bugün bayram, görüş günü… kimse gelmedi görüşe... böyle miydim ben, yola çıkarken?... bir anam, babam, kardeşlerim, ─ bir ailem ─ evim, sokağım, okulum, arkadaşlarım, sevgililerim yok muydu?... neredeler?... nerede kara sevdasını çektiğim? insan bir kerecik aramaz mı!.. tüm sevdiklerim terk etti, bana sadece gerçekleşmez düşlerim ve paylaşılmaz yalnızlıklarım kaldı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEZAEVİNDE UNUTULAN ADAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEZAEVİNDE UNUTULAN ADAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Biliriz o özel günlerin yalnızlığını, beşerin tükendiğinde kendinle çoğalmak için kaleme sarılmaları. Bu şiirdeki gibi"sevgililer " beklenirse, elbette avucunu yalar insan. Sevgilinin çoğulu başa beladır be arkadaş. güzeldi
─ bir ailem ─ evim, sokağım, okulum, arkadaşlarım, sevgililerim yok muydu?... neredeler?... nerede kara sevdasını çektiğim? insan bir kerecik aramaz mı!.. ASLINDA ZAMANIM YOK..YAZACAK ÇOK GÜZEL ŞEYLER VARDI KAFAMDA..AMA ÇIKMAK ZORUNDAYIM..BAŞKA ŞİİR VE YAZILARDA BULUŞMAK ADINA FAVORİME ALIYORUM..ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN.. KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ.
Görüş günü deyince, aklıma cezaevlerindeki insanlar geldi. Bir de askerlik yapanlar,,, sonra hastanelerdeki hastalar...
gerçi hepsi için geçerli diyebiliriz. Ama ilk akla gelen cezaevleri...
Allah yardımcıları olsun. Suçluluk derecelerini bilemeyiz, haklı olup olmadıklarını vicdanlarına sormalılar. Tabi, bu damak değildir ki, bir ceza da bizler verelim,,, gitmeyelim görüşlerine. Bu düşünülemez. kimin ne zaman niçin düşeceği belli olmaz, bu gün veya yarın ben de düşebilirim, kaza olur, bela olur,, ne olacağımız belli değil.
Allah düşürmesin de, düşseydim sanırım hayatın gerçeklerini de canlı canlı öğrenirdim orada. Şiirler yazardım,,, bilmiyorum burdan demesi kolay.. Allah düşürmesin yine de,,,
Ne diyordu HAPİSHANE isimli şarkısında Ferdi TAYFUR:
Mapushane etrafında dikenli teller Birbirine kenetlenmiş bağlı bilekler Sağımda sonumda hasret çekenler Tez gel anam tez gel görüş günümde Tahammüle hal mi kaldı garip gönlümde
İki kelimeyle anla derdimi Feryat etsem duyuramam sesimi Çok konuşsam dinletemem sözümü Ölmeden göreyim güzel yüzünü Tez gel yavrum tez gel görüş günümde Beklemeye hal kalmadı garip gönlümde
Hapishanelerin varlığı değilde, içleri çok acıtıyor içimizi... Ben,seksen öncesinde, askerdeyken yaptığım bir kavganın cezası sivildeyken gelip bulunca, bir ara sekiz gün yattım, çıktım. Karısını baltayla doğrayıp sandıkla şehir dışına çıkartmaya çalışırken yakalanan, lisedeki matematik öğretmenim Mahmut Şimşek'ten tutun da evlerimizi kendi mallarıyla dolu sanan hırsızlara kadar bir çok insan tanıdım o sekiz gün içerisinde... Allah ıslah etsin hepsini...Allah kiseyi düşürmesin...
Ah be üstadım, insanlar böyle olmasa, hayat öylesine güzel olur'ki, belki'de ceza evlerine gerek bile kalmaz. Çok güzeldi, tebrik ederim saygılarımla..
Çok doğru söylüyorsunuz hemşehrim. Korkunun tek panzehiri, sevgidir. İnsanlar birbirlerini ve herşeyi sevse, korkuya ne gerek hayatımızda. Korkunun işlettiği suçlara ne gereki değil mi? Saygıyla.
cezaevindeki, huzurevlerindeki, hastanelerdeki, v.s. insalara bir ceza da tanıdıkları tarafından öyle gerekçelerle veriliyor galiba... değerli yorumunuz için teşekkürler.