Sabret gönlüm, zârı bırak; hüznü gözden silmek gerek Gayret bekler kulundan Hakk; direnmeyi bilmek gerek
Edeb ile vursun örsün, öfkeni yen dinsin hırsın Gönül yapmak senin dersin; yolda karar kılmak gerek.
İncinsen de etme sitem, gafil ile olma hemdem Tevekkül et, söz dinle hem; hep pîr-ü pâk kalmak gerek.
"Dost" bildiğin üzsün varsın, duan, virdin yara sarsın Niçin böyle çeşm-i zârsın; umut ile dolmak gerek.
Düşsen dahi sıkça dara, her işte bir hikmet ara Şerri hayra yora yora, tefekküre dalmak gerek
Nefsi ezmek ise maksat, say ki sende hep kabahat Her bir kabir, gör, nasihat; ölümden ders almak gerek.
Allah(c.c) deyu tekrâr ile, "bir"liğini ikrâr ile Boyun büküp, ısrâr ile, sır kapısın’ çalmak gerek.
Hakk’ı söyle, hep ayandan, korkma seni kınayandan Kork, Allah’tan korkmayandan; hak üzere ölmek gerek.
Yük oldukça kalbe çile, "lâ havle" çek, sabır dile Halden bilen bir dost ile, paylaşarak bölmek gerek.
Akan "ömrün" avucundan, düşene bak dil ucundan Bin bilinmez yön içinden, doğru yolu bulmak gerek.
Vuslat ise şayet murat, kalp kırmamak! Budur sanat! Aman vermez derde inat, gülümsemek, gülmek gerek.
Göz odur ki Hakk’ı göre, benzemeye bakarköre Benliğini serip yere, secdelere gelmek gerek.
Farz et ömür gelmiş geçmiş, ecel tene kefen biçmiş Farkedince, herşey "hiç"miş, ürpererek, solmak gerek.
Bil ki, şeytan sana düşman, uyup ona olma pişman Hakk’a kulluk, en büyük şân; gerçek mü’min, olmak gerek. Hakk’a kulluk, en büyük şân; gerçek mü’min, olmak gerek.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* SABRET GÖNLÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* SABRET GÖNLÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.