(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MİYAZAKİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MİYAZAKİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Müslümanım diyen cahil, pejmürde! İnsanlığın özü gördün mü nerde?
Müslümanlıkla cahilliğin ne alakası var ? Müslüman asla cahil değildir. İnsanlığın özü müslümanlıktadır. Kim size ben müslümanım dedi de yanlış yaptıysa kendindendir, müslümanlıkla alakası yoktur. Bu mısrayı değiştirirseniz çok güzel olur, müslümanların vebaline girmeyin. Saygılarımla.
Ben size kızarak cevap vermedim Ümit bey şiirim kaç gündür burda baştan sonra okursanız Mevlana'dan insnalıktan bahsediyor..Günümüz İslam alemini görüyorsunuz..Adamı linç edenler Allah diyor ölende,bu ne tezatlıktır..Müslümanın diyen insan adam öldürmü..o dizeyi yanlış anlayan olabilir ama öyle bir kastım olamaz zaten..teşekkürler
Kasten adam öldürene müslüman denilmez katil denir. Yanlış anlaşılmaya müsait bir mısrayı değiştirmek çok mu zor ziya bey. Ben dostane bir tavsiyede bulundum.
Şiir güzelliğine güzel de,her müslümanım diyen cahil mi yani ? Umarım kasıt islam düşmanlığı değildir.Finaldeki o iki satır fena bence. Tepkimi mazur görün lütfen.Kendinizi samimi bir müslümanın yerine koyup düşünün vesselam. Van daki müslüman akut çular sizden özür bekler sanıyorum.
Elbette uymalı.Uymuyorsak suçu müslümanlıkta değil,insanda aramalı.En başta kendimiz tam olarak müslümanlığa uygun yaşıyor muyuz?Çoluk çocuğumuz yaşıyor mu?Şimdide işe namazı karıştırdınız,peki o şahısların namaz kıldıklarını gözlerinle gördün mü,ya kılmayan müslümanlardan iseler.Namaz kılanların hepside öyle mi? Değilse yanlış yaptığınızı kabul edip o iki satırı silin.yerine bana yazdığınız gibi açık açık yazın inanın şiiriniz bir şey kaybetmez.Hatadan dönmek erdemdir vesselam.
Eyvallah1 bir çoğumuz müslümanız deriz, müslümanlık dilde olmaz, beş vakit namaz kılıp gidip birini öldrümek müslümanlık değildir..O oteli gidip inceleyen heyet msülümandı sanırım tanımıyorum, ama otelden çıkarken sağlam raporu verdikleri için" ALLAH razı olsun" bile demiştir kim biliir sahibi, sizce Allah kabul edermi böyle müslümanlığı..KANUNUSUZ ŞEHİR adlı yazımı okumanızı isterim...Hem ben o raporu veren mühendislerden viicdanları varsa bir açıklama bekliyorum..hiçbir mazeretleri yoktur.. sebebine gelince zamanımızda öyle muhteşem aletler var ki dışardan betonun içini görür, kalitesini test eder..Her ilin Bayındırlık müdürlüklerinde, ünivertelerinde muhakkak vardır o gereçler..saygılar
sayın mziya benim itirazım yanlış anlamaya müsait o iki satıra.Yoksa sizin müslümanlığınıza bir şey diyemem.Malesef 1 milyon masrafla tadilat yapıldığı söylenen o oteli para hırsı ile güçlendirmeyip,süsleyen püsleyen insanları bende şiddetle kınıyorum.Bu tür yamukları kınamak için illada müslümanlığı karıştırmanız yanlış diyorum.vesselam.
Sayın kanra benim müsümanlığıma laf edemezsiniz! benim sözüm müslümanın diye geçinip otele sağlam raporu veren sözüm müslümanlara! Şiiri iyi okuyun baştan sona! Yurdun her tarafında yardım yağdı, Akut dahil bir çok kurtarma ekibi içinde olmak üzere..yapmacıklardan uzaklaşıp gerçekleri görmeniz dileğimle....
hocamın kaleminden yine bir şah eser okumak nasip oldu .... hocam ben sevda masalı burdada buldum sizi..yazan kalem hisseden yüreğiniz hiç susmasın dileklerimle kutluyorum. saygılarımla
Saygıdeğer üstadım Rabbim sizden razı olsun ,o vefalı duyarlı yüreğine emeğine edip kalemine sağlık ders muhteşem bir şiir okudum yürekten kutlarım yazan kaleminiz daim olsun, selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
İnsan her yerde insan. Dünyanın neresinde olursa olsun. Japonlarsa bize bir başka yakın. Miyazakiler çoğalsa dünya daha yaşanılır hale gelir, Ruhu şad olsun. İnşallah hidayete eripte ruhunu teslim etmiştir. Şükranlarımı sunuyorum Japon halkına. Vefalı kalemin dert görmesin. Selamlarımla.
Vefalı insan her şeyiyle belli oluyor. Şiiri evrensel bir sevgi hamuruyla yoğurmuşsunuz . Söyleyecek söz aslında çok ama o güzel insanın rüyasında bile görmeyeceği kadar ucuz bir ölümden başka bir şey veremiyişimiz de bizim hatamız,ayıbımız olarak tarih sayfalarında yerini alacak belli ki beğeniyle paylaştım
en büyük insanlık örneklerinden birini sergiledi uzak doğudan gelen bu japon kardeşimiz. vefatı sırasında çantasında madur durumdaki vatandaşlara dağıtılmak üzere oldukça fazla bir mebla çıkmış. işte yüreği pırıl pırıl bir insan örneği... öte tarafta Rabbim en güzel şekilde karşılasın o değerli insanı...
duyarlı yüreğinizi kutluyorum. gerçekten çok anlamlı ve çok değerli bir şiir okudum kaleminizden iyiki yazdınız bu şiiri tebriklerimle
Şiir diliyle bir vefa örneği veren Muhterem Ziya Bey Kardeşimi kutluyor, saygılar sunuyorum.
Takdir Yüce Mevlâ'nın olmakla beraber, şehitlik kelimesinin kullanımında ikircikli kaldım. İnşaallah Allah'ı (C.C.) bilen ve iman eden bir kişidir. {Japonların genel olarak dört hak kitabın dışındaki felsefî dinlere inandıklarını biliyoruz ama Osmanlı döneminde oraya giden denizcilerimiz vasıtasıyla islâmın tanındığını ve camileri bulunduğunu da biliyoruz. Belki bu kişi Müslüman olmuştur. Belki de kalben Allah(C.C.)'a inanan birisidir. Her ne ise, hayırlı bir yolda canını vermiştir ve Yaratıcı'nın Rahmeti sınırsızdır diyerek ruhunun şad olmasını isterim.}
muhacir bozkurt tarafından 11/13/2011 1:00:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Rahmetlik ebem bu lambayı bulan inşallah cennetliktir diye dua ederdi.İnsan olarak kimin ne olduğunu bilemeyiz ama diğer binalara bakıp o binanın yıkılması onu yapan mütahit onun katili olduğunu biliriz.Tebrik ederim saygılarımla.
belediyelerde bu işin sorumluları kendi menfaatleri için mütahitlerle ver gülüm al gülüm yapıyorlar ve sonuçlarıda ortada...birde bunun kullarınazmazı zinanın çoğalması mevlaya isyanın artma boyutu var tabi kimse bu yönden olayada bakmıyor.....insanlık adına japon vatandaşı bize büyük dersler vermiştir....
Öyle bir derinlik varndıki şiirin dokusunda kutlarım şair dostumu N eyazık ki Ülkemizde bina değil mezar yapıyorlar sarsıntılar bile can almaya yetiyor.45 yıllık bir binanın hatır gönül sağlam oturulabilir raporunu verenlerin yüreği hiçmi sızlamaz acaba sonucunu merakla bekliyorum ne çıkacak bu binayı es geçenler Allah rahmet eylesin her iki depremdede canını kaybeden vatandaşlarımıza Allah böylesi acıyı ülkemize bir daha yaşatmasın Şiirin önemli bir konuya parmak basmış dostum
Dostum M.Ziyâ ile Miyazaki birbirine yakın ya, şiiri açarken esprili bir şeyler okuyacağımı düşündüm ama karşıma gayet ciddî ve çok güzel bir şiir çıktı. Takdîr-i İlâhî işte, tâ Japonyadan yardıma koşup burada hayatını kaybetmek. Duyarlı yüreğini kutlarım. Selam ve sevgimle.
Analar vardır ki; evlât doğurur Analar vardır ki; cellât doğurur Analar vardır ki; vuslat doğurur Toprağın tohumu, sarması gibi.
Ne kadar duyarlı bir yüreksin ki, böyle güzel bir şiirle anıyorsun deprem şehitlerini. Onlar şehittir, ta nerelerden kalkıp buralara Allah rızası için, insanlık için gelmişlerdir. Ruhları şad olsun.
Şair, doğruları söylemek zorundadır. Doğruları yazmazsak, geleceknesil hesap sorar, tarih hesap sorar, dinim hesap sorar. Japonya'dan kalkıp gelen ve VAN'daki depremzedeleri kurtarmak için canını ortaya koyanlar kimler olursa olsun, onurlu bir iş yapmışlardır. İnsanlık kazandı. Allah indinde"şehit" midir, işte bu tartışılır. Şehit olması için evvela müslüman olunması gerekir. Siz de çok iyi biliyorsunuz ki, kelimeyi şehadet getirmediği , kısaca müslümen olmadığı sürece bir gayrimüslüme "şehit" demek, kendimizi kandırmak olur. Müslüman ise bu kişi " şehit" tir... İtirazım yok. Ama, dini islam olmadığı sürece "ŞEHİT" değildir... Onurlu bir davranışta bulunmuştur. Saygımız vardır. Allah rahmet etsin sözünü dememiz için ise, o kişinin müslüman olması gerekir. Şehit sayılması için de durum böyledir.
ŞEHİT sözüne katılmayacağım.. Bunu bilmenizi isterim.
İnsanlık adına yaptığı çalışmalara saygı duyarım ancak.
Çok güzel bir duygu çağlayışı...Evet, insanlığın en güzel örneği böyle bir acının içinde yoğrulmuş dizelerle. Bazen canımız yansa da, acıdan da güzel şeyler çıkarılabiliyor. Bir kez daha yitirdiklerimize Allah tan rahmet, ülkemize, halkımıza baş sağlığıyla sabır ve metanet diliyorum. Anlamlı, vefa dolu dizelerin değerli kalemine saygı ve dostlukla...
KenYA dan selamlar..