Günahkârdım, kendi küçük düşüncelerimle rengârenk boyadım, ölümü düşündüğümden değil, üç kuruşluk keyfim uğruna üç kuruşluk masraflar için şeytana sattım günahlarımı, cennet zevklerinde keyfettim. ne masumiyet vardı ruhumda, ne de namusluydu bedenim, tanıyamadım erdemi, hep öyle yaşadım, ilan-ı aşklarla kandırdım kendimi, kendimi sevmek için sapıkça duygularla...
yaşar nuri öztürk’ün kitaplarından sonra Allah ile aldatanları gördüm her tarafta; zekeriya beyaz’ın söylemlerinden din simsarlarını tanıdım; kötülerin sayısı artmış olabildiğince, iyi bir insanla hiç karşılaşmadım, hiç kimse kalmamış iyi insan olma eğitimi verilecek, mezun edilerek gönderilecek. her akşam yatmadan evvel kurtardım yüreğimi onlardan rakıyla…
çok kötülükler gördüm kötüleri bilerek kuşlar gibi umutsuzca çırpındım pencerelerde, çaresiz kaldım, kurtulamadım ne egomla, ne de rakıyla, kapattım gözlerimi, toprakla örtündüm, sıkışık, karanlık, ıslak, nefes almadım, çürüdüm lime lime, yılanlara yem oldum, kurtcuklar üredi kemiklerimden!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜNAHKAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜNAHKAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
işletilen günahların bedelini ödemek için cehennemde! hepsi çok güzel ama son iki dizede kelimelerle yumruğu vurmuşsunuz çok güzel tebrikleryüreğiniiz dert görmesin
Günahkârdım, kendi küçük düşüncelerimle rengârenk boyadım, ölümü düşündüğümden değil, üç kuruşluk keyfim uğruna üç kuruşluk masraflar için şeytana sattım günahlarımı, cennet zevklerinde keyfettim. ne masumiyet vardı ruhumda, ne de namusluydu bedenim, tanıyamadım erdemi, hep öyle yaşadım, ilan-ı aşklarla kandırdım kendimi, kendimi sevmek için sapıkça duygularla...
yaşar nuri öztürk’ün kitaplarından sonra Allah ile aldatanları gördüm her tarafta; zekeriya beyaz’ın söylemlerinden din simsarlarını tanıdım; kötülerin sayısı artmış olabildiğince, iyi bir insanla hiç karşılaşmadım, hiç kimse kalmamış iyi insan olma eğitimi verilecek, mezun edilerek gönderilecek. her akşam yatmadan evvel kurtardım yüreğimi onlardan rakıyla…
çok kötülükler gördüm kötüleri bilerek kuşlar gibi umutsuzca çırpındım pencerelerde, çaresiz kaldım, kurtulamadım ne egomla, ne de rakıyla, kapattım gözlerimi, toprakla örtündüm, sıkışık, karanlık, ıslak, nefes almadım, çürüdüm lime lime, yılanlara yem oldum, kurtcuklar üredi kemiklerimden!
─ o kurtcuklar da ölümsüz değiller ─
işletilen günahların bedelini ödemek için cehennemde!
kemal paracikoglu (kemnur)
____________________________________
Çok mükemmel ve özenli bir çalışma olmuş bu şiiriniz değerli şair dostum, Kemal bey. Her fırsatta, her mümin insan yapmalı bu dobra hesaplaşmayı. Kula - kulluk etmek insan için kolaydır da, Hikmet sahibini inandırmak zordur, gerçek mümin ve Allah kulu olduğuna insanın. Çünkü o noktada özün sözün doğru olması, Allah inancının müminin varlığında bire - bir, sessiz ve mutlak yaşatılması lazım. Bunu yaşatan insan ile Yaradanı bilsin yeter. Başkalarının tanıklığına gerek yoktur. İşte bize gerçek ve toplumsal samimi inançlı mümin insanarımızın çoğunlukta olması gereklidir. Türk toplumu olarak en büyük sıkıntımızdır bu durum. İnancı rant aracı yaptıkça, başkalarını kendimize inandırmak için, her fırsatta yemin billahla, ALLAH'ı kefil gösterip, olumsuz, çıkar amaçlı eğlemlere giriştikçe, iki yakamız bir araya gelmez ve var olmasını istediğimiz toplum düzeni sürekli sarsılır, daha derin telafisiz düzeysizliklere uğrar.
Tüm bu olumsuzlukların nedeni eğitimsizlitir.İnsanımızı toplumsal ve çağdaş gelişmelere uygun eğitmemektir. Peki bunuları kimler yapacak, toplumumuza, insanımıza eğitim olanağını kimler sağlayacak? Elbette toplumu yönettiğini söyleyenler, iktidar olup hükümetler kuranlar....Parlamento çoğunluğunu sürekli ellerinde tutanlar. Ülkemizde her gün yüzlerce defa bu sistemlerin varlığı ile övünüp, halkımıza siyasi nutuk çekenler, sorumluluklarının gereğini niçin, insanımıza ve toplumumuza yarar sağlayacak şekilde yerine getirmezler? "GETİRİYORUZ... YAPIYORUZ.... BAŞARILIYIZ..." diye haykırıyorlarsa, peki toplumumuzdaki, bu çalkantıların, bu hoşnutsuzlukların ve bu olumsuzlukların sebebi nedendir?
Fevkalade anlamlı ve güzel şiiriniz bence bu saydıklarıma da çok güzel bir cevap olmuş, özellikle de tüm insanlarımıza "Hem kendinizi, hemde herkesi ve de her şeyi sorgulayınız, öz eleştiriler de yapınız...." diye haykırmış. Çok beğendim, çok etkilendim ve payıma düşenleri de alıp özümsedim. Tam puanlı tebiklerimle, esenlik ve mutluluk dileklerimle selamlıyorum değerli aydın Kemal bey dostum sizi. Kemal Polat
Hangimiz günahkar değiliz ki, nefislerimizin yanı başında...İtiraf, yürekleri ferahlatır; ister camide yapılsın, ister şiir mısralarında. Tövbe edip tutabilir miyiz tövbemizi...Ah bu nefis, ta da konar b... da. SAYGIYLA
Aslında o konu da çok farklı...Olay çok başka...Günahın çıkarılmasıyla alakası yok...Ki benzeri bizde de var...İstersen işin hakikatını anlatırım...Ama şimdi yatacağım....Kalkınca inşallah....Anlat dersen anlatırım..
DELİDİR, NE YAZARSA YERİDİR, HESABI BİZİMKİ...Aradasırada günah çıkartmak istiyor insan papazın karşısında. Hakiklaten yahu, bizim de bir papazımız olsaymış ta, günahlarımızı çıkartsaymış ya...Şu MEDENİYETİN BEŞİĞİ BATILILARA BAK YAHU...Klan kültürüyle en ilkel uygulamayı hala dinlerinin en önemli öğesi olarak yaşıyorlar; sonra da din dediğin bizimki gibi olur, sizin dininiz uydurma diyebiliyorlar...Ulan hangi mantık kabul eder Allah'ın yetkisini bir papazla kullanarak günahları affetmeyi, Allah bilmiyor mu kedisi affetmeyi ya da affetmemeyi; papaz tamam lan affettim derse af mı oluyorsun be hey dangalak...HEY ALLAH'IM BİR ŞİİR YAZDIK, NERELERE DALDIK GENE.NEYSE...DEĞERLİ YORUMUNA TEŞEKKÜR EDERİM HOCAM.SAYGIYLA
Günahkârdım, kendi küçük düşüncelerimle rengârenk boyadım, ölümü düşündüğümden değil, üç kuruşluk keyfim uğruna üç kuruşluk masraflar için şeytana sattım günahlarımı, DEĞERLİ ABİM BÜYÜK DÜŞÜNCELERİNLE; HAYATI O KADAR GERÇEKÇİ AÇIK VE DÜRÜST ANLATMIŞSINKİ SÖZ KALMAMIŞ BİZE. BENİMDE AKLIMA ŞUNLAR GELDİ ;
HEPİMİZ GÜNAHKARIZ GİYSİLERİMİZ,KİMLİKLERİMİZ ASIL ŞEY İÇİMİZDEKİ GİYDİKLERİMİZ ÜÇ KURUŞLUK KEMİKLER İÇİN DEĞİŞEN RENKLERİMİZ YAŞARKEN ETTİKLERİMİZ ÇOĞALIRKEN KİRLETTİKLERİMİZ BAŞKASI İÇİN DEĞİL KENDİMİZ İÇİN ERDEMİMİZ TÜKETTİKLERİMİZ..... TEK GELDİK TEK GİDERİZ BELKİ BAŞKA YERDE ÖDERİZ GELİPTE GİDERKEN KİMSEYE KÜSMEYİZ KURTÇUKLAR DEĞİL ÖLÜMSÜZ HEP BİRLİKTE AYNI YERDE ÇÜRÜZ
abim eline ve kalemine sağlık EN DERİN SAYGILARIMLA......
İnşallah dediğin gibidir komutanım, çünkü en korktuğum şey Alzheimer gibi bir hastalık yüzünden ölemeden sürünmek...Değerli yorumun için teşekkür ederim...
İnsan kırk yaşına kadar öğrenir 40 ından sonra anlamaya 60 dan sonra da uygulamaya başlarmış VAKİT KALIRSA tabi ki.. düşündüren ve gülümseten bir şiir beğenerek okudum bizi kandıranlar yanacak biz de o cehennemin soğuğunda bir nebze ısınırız inşaallah :)) sevgiler hocam
ödemek için cehennemde!
hepsi çok güzel ama son iki dizede kelimelerle yumruğu vurmuşsunuz çok güzel tebrikleryüreğiniiz dert görmesin