nasıl öpsem seni? uzun zaman oldu dudaklarımı kullanmıyorum hayata karşı. kedilerin meraklı bakışlarında yüzüm örtünüyorum, örtülmek geliyor aklıma ilmiği bir kat daha geçirip denize atabilirim gözlerimi, senin sesini arayabilirim boşlukta yağmura inat ma che freddo fa! diyebilirim birden irdelenmiş çiçekler dökülürken önüme sonbahardan terk edilmiş bir nehir olabilirim.
nasıl anlatsam, şarkılar eskiyen vücutların haritasıdır ve yorgunluğun tanrısıdır uzanmak kuytuluğunda yangınların esirinde esriğinde pembe bulutlar sarmaz etrafı ve berrak bir su geçmez yanıbaşından çanaklarını kapatmıştır duyu aynaları seçersin uzaktan ağrı bir dağı görmek istersin ve dağda vurulan ayrılıkları kendi gözüne kestirirsin ufku elini eline götürmek istersin ben istedim doğrusu, bir kuş olmayı kesti aklım özgürlüğü adımladım, özgürlüğün gençliği vardı ve kokusu güzeldi aslında yaşıyor olmanın!
boş tenekeleri tekmelemektir rüya. kapısından geçirirken seni rüzgâr anlatacağın şeyler olmalı, benim var benim bir korkum var uslu yara benim burnum kuzey benim saçlarım uzuyor hâlâ tınısında kırgınlığın.
yazgıyı çize çize bir kulaç bırakmadılar oysa sarı kanatlı bir tutkunun tutumuydu boz esler! kendi içinde bir penceresi olmalı insanın ve o pencere muhakkak denize bakmalı!, deniz adı altına verdiği nesnelliğe. kaçmalı bazı ânlar bulduğu tek noktadan sağı solu boşalmışsa bir kuru tütümde insan bir tek insanı anlamalı, uçurum, kendi gözünü çıkartanlara vesvese!
şimdi bir kımıldayışın talihidir hatıra yüz yüze vermeli ve sulamalı bakışları bir fidan gibi aydınlığa!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nasılsınız? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nasılsınız? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nasılsınız diye sorarak başlamış şiir. ben de cevaplarımı yazayım:
iyi değilim. "sonbahardan terk edilmiş bir nehir" olmak isteğinde, yaşıyor olmanın kokusunu duymak hevesindeyim elbet. ve evet. benim de anlatacağım şeyler var. hem de çok. şiir uğrarsa bana ilk ona anlatacağım.
yüz yüze vermeli, aklımızla kucaklamalı bu fikri elbet. ama güç lazım buna.
İyi değiliz. Bu doğru. İyi olmak nedir diye düşünmeliyiz sadece belki de. Anlatmalısınız, bir şekilde bir yere, bir kişiye, bunu yapmalısınız. Dilerseniz ben bile olurum. Şiire anlatmak da çok güzel bir seçim. Umarım gücünüz olur, güzel günler.
nasılsınız diye sorarak başlamış şiir. ben de cevaplarımı yazayım:
iyi değilim.
"sonbahardan terk edilmiş bir nehir" olmak isteğinde,
yaşıyor olmanın kokusunu duymak hevesindeyim elbet.
ve evet. benim de anlatacağım şeyler var. hem de çok.
şiir uğrarsa bana ilk ona anlatacağım.
yüz yüze vermeli, aklımızla kucaklamalı bu fikri elbet.
ama güç lazım buna.
bende yok.