Unuttun ey Türkoğlu; Dağ eriten ustanı Soysuzlara aldanıp, dirliğini unuttun. Nice kahramanlıkla yazılan her destanı Yazanı dinlemeyip, birliğini unuttun.
Ecdadın adaletle titretirken dünyayı Dizgini ele verip, kırdın ok ile yayı Gündüzleri güneşi, gece hilâli ayı Süzeni anlamayıp, erliğini unuttun.
Duyarsızca meylettin, içi boş tâlimlere Aklını teslim ettin, sahtekâr alimlere Ezdirdin garibanı, uyarak zalimlere Ezeni paylamayıp, yârlığını unuttun.
Sesin çıkmaz arsızın sözde şamarlarına Gebe kaldın kansızın huysuz tımarlarına Yıkmak için sinsice asil damarlarına Sızanı önlemeyip, varlığını unuttun.
Bu gidişle daha çok olacak göreceğin Mahşerde de meçhuldür, nerede duracağın Geniş geniş dolaşıp, günâhla gireceğin Mahzene, inlemeyip darlığını unuttun.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UNUTTUN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UNUTTUN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıllarca tanımadın müstevliye uyanı, Tehdit olarak görüp, düşman diye sayanı, O kanını emeni, o ülkeyi soyanı, Helâl olsun ey millet, uyandın da unuttun; diyerek tebrik ediyorum.
Bu Millet çok büyük Millettir. Bu Millet her zorlukta küllerinden doğmasını her zaman bilmiştir. Örnek mi, tarihe bakmak yeterli olacaktır. Türk Milleti kadar devlet kuran bir millet var mı? Özür dilerim; ama bu tür şiirleri hiç sevmiyorum; zira kanıma dokunuyor... Bu milletin tarihine baktığımda ben gurur duyuyorum, şimdi de gurur duyuyorum.
Bu milletin bağrından kimler çıktı kimler... Onların torunları da ayrı bir cevherdir...
Yine Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi: "Türk Milleti, çalışkandır, Türk Milleti zekidir." Atatürk'ün hiçbir sözü laf olsun torba dolsun diye değildir. Yine hatırlatırım ki Atatürk: "Ne mutlu Türk'üm diyene." demiştir.
Bu Millet büyük bir millettir; düşmanına bile dua edebilecek kadar da asil bir millettir. "Allah düşmanımın başına vermesin." sözünü hatırlatırım.
Ezcümle peygamberimiz Hz. Muhammed (SAV)'in övgülerine nail olmuş bir ecdadın torunlarıyız biz...
Ziya hocam, biliyorum ki aynı paydada düşünüyoruz muhakkak; siz sadece biraz süreçten mütevellit içiniz acımış olsa gerek... Fakat o kadar zorluklarda Atatürk bu millete hep güvendi... Ben de güveniyorum her dâim...
Selam ve saygılarımla...
edibahmet31 tarafından 4/9/2012 2:20:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
hani şu Osmanoğulları'nın Anadolu'ya girşi yazar tarih kitaplarında... Ama ben en çok da merhum dedemden dinlediklerimi anımsarım. O da eski yazı kaynaklar okumuş ve sık sık anlatırdı;
Anadoluda giderlerken bir savaşla karşılaşmışlar. Adamların kimisi demiş ki; "Biz kazanan tarafa yardım edelim. Öbür taraf nasılsa bitmiş." Fakat böyle birşeyi Türk'ün şanına yakıştıramayanlar itiraz etmiş... "Hayır biz zayıf tarafın, mazlumun yanında olmalıyız" Osmanoğullarının yardımıyla savaşı kaybetmek üzere olan taraf bu defa savaşı kazanmış... Bu olaydaki tarafların Anadolu Selçuklularla Moğollar olduğunu tarih kitaplarından öğreniyoruz.
Şimdi günümüze bakalım... ABD'nin kontrolündeki Birleşmiş Milletler ve NATO'nun Irak'ı işgaline yeşil ışık yaktık. Na zayıfın yanında olan Türk ruhunu dikkate aldık ne de bir Müslüman oluşumuz. Ardından başka senaryolar, Libya, Mısır, Suriye... Sonra İran olacak... Sanırım sonra da Türkiye...
Unuttun ey Türkoğlu; Dağ eriten ustanı Soysuzlara aldanıp, dirliğini unuttun. ==== Unutmuş görünse de unutmayacaktır, Birgün inşallah özgürlük ateşini yakacaktır. İşte o zaman eriyecek dağlar taşlar, Türke kefen biçenin durumu o gün dar. Tebrik ederim Ziya Hocam... Demir dağları eritir yeniden Büyük Birliği kurarız, Saygılarımla ...
Eyvallah üstadım, doğru söze ne denir, sadece alkışlanır hemde yazan yüreği yüreğin en derinliklerinden... Çok manidar ve güzel eser ... Saygı ve selamlar
Bu gidişle daha çok olacak göreceğin Mahşerde de meçhuldür, nerede duracağın Geniş geniş dolaşıp, günâhla gireceğin Mahzene, inlemeyip darlığını unuttun.
eyvallah dost eyvallah söze ne gerek dost diyeceği demiş zaten sevgilerimle...
Unuttun ey Türkoğlu; Dağ eriten ustanı Soysuzlara aldanıp, dirliğini unuttun. Nice kahramanlıkla yazılan her destanı Yazanı dinlemeyip, birliğini unuttun.
Ecdadın adaletle titretirken dünyayı Dizgini ele verip, kırdın ok ile yayı Gündüzleri güneşi, gece hilâli ayı Süzeni anlamayıp, erliğini unuttun.
Duyarsızca meylettin, içi boş tâlimlere Aklını teslim ettin, sahtekâr alimlere Ezdirdin garibanı, uyarak zalimlere Ezeni paylamayıp, yârlığını unuttun.
Sesin çıkmaz arsızın sözde şamarlarına Gebe kaldın kansızın huysuz tımarlarına Yıkmak için sinsice asil damarlarına Sızanı önlemeyip, varlığını unuttun.
Bu gidişle daha çok olacak göreceğin Mahşerde de meçhuldür, nerede duracağın Geniş geniş dolaşıp, günâhla gireceğin Mahzene, inlemeyip darlığını unuttun.
BİR GÜN HER KES HATIRLAR ÜSTADIM DUYARLI YÜREĞİNİ YÜREKTEN KUTLARIM YÜREK SESİN SUSMASIN
çok güzeldi eser.İlhamınıza bereket kutlarım
saygılar sunarım..