renkli atlaslar geçiyorum sana gelmeden, kanıyor ayaklarım yedi gecenin yedi y/aşında..
baba ocağından yıllara böldükçe kederimi, ne bayram harçlıklarım, ne de yakama iliştirilen kurdelalar.. çaydanlığın cızırtısı kurulur düşlerimin ortasına..!
oysa ben her ayazda, beyaz sobamızın kırmızı alevinde tutardım hayallerimi. saçlarımın kıvırcık buklesine sakladığım ise annemin avuçlarındaki çizgilerdi.. sonrası kaçak bir tebessümle defterime kazıdığım, babamın zatürreden titreyen bedeni..
tahta kapımızın altından sürdüğüm isyanlarım, ne çok birikmiş kumbaramda.. ki soframız kurumasın niyetine, bozuk para atmazdım içine..
toprak yollar geçiyorum sana gelmeden, ahh yine aynı kaval sesi kulaklarımda, toprak damlı evimize yayılan ve babamın yanımda olduğu dakikalar..
işte en sevdiğim zaman dilimi, ikindi vakti.. sahi, insanlar kapılarının önünü süpürdükçe, çocukluğum kıyasıya temizlenirdi..!
ben de uzandım elbette herkes kadar, gençliğin delidolu çağlarına ; korkular, telaşlar, öfkeli aldanışlarım ve aşklarım.. sürüsüne bereket gözyaşlarımın gülüşüyle van kalesinin spiral kıvrımlarından baktığımda gördüm ki ben hep kısa kalmışım hayata..
şimdi aç kapını sevgili ; ne fırtınalı istanbul gecelerim, ne de göğsümdeki bu sızılar.. zulamdaki tek cümlemle geliyorum sana, "ben çocukken büyüdüm aslında.."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zulamdaki Tek Cümle şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zulamdaki Tek Cümle şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
paylaşmanın adı tebrik midir yoksa "yüreğine sağlık" klişesinde geri adım marş marş gitmek midir..?
elbette hayır, kesinlikle hayır..
paylaşmanın adı ; bir nebze uzanmaktır şairin not defterine. sonra yine bir nebze de olsa içeriğini görmek ve kişiyi yakıp kavuran ince sızıya dair ne varsa onu harflere usul usul serpiştirmektir. devin karaca örneğinde olduğu gibi..
güzeldi minam...
sevgimle...