Yüreğim heyecanla mazilerde çarparken, Gördüğüm her manzara yürekleri dağlıyor. Silüetin ufuktan gözlerini kırparken, Ziyaretine gelmiş bir ahfadın ağlıyor.
***************
Seni anlatmak için söylenecek söz mü var? Ateşini yakarak tüttürecek köz mü var? Senin yüceliğini anlayacak öz mü var ? Kan rengi toprağının kokusu bile Şehit.
Koşarak geldiysem de hüzündür ziyaretim,; Yattığın bu mekanı kendime diyar ettim; Gördüm ihtişamını utancımdan ar ettim; Ağaçta yaprağının dokusu bile Şehit.
Mezarında laleler isyan mı ediyor ne; Teselli etmek için bulamadım bahane; Çok görme gözyaşımı ey ölümü şahane, Aklımın yüreğime sorgusu bile Şehit.
Ayaklarım titriyor, mekanında yürüsem; İznin var mı bir avuç toprağını kürüsem; Gömülüp gülbahçene çiçek gibi üresem; Hayale gerçeğinin duygusu bile Şehit.
Kanınla sulanmışken toprağın her karışı; Bana güzel bir vatan sana ölüm yarışı; Hele hele... makberin kucaklayıp sarışı; Gözümde ferağının pususu bile Şehit.
Var mıdır bir çaresi candan sana can versem; Sen rahat uyu diye yerin altına girsem; Dedemi, ecdadımı bir kere dahi görsem; Ziya’nın firağının korkusu bile Şehit.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇANAKKALE'DE DOLAŞAN YÜREK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇANAKKALE'DE DOLAŞAN YÜREK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bak! Bastığın yerde de bir Şehîd yatıyor bil! Aktıkça gözyaşların, gönlünden taşar sebil, O'nlar ki; Avrupalı, kan dökmek: Millî gelir!!! Çanakkale: Bayrağım, dünyâda bir tânedir. .......kadiryeter
Yemeğini ağzına getirirken veyâ mezar başında dua edilirken çekiler fotoğraflar, çokgüzel değildir.
Var mıdır bir çaresi candan sana can versem; Sen rahat uyu diye yerin altına girsem; Dedemi, ecdadımı bir kere dahi görsem; Ziya’nın firağının korkusu bile Şehit.
BİZE BU EŞSSİZ VATANI CANLARI, KANLARI PAHASINA ARMAĞAN EDEN AZİZ ŞEHİTLERİMİZİN RUHLARI ŞÂD OLSUN,ÇOK GELMEK İSTEDİM AMA NASİP OLMADI DUYARLI, DUYGULU VAFALI YÜREĞİNİZE SAĞLIK DEĞERLİ HEMŞEHRİM BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN SAYGIMLA.
saygıdeğer üstadım Allah sizden razı olsun o milli duyguları yaşatan asil özüne kurban harika bir şiir okudum yürekten kutlarım yazan kaleminiz daim olsun harikasınız ,rabbim tüm şehitleirmize rahmet eylesin amin paylaşımınız için teşekkür ederim selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
Söz konusu vatanken hiç durmadan uluorta konuşup boşa ahkam kesenlerin suratlarına çarpılması gereken gerçekler. Altına gönül rahatlığıyla imzamı atarım Mehmet dost.Bir yurtsever olarak neye sahipsem bugün ONLARA BORÇLU OLDUĞUMU BİLİYORUM:Çok hoştu çok.
Aziz şehitlerimizin ruhu şad olsun. Şu vatan topraklarında salına salına yürürken, bunu kime borçlu olduğumuz hangimizin aklına geliyor acaba? Yürekten kutlarım. Saygımla...
Aziz şehitlerimizin ruhları şad olsun. Mevla'm bizlere, onlara hakiki manada evlat olabilmeyi ve de gerektiğinde onlar gibi bu vatan için seve seve can verebilmeyi nasip etsin. Çok anlamlı bir şiir. Yazan kalemi saygıyla selamlıyorum.
Bu topraklarda rahat yaşamamız için canlarını veren, bizi vatansız bırakmamak için şehit düşen atalarımızın bize bıraktığı bu cennet vatanın kıymetini bilmek için ÇANAKKALE gezilmeli.Cumhuriyeti özgürlüğü millet olabilmeyi tek bayrak altında toplanmanın anlamını bilmeyenler o toprakların tarihi dokusunu koklamak için ÇANAKKALE'yi görsünler bence. Canlarından vazgeçerek vatan toprakların savunan kahramanları tanımak için, ÇANAKKALE, Conk bayırı ,Anafartalar ve Gelibolu' yu gezsinler. Nasıl büyük bir gurur nasıl bir ulu sessizlik ve heybet..Yüreğinize emeğinize sağlık .Bu anlamlı dizeleri yazan kalem sahibini kutluyorum Selam ve saygılar.
değerli dostum 2011 yılı nisan ayında ve 2009 yılında çanakkaleye ait şavaş mekanlarını iki kez gezme fırsatı buldum. keşke bir üçüncü kez daha gezme şansım olsa. Nefis dizeler okudum sayfanızdan. Duyguların şaha kalktığı dizelerin usta kalemini kutluyorum.
Kanınla sulanmışken toprağın her karışı; Bana güzel bir vatan sana ölüm yarışı; Hele hele... makberin kucaklayıp sarışı; Gözümde ferağının pususu bile Şehit.
Var mıdır bir çaresi candan sana can versem; Sen rahat uyu diye yerin altına girsem; Dedemi, ecdadımı bir kere dahi görsem; Ziya’nın firağının korkusu bile Şehit.
çok güzel anlatımdı sanki yine gittim geldim çanakkaleye yeniden yaşadım geçmişteki maziyi saygılar diyorum yazan kaleme
Duyarlı yüreği ayakta alkışladım. Selam ve dua ile,