Teskin edilmesi güçtür Bir şimendifer taşırken haki renginde tankları; Düşünür aklı kıt, gerçeğe zıt, Kaç insan daha sever diye Gelip, geçmiş tüm insanları.
Hayret eder balkonlar, Siyah zülüflerde gri bakışlardır gündüz Aynı merdiven köşesinde bir kadın Ve yanındaki oğlanın adı Gürbüz!
Geçip gidenler kadar sevmeliyim şimdiyi. Yarına ne bir hesabım var, ne de geçmişe feryadım! Bugün de bir ihtilal bayrağı sallar astarı yırtık, Acemi bir terzinin ellerinde yaralanmış kabanım.
Kadının hüznü;’ Bir gün olsun eve geldiğinde, Hani bir kez olsun kapıyı açtığımda ona; Ah bir kez yüzüme gülüp, konuşsa, öpse beni! İstemiyorum yeni elbiseler, istemiyorum para Onun sevgisiyle mutlu olmak yeter bana’ Derken, Göz göze geliyoruz komşularla beraber Biraz olsun kadının feryadı belki şu sokak da diner!
Geçip gitmiş onlarcasının hatırası dut ağacında Dut ağacımda geceleri şiirler damlatan asfaltlara Yeryüzünü milyon kere mahveden insanlığa Ağaçlara, kuşlara, her ne varsa böcekten yana Organ/ellerini dahi deşen Şubat soğuğunda Aynı kadın evinin penceresinden bakıyor, Elimde papatya ekmek, birkaç anaç yumurta!
Bugün de mutsuz sanki bugün de dertli İkindi ezanı sonrası sınırlarımız dışı yine hareketli Kendi kapı içine köle olmuş ruhlarımız isyanlarda... Hiç bitmeyecek zannedilen ömür gibi bakışları Bir yanda geçmiş, diğer yan da geçmeye namzet yarınları Aynı safın sımsıcak ekmeğinde ikiye bölünmüş ana’varta’ları !
’Tak tak’ sesleri kulağında kedi hanımefendinin Talip olduğu gecelik bile sandıklar içinde naftalin kokuyor Artık pijamalar dahi uykudan ziyade, maziye gebe.
Ne düne, ne de geleceğine hiç umut vermediğim yarınlar, Beni artık mutlu hayaller ile kandıramazlar! Varsa bir san’at gözlerinde Ali amcanın, O da işportacı; çakmak, kalem, vesaire… Bu dünyadan geçmiş Bağ-kur emeklisi biçare. İşte onun gibi sevmeye çalışıyorum ellerimi Kirlenip, defalarca yıkanmaya muhtaç olsalar bile!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Telaşe Levazımatları... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Telaşe Levazımatları... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiriniz zihnimi, ziyadesiyle meşkul etti beyfendi.. Anlamak için öncelikle, ruh kitaplarını, akabinde siyasi kitapları karıştırdım. Lakin hiç bir kitapta bulunmayan, bu mantığı çözemediğimden size danışmak istedim.. Şiirinizin hikayesinide fazlasıyla merak ettim. Yazarsanız ne ala! Sevgiler efendiM :)
Hım, anladım..
Ama siz değerli hocamın öylesine bir şiir yazdığına inanasım gelmedi, açıkcası, yazılarınız benim için bir ders niteliğin de, olduğundan takibimdesiniz.. Öğrenciniz olarak hiç bir detayı kaçırmak istemem doğrusu..
Hürmetler bizden efendim :)
Şiir işledikçe işledi de içime ben susacağım şimdilik!
Şiir'in içine gizlenen o kadar anlam var ki(...) Tabi görmesini bilene.
Geldim...Gittim... Ama yine geldim.
Canımı yaktı(!) Beni bensiz bıraktı... (-belki de kendimi okudum şiir(in)de-)
Tebrikler,
Sevgi ile...