(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öze Yönel/iş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öze Yönel/iş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri okuyunca (ki gece yatmadan önce okuma gafletinde bulundum) rüyama korkunç ucube yaratıklar uğradılar. Ben de bu durumu, şiirin muhtevasında envaı çeşidine şahit olduğum mahlûkların bilinç altına tezahürü olarak yorumladım kardeşim. Bu vesileyle kendime çekidüzen verme zarureti doğdu. Aslına bakılırsa, hayvanların karakter yapıları inceden inceye tahlil edildiğinde, zaafları ve davranış şekilleri ayrı ayrı insanda tezahür ediyor. Bu durum, hem müspet, hem de menfi manada böyledir kanaatimce. Doyumsuzluk, hırs, saldırganlık, bencillik olduğu kadar, şefkat, tevekkül, kanaat gibi kavramların da hayvanat aleminde sarih olarak görüldüğüne şahit oluyoruz. Bu minvalde devam et kardeşim. Zira ifadeler kuvvetli, mesajlar net. İnsanoğlu'nun bu âlemden öğreneceği çok şey var. Yapılan icatların ekseriyeti, hayvanat alemi örnek alınarak vücuda getirilmiştir. Tayyare, helikopter gibi ulaşım araçları bunlara en güzel misaldir. İnsanoğlunun ölü gömme geleneğini kargadan öğrendiği rivayet edilir. Kimbilir, tilkiden kurnazlığı, kurttan açgözlülüğü, aslandan asaleti öğrenmişizdir. Şiiri yorumlarken nerelere geldik yav!!! ..... Güne gelen şiirini bütün yüreğimle tebrik ediyorum. Harika bir hece şiiri. Bugüne kadar okuduğum fabl türü şiirlerini bir kitapta toplarsan bu şiiri sayfanın en sonuna koymanı tavsiye ediyorum. Çünkü hepsinin özeti bu. Asıl okuyucuya fabldan alması gereken dersi kısaca tekrar etmiş bu şiir. "Kurdun bir netteyken bir kuzuya denk gelir" diye başlayan ve "Aslan kral yaşlanır, elden ayaktan düşer" şeklinde devam eden şiirlere, "İftar topu"nu da ilave edersek meselenin mahiyeti anlaşılır sanırım. Ne diyelim. Harikasın kardeşim. Allah iyiliğini versin senin e mi...
Kesinlikle günün seçkisi olmayı haketmeyen bir şiir. Şiir dediğimiz şey düz yazının hece ölçüsü ve kafiyeyle ifadesi olamaz. Sizin şiirinizse bunu pek aşamamış. Hayır, bu yazdığınız şiir değil.
bu şiiri deli sevdim gerçekten harika günün şiiri olmayı ise fazlasıyla hak ermiş seçici kurulu ve şiirin şairini ayakta alkışlıyorum tebrikler teşekkürler selamlar
CANDAN TEBRİK EDİYORUM DÜŞÜNDÜREN DERS VEREN MÜKEMMEL DİZELERİNİZİ USTA KALEMİNİZ GÜN GÜZELLİĞİNİ BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN ,HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM SAYGIMLA.
........................... Ahtapot el atmış alttan gemine Çekiyor sürekli derin zemine Tav olup aldanma zehir yemine Nefsini tövbeyle aklat bakalım .................................... "Evvelâ nefs terbiyesi gerek" diyen şairi kutluyorum. Tüm şiirde bence en önemli dörtlük burasıydı. Tebrikler..
baştan sona bir alayiş idi değerli dost çalışmanız. bendeniz hece şiirlerini okuyor fakat yeterince değerlendiremiyorum . çünkü kendim bu tarzda yazmadığım için gerekli donanıma en azından sahip olmadığım kanaatindeyim. ama yine de şiirden yüzüme vuran o dansın ritmik güzelliğini hissettim mısralarda.
Meydan şempanzenin reyting de yalan**** Sermaye kedide biter mi talan Ne varsa kurtlanmış elinde kalan Derdini maymuna anlat bakalım
bu bölüm özellikle hem tüm şiirin ironik dokusu gibi oldukça lezzetliydi. şiirsel telaffuza ironi doldurmak bir yanından risk olsa da kesinlikle zeka belirtir. gayet keyifle okuduğum bu eser için değerli şairi kutlarken naçizane haddim olmayarak sadece final bölümü sanki daha düşük gibi kalmış derim ...
Canbolat avutma sözle milleti Çeker mi hakiki insan zilleti Doğrudan söyleyip göster illeti Yiğitsen kendini dinlet bakalım ************************************** Güzel bir şiir okudum tebrik ederim Başarılarının devamını dilerim
Hem içeriği, vermek istediği mesajı ve hem de anlatımdaki ustalığı, aslında ağır olmakla birlikte şiirin mesajı, şair nezaketi ve ediplikle edebiyatı asla gözardı etmemiş ve yellerle savaşmamış... Tebrik ve selamlarımı bıraktım... Saygılarımla...
Bu minvalde devam et kardeşim. Zira ifadeler kuvvetli, mesajlar net. İnsanoğlu'nun bu âlemden öğreneceği çok şey var. Yapılan icatların ekseriyeti, hayvanat alemi örnek alınarak vücuda getirilmiştir. Tayyare, helikopter gibi ulaşım araçları bunlara en güzel misaldir.
İnsanoğlunun ölü gömme geleneğini kargadan öğrendiği rivayet edilir.
Kimbilir, tilkiden kurnazlığı, kurttan açgözlülüğü, aslandan asaleti öğrenmişizdir.
Şiiri yorumlarken nerelere geldik yav!!!
.....
Güne gelen şiirini bütün yüreğimle tebrik ediyorum. Harika bir hece şiiri. Bugüne kadar okuduğum fabl türü şiirlerini bir kitapta toplarsan bu şiiri sayfanın en sonuna koymanı tavsiye ediyorum. Çünkü hepsinin özeti bu. Asıl okuyucuya fabldan alması gereken dersi kısaca tekrar etmiş bu şiir.
"Kurdun bir netteyken bir kuzuya denk gelir"
diye başlayan ve
"Aslan kral yaşlanır, elden ayaktan düşer"
şeklinde devam eden şiirlere,
"İftar topu"nu da ilave edersek meselenin mahiyeti anlaşılır sanırım.
Ne diyelim. Harikasın kardeşim. Allah iyiliğini versin senin e mi...