(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kim Olduğunu Bil şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kim Olduğunu Bil şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
hece şiirinin ustalarının beni bu platformda karşılaması çok hoşuma gitti doğrusu. Lirizmin yanında didaktik öğelerinde sinesinde barınan çok ho bir şiir okudum. Tebrik ediyorum...
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
Naif yürek sevgili şairemden çok çok güzel anlamlı haklı nasihatler ve içli yorum candan tebrik ediyor duygularına yüreğine nefesime sağlıklar diliyorum başarıların bitimsiz olsun sevgilerimle.
Kulağa küpelik öğütler vardı bir sanatçı diliyle.. Yorum da her dem olduğu üzre içli ve enfesti şairem.. Tebriklerimi bırakırken selam ve sevgilerimi de gönderiyorum..
Ecel dinlemiyor,ne fakir ne tok Bu yalan dünyanın hiç faydası yok Öleceğiz bir gün,günahımız çok İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum Manevi cevherlerle süslenmiş bir yol gösterilmiş Rabbim ölmeden o yola girmeyi müslümanlara nasip eylesin,ALLAH daim eylesin çok güzel bie paylaşımdı kutlarım Selamlarımla Osman AKSOY
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum. Tüm canlılar bir gün ölümü tadacak ama günümüzde öteki dünya unutulmuş gibi bu dünyanın hırsına kapılmış gidiyorlar. Kendini bilmek en büyük erdemdir demi arkadaşım. İçerik, duygu ve tekniğiyle yine harikaydı. Tebriklerim, selamlarım ve sevgilerim hepsi yolda.....
Sadece şiiir değil....felsefe...Akılda kalıcı , yol gösterici öğütler yanı sıra alabildiğine şiir..Yorumu da katınca kusursuz bir eser arkadaşım. Kalemini yüreğini kutluyorum. Sevgimle.....
siz cennet ehlinden mi bahsediyorsunuz sevgili sairem. bu siirdeki gibi yasayabilmek, oyle olabilmek ne buyuk bir nimet! yine dusunduren hayattan dersler cikarmamizi saglayan muhtesem bir siir. yuregine saglik, sevgilerimle :)
Böyle güzel tavsiyelerin diğer adı Takva'nın erdemli yoluna davettir, sosyal düzenin gıcırdayan çarklarının imdadı değil de nedir!Şiire imza atan usta kaleminizi ve ses yorumunuzu bütün samimiyetimle kutluyorum Ülkü hanım. Gönül dolusu selam ve saygılarımla...
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
Kutluyorum engin gönlünüz ve kaleminiz var olsun okumak ve dinlemek ayrı heyecan veridi selamlar...............................................................
Nasihatlerle yüklü bir şiir daha okuttun bu akşam bizlere Ülküm gönlünün güzelliği hece hece dökülmüş ak sayfalara Aklı selim olan her insanın kendisine pay çıkartması geren bir şiirdi.
şiirin üzerinde ki resim ise şiire ayrı bir tat vermiş bence o resme baktıkca içimi bir huzur kapladı adeta.
kutlarım sevgili arkadaşım ilhamın bol olsun sevgiler.
Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum. .....
İnci tanesi gibi nadide naif dizelerdi arkadaşım.. Etkileyen düşündüren sözcükler çok güzeldi.. Seslendirmesi görselliği ve müziğiyle örtüşen.. Yürekten kutluyorum..Sevgiler İzmir'den..
Nazik uslubuyla , naif kelime ve dusunce aktarimiyla hos bir siir guzel bir calismaydi . Gonulden yureginizi , kaleminizi kutladim. Hep sevgimle Arkadasim..
çok çok harikaydınız kutlarım efendim sizi böylesine anlam dolu böylesine mütevazi dizeler gerçeğin ta kendisiydi nefesinize emeğinize sağlık saygılarımla selamlar
saygıdeğer üstadem Ülkü hocam Rabbimiz sizden razı olsun muhteşem yorumunuzla harika bir yürek sesi dinledim haz ile okudum o duyarlı ihlalsı yüreğine emeğine değerli kalemine sağlık yürekten kutlarım harikasınız hocam ,Rabbim cümlemizi yolundan ayırmasın paylaşımınız için teşekkür selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
İnci gibi dizilmiş nice güzel dörtlükler her dörtlüğü anlamlı ve yol gösterici çok güzeldi çok beğendim efendim. En içten tebriklerimi bırakıyorum o güzel sayfanıza saygı ve selamlarımla..
Doğru diyosunuz Şairem. Bu arada herkesin dolduruşuna da gelmeyeceksin. İyi ve kötü diye ayırım da yapmayacaksın. Herkesi kucaklamayı bileceksin. Güzel şiirdi kutlarım.
Hoşgörülü insan,kimseyi yermez Herkesin işine, karışma dostum. Allahtan gelene, akıl sır ermez. Kusurları kapat, hiç deşme dostum.
//Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol." MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ//
//Vicdanlı ve dürüst olmak,hesaplı olmaktan iyidir.Hesap insanı makam sahibi yapar da,vicdan daha önemli bir işe yarar:İnsanı,insan yapar.FRİEDRİCH NİETZSCHE//
Sesiyle,sözüyle,fon müziği ile ne kadar sade,hoş,etkili ve keyifliydi.Güzel gören yüreğinize sağlık. Dinledim,huzur buldum.Tebriklerimle.Selam ve sevgilerimle.
Tüm nasihatler, günahlar ve de kusurlar Bizim içindir hep bu ışık uzatışlar Kuru bir laf değil anlatılan durumlar Hepsi asgari değerde altın hususlar ! Razı ol sen de hakkına didişme dostum ?...
Hani şiir gibi şiir derler bazı şiirlere ya, Lakin şiir gibi şiir denir şiirin en hasına ! Bunun ise şiir gibi şiir olmasının yanında Ellerden tutulup sanki; Bir uyarı yapılıyor adeta, Yol gösterircesine yaşarken yanlış yol da, Zaman içinde ruhu köreltilmiş bir insana…
Okurken ve okuduktan sonra iyice coştum ! Belki okumadan önce , Belki biraz eksik, belki de birazcık boştum Ama okuduktan sonra lebalep ruhuma kadar ben doldum!!!... Finallerini şiirden bir bir nazikçe yoldum Ve ileride kendime “Doğru yol” Olarak sundum: (Artık ebedi koruyacaktır onları benim akıl kutum !...) “ Kusurları kapat, hiç DEŞME dostum ! Düşeceğin yolda, hiç KOŞMA dostum ! Toprak verimsizse, hiç EŞME dostum ! Ne isen öyle ol, hiç COŞMA dostum ! Sakın böbürlenip, hiç ŞİŞME dostum ! Kim olduğunu bil,hiç TAŞMA dostum ! İyilik yapmaktan,hiç ŞAŞMA dostum !....” Açtım, baktım ve okudum, Ve artık şimdi gerçekten dolmuştum !!!...
Hasılı, Artık ben, hiç ben oldum dememeli Hep okuyup, hep öğrenmeli Yoktur öğrenmenin bir finali ?!... Tebrik ederim ben bu elit yüreği !!!.....
İnşallah dünyayı hep bu renk algılarsınız..................... Bu renklerle hükümsürsün hep hayatınız..................... Ve bu renkleri nihayete kadar temenni ederim ki yaşarsınız Pembe'lerden ayrılmasın hiç varlığınız......................... İnşallah daha çok böyle PEMBE şiirler yazarsınız............ Ayrıca beni layık gördüğünüz için bu renge, Teşekkür ederim binlerce size !!!!!!.......................... Esen kalınız mutluluklar içinde !!!!.............................
Yasak olan şeyi, özden geçirme. Yapman gerekeni, gözden kaçırma. Gerçeği bilmeden, yalan uçurma, Düşeceğin yolda,hiç koşma dostum.
merhaba değerli kalem...İnsanı değerli kılan toplumsal ve evrensel değerleri ne güzel işlemişsiniz...Şeyh Edebeli'nin, Mevlana^nın Anadolu erenlerinin nasihatları gibi...Fakat sanat içerikli olması dhaa farklı kılmış...çok tebrik ediyorum...saygımla...
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Öbür alemi düşünen olsa idi ah bitanem! "dünya toz pemme olurdu. Herkes ektiğini biçer GÜL PERİM. Sevgiler Selamlar. Mutlu olman dileklerimle. ALLAHA EMANET OL.
DEĞERLİ ÖĞRETMENİM ; ASLINDA DAHA SONRA GELECEKTİM..FAKAT GÖNÜL DOSTLARINDAN YER KALMAZDA SIKIRIZ DİYE HEMEN BİR GÖRÜNEYİM İSTEDİM..DOLAYISIYLA BEN PASTADAN PAYIMA DÜŞENİ ALDIM..KEŞKE ÖZELLİKLE YENİ NESİL NASİPLENSE..BU KALEMİ TANIYANLAR YÜREĞİN ŞİİR MANASINDA DIŞA VURUMU OLDUĞUNU ZATEN GÖRÜRLER VE BİLECEKLERDİR..GÜZEL BİR YORUM HARİKA BİR ŞİİR..DAHA NE DENİR..KUTLUYORUM NEZAKETLİ KALEMİ VE NAİF YÜREĞİ..SELAM VE SAYGIMLA..
Bilmemizin çok defa yeterli olmadığı, unutmamamız ve hep aklımızda tutmamız gerekenlerin hatırlatılması aslında vazife-i aslıye' dendir.
Nefsani doyum ve duyumsuzlukların zaman zaman hırs zaman zaman nefret ve öfkeye dönüşmesi, zamanın şartlarının bencillikleri ve menfaatleri ön plana çıkarmadaki teşviki istemediğimiz, aslında mizacımız olmayanları da bize yaptırıyor maalesef!
İyiliği tavsiye etmek kötülüklerden uzak olma adına telkinde bulunmak ayrıca dini bir vazifedir de...
Bütün bunları şiirde / şiirlerde görmek de ayrı bir güzellik.
Teşekkürler Ülkü Hanım...
Oflu tarafından 3/2/2012 1:14:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirde olduğu kadar resimde de başarılı olduğunuzu söylemeden geşemedim. Hoşgörülü olmak; Olaylara ya da olanlara duyarsız kalmak anlamına gellmez. Bazı durumlarda suskunluk, hatalara ortak olunur ki bu da yeni hataların önünü açar. Öğüt içeren yürek dizelerinizi tebrik eder, esenlikler dilerim.
Hoşgörülü insan,kimseyi yermez Herkesin işine, karışma dostum. Allahtan gelene, akıl sır ermez. Kusurları kapat, hiç deşme dostum.
Yasak olan şeyi, özden geçirme. Yapman gerekeni, gözden kaçırma. Gerçeği bilmeden, yalan uçurma, Düşeceğin yolda,hiç koşma dostum
çok güzel bir felsefe,çok güzel bir şiir.yüreğinizi kutluyorum. şair,ressam... daha ne olsun;tam bir sanatçı. bu eseri favorilerime eklemeden geçemem. saygılarımı sunuyorum.
İLİM İLİM İLMEKTİR İLİM KENDİN BİLMEKTİR demiş Yunus Emre. Şiir de kendi yüreğinin resmini çizmektir sözcüklerle. Hakkıyla yapılmış bir çalışma daha.Alkışladım canı gönülden.