Penceremin ıssızlığında cama kenetli gözlerim. Dışarıda hazan var, alabildiğine hazin. Hüzünlü bir güz sabahında, ıslattığım camın gerisinde, Yine her zamanki yerimde, sessiz gemimdeyim.
Sarılar raks ediyor rüzgârın nağmeleriyle. Düşerken ağır ağır, gömmekte umutları kara toprağa… Savrulan, kavrulan yaprakların çürümeleri Ve derinden gelen hüzün sesleri…
Biliyorum; kış gelecek az zaman sonra, Solan yaprakları katledecek bağrında. Hazan savurmaya başladı bile beni, Artık her şey uzakta…
Bugün sarı olmalı günüm, İsimler sarıyla başlamalı, Şiirini yazmalıyım sararmış duygularımın. Yeşil umutlar gelmeli bana hazan rüzgârından, Kaynaşmalı, sonbahar yeşili olmalı yeniden her şey Ve akasyalar da sarı… Şiirler, yarı yolda bırakmamalı teleferiği, Göstermemeli uçurumu.
O’nun iyilik haberini vermeli bana dostlarım. Köprü olmalı bana ve çürümüş ruhuma. Hani ya dostlarım? Geyik muhabbetlerinin boynuzlarında, Şamataların geceyi yırtan çan seslerinde mi? Nerdeler?
Ne güvenirsin dostlarına? Bilmez misin ki, Artık dostluklar, ismin sonlarına güzel bir ek. Kolaylanmış kankalıklarsa, Eskilerin değerine ne de hoş örnek…
Ah ben ah! Hatanı kabul etsene… Etmez misin? Haydi, öyle ise şarkını dinle. “Artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok!” Eline ne geçtiyse?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 2 Sonbahar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 2 Sonbahar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba... Tabii ki buralardayım. Şiir assam bile, online görünsem bile zaman bulamıyorum eskisi gibi. Mesaj yazabilirsin. Şu an Gülnağme ile birlikte bazı çalışmalarımız var. Selamlar...
Hayat bazen beş mevsime mi sığar? Henüz ikincideyiz ama; bence evet sığar... Tüm hayatın tamamını yaşıyor muyuz ki? 5 güzel mevsim ne mutlu ederdi... Şiir böylece başlıktan çarparak başlamış...
Sonbahar mevsimi denince hep sona çeyrek kala akla gelir... Sarı gelir akla. Hüzün ve hazan özdeşleşir. Oysa düşünüyorum da ne tatlıdır sonbahar... Herşeyi ile... Tüm güzel sarıları, yeşil kalabilmişleri ile... Dökülenleri, direnenleri, galipleri, mağlupları ile...
Özgün anlatım... Sade dil... Harika seslendirme...
Şiir mi? Bence çok çok güzel. Bir hayatın akışı... Tatlısı acısı.
Şiire değişim veren bir başka yerse sonlardaki birer mısralık şarkı sözleri....
En içten duygularımla tebrik ediyorum sevgili Turgay...
"Bugün sarı olmalı günüm, İsimler sarıyla başlamalı, Şiirini yazmalıyım sararmış duygularımın. Yeşil umutlar gelmeli bana hazan rüzgârından, Kaynaşmalı, sonbahar yeşili olmalı yeniden her şey Ve akasyalar da sarı… Şiirler, yarı yolda bırakmamalı teleferiği, Göstermemeli uçurumu."
_______________________
Şiirin resminde, yazı fontundan, seslendirme ses tonundan ve müziğinden, her şey birbiriyle uyumlu.
Benzetmeler ve renkler güzel kullanılmış.
teleferik, geyik muhabbeti, kankalık gibi kelimeler de şiirlerder görmeye alıştığımız sıradanlıkların ötesinde.
Ah ben ah! Hatanı kabul etsene… Etmez misin? Haydi, öyle ise şarkını dinle. “Artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok!” Eline ne geçtiyse? ............Sevmek en büyük hata zaten.....Tebrikler şairim...Allah şifa versin... Geçmiş olsun diyorum , tez zamanda aramızda görmek isteriz...Slm ve dua ile.. ESRA
vuslat05 tarafından 7/10/2011 3:37:08 AM zamanında düzenlenmiştir.