kalsın dirilecektim! çocukluğumun tahta beşiğinden çıkıp çenemdeki düğümü çözecektim; -birdenbire- dudağımda annemin sütünün tadı babamın yitik ıslığı ardınca içre serviler de, o ağıt senin; bu ağıt benim dolaşacaktım
en tutkun ay’dan sızıp râvîler; rivayet ettiler, fısıldadılar bana başağın özünden;
-koylarda güneşe tutulacaksın toprak dile gelecek-
kaç kurtul; dediler
küçüğüm: İnce kumdan şiirlerle kalkıyorum mûsalladan beni aşkla sınıyor yokluğun, yokluğum; kızıl gül açıyor, tomurcukların sihriyle -aşktan öte- yalan da değilmiş -sınanıyorum-
sen içimdeki boşluk; (______) gergef iklimler dokuyor bu yüzden yüreğim gözlerin önü sıra; şiir yüklü yeminler süzülüyor içimin göklerinden kanatlanıp
bu dünyanın dışından bakıyorum -görüyorum- mavilerde geziyor yoksunluğumuz, kırılan bir nar gibi ; ilk rüyâ’dan gümüş kumlara dağılıyor -kerâhet vakti-
kendini doğuran pınar, köpük köpük yosuna beleniyor gökleri yırtarak gelen yağmur burgulanmış eceli uğulduyor öbür yarısını arar gibi
çünkü şiirler çakmak taşı; karanlığımı kelimeler tutuşturuyor dilimi alevine göre ayarlıyorum; cevapsız bırakıyorum dirimli Şiirler’i:
Temmuz gözlerinle karşıla beni dünyalara birdenbire çıkıp gelinmiyor yol boyu papatyalar topluyorum -dolunaylarca- dizlerinin dibine geldiğim zaman o dünyayı kuruyorum -senle-
saçların göğsüme düşende yalnız bana ait kendim örüp kendim çözüyorum; taç yapıyorum yıldızlardan temmuza hazırlıyorum tel tel! takamayacağımı bilsem de!
ellerimi haziran çıraları tutuşturuyor serin servilerden gölgelere uğurluyorsun dûandan çıkartıp beni nasılsa benim de var bir yokluğum pencereleri hira’ya bakan ayet gibi iniyorum soyutlandığım aşkından kıbleleri döne döne küçüğüm
biliyor musun? bugün bütün yoksunlar yusufcuktur bütün yokluklar züleyhâ yürek tutuşacak, felek nâçâr kalacak ağıtlar fezaya bir hüzzâm sâla geriye: O sâla kalacak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beni bir davet aldı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beni bir davet aldı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
biliyor musun? bugün bütün yoksunlar yusufcuktur bütün yokluklar züleyhâ yürek tutuşacak, felek nâçâr kalacak ağıtlar fezaya bir hüzzâm sâla geriye: O sâla kalacak.
SEVGİLİ OĞLUM ŞİİRİN SERBEST VEZİNLİ LİRİK BİR ŞİİRDİ.İÇİNDEKİ KORKULARI ,ÜMİTSİZLİKLERİ,TÜM KÖTÜ ANILARI ANLATAN BİR ŞİİRDİ.TABİİ YİNE SONUNU ÖLÜMLE BAĞLAMIŞSIN.BU DÜNYADA İNSANLAR ARTIK O HALE GELDİLER Kİ SAHTE SEVGİ VE DİĞER DUYGULARIN İÇİNDE YOK OLUP GİDİYORLAR.MİLLET SAHTEKARLIĞI MARİFET SAYAR OLDU.MİLLET BİRBİRİYLE OYUNCAK GİBİ OYNUYOR.YALANDAN SEVİP ORTADA BIRAKMALAR,SÜSLENİP,PÜSLENİP GÜNLÜK AŞK YAŞAYANLAR REVAÇTA.ÖLÜMÜ DÜŞÜNECEĞİNE YAŞAMAYI DÜŞLEMİYORSUN.SEN ÇOK İYİ BİLİRSİN.ALLAH VERDİĞİ CANI ANCAK KENDİSİ ALIR YAVRUM.ÇIK ARTIK ŞU BUNALIMLARDAN.VALLA BEN SENİN ŞİİRİNDEN ANCAK BU KADAR ANLAYABİLDİM MURAT. AH BÖYLE ŞİİRLERİ BİRDE TAM ANLAYABİLSEM.DAHA GÜZEL YORUM YAPARDIM DA.İŞTE BU KADAR ANCA OLDU EVLADIM.
KUTLARIM ÇOCUĞUM,ŞİİR ÇOK GÜZELDİ.ALLAH'A EMANET OLUN.SELAMLARIMLA
ŞİMDİ YORUMUMA ŞİİRLE İLGİLİ İKİ GÜZEL SÖZ EKLİYORUM.HOŞÇAKALIN......
Herkes Mutluluktan Bahseder, Ama Pek Az Kimse Bilir Onu.
GEÇMİŞ OLAN DÜN geçmiş olan dünden hiç yad etme yarın da gelmemişken feryad etme düşünme geleceği de geçmişi de şimdi şen ol da yaşamı berbad etme ÖMER HAYYAM.
biliyor musun? bugün bütün yoksunlar yusufcuktur bütün yokluklar züleyhâ yürek tutuşacak, felek nâçâr kalacak ağıtlar fezaya bir hüzzâm sâla geriye: O sâla kalacak.
içdünyanın karamsarlığında akmış duygu seli güzel dizelere harika bir şiir olmuş kutlar sevgiler sunarım...
saçların göğsüme düşende yalnız bana ait kendim örüp kendim çözüyorum; taç yapıyorum yıldızlardan temmuza hazırlıyorum tel tel! takamayacağımı bilsem de!....bence muhteşem bir şiirdi...kutlarım şairim.saygılar
Şiir bana göre bir rüyayı bir, kabusu anlatır gibi aktarılmış. Tani ki, şiir güzel ve hele Ahmet kaya türküsün eşliği dahada güzel olmuş. Sankı şiiri anlatır gibi. Tebrikler şair. Kalemine yüreğine sağlık. Kutluyorum.
Şiirin içinde güzel imgeler var. Ancak; şiir aceleye getirilmiş gibi geldi bana, biraz dağınık gibi Murat, belki de bana öye geldi.
Yine genel olarak beğendim.
Gücenmeyeceğin kanaati ile bir kaç yazım hatasını da burada bile olsa yazmamın mahsuru olmayacağını biliyorum.
Selamlar...
çenemde ki düğümü çözecektim; -birdenbire- ( çenemdeki... burada kullanılan ki içinde bulunma hali olduuğundan birleşik yazılır. ) yalanda değilmiş -sınanıyorum- ( yalan da ) sen içimde ki boşluk ( içimdeki ) dünyalara birden bire çıkıp gelinmiyor ( birdenbire ) biliyormusun! ( biliyor musun ) (eğer burada illa bir noktalama işareti kullanılacaksa soru işareti (?) kullanılır.)
OlgunOnur tarafından 6/23/2012 4:28:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
huh abime bak ne kırılması ne kızması bilakis seviniyorum yardımın için sağol abi
aceleye getirdim evet abi zaten hiç bir şiiri eleyip taramıyorum ki işte bazan burda hocalarıma gösteriyorum öncesinde bakıp hataları söylüyorlar yoksa öyle aldığım gibi siteye yayınlıyorum..
bir salalık saltanatın sonunda
aşka dönersin
aşktan öte her şey boş..
Çok beğenerek okudum Dikçe
Tebrik ederim