Penceremin ıssızlığında cama kenetli gözlerim. Dışarıda renk cümbüşü var, alabildiğine coşku. Güzel bir yaz sabahında, ıslattığım camın gerisinde, Yine her zamanki yerimde, sessiz gemimdeyim.
Maviler akıyor ufukta, Deryadan semaya, semadan deryaya. Bir döngü ki ruhumu sarmakta… Az ilerde ağustosböceği konseri, Camın önünde öfkeli insan sesleri…
Biliyorum; yine gece olacak bir zaman sonra, Karanlık nehir, yıldızlar doğurup fırlatacak, Umut oyuncakları sunacak bana, çocukluğumdan kalma.
Akıyor zaman, gitmeye yakın artık yaz. O’nun çilekeş odasında dolaşan hüzünlü ruhumun, Ulaşamadığım telefonlarının, Yangınlarımın sonu artık… Bugün, özlemle beklediğim, doğum günü O’nun.
Ah be dostum! Ne gerek vardı teselliye? Yalan söyledin bana uykusuz sabahlarda. “Hadi hazırlan” dedin, “Kutlayalım birlikte”… Kutladık ya sabahtan, öfkeli gök gürültüleri eşliğinde. On dakika kaldı günün bitimine Ve hala umut aşılamaktasın; Sağlık diline! Gelmez dostum gelmez! Kaldım ektiklerimle.
Hala umut vermektesin be dostum. Demiştin ya “Arada bir ay bile yok”. Hani birlikte kutlayacaktık benimkiyle? İşte beklenen gün; bugün benim doğum günüm. Saat 23.59! Kaldı sadece bir dakika. O yok, can dostlarım yok, akraba yok, arkadaş yok… Müzik yok, mesaj yok, telefon yok, kutlama yok. Haydi şerefe! Şerefe! Şerefe!
Ah o gurur… “Hatalıyım, affet!” desene… Demez misin? Haydi, öyle ise türkünü söyle. “Eğilmez başın gibi, gökler bulutlu efem!”… Eline ne geçtiyse?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 1 Yaz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 1 Yaz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba Turgay Bey, yüreğinizden kaleminize akan duygu selini sesinizden keyifle dinledim. Eksik olmayın tebrik ve teşekkür ederim. Saygı ve Selamlarımla..
Ben şiirlerin ve nesirlerin başlıklarını bie canlının yaşama merkezi olan başları ve beyinleri olarak düşünürüm. Nasıl ki, beyni iyi olmayan bir canlıya, ne şans verirsek verelim güzelliklerini belli edemezse; şiir de tam öyledir bence. Başlığı şiirin aynasıdır. Senin şiirdeki başlık "Gel beni oku" diyor zaten.
Hayatı beş mevsime sığdıran şiirinin sanıyorum bu ilk bölümü ve yaz mevsimini ele almışsın. Öyküsel bir tarzda, gereken yerleri imgeleyerek ve o imgelerde özgün davranarak şiiri baştan güzelleştirmişsin.
Zamana mahkumiyet... Eve mahkumiyet... İster zamana, ister eve, ister yatağa... Mahkumiyet işte! Çünkü sessiz gemi olarak nitelemişsin. O halde o anlar için kendini "Yalnızlığa mahkum" görmüşsün.
Neden? Niçin? Bu soruları sanıyorum ilerki bölümlerde anlayacağız.
Bu bölümde anlayabildiğimiz iki doğum gününde de yalnız geçen anlar. "O " dediğiniz kişi de belki yalnızdır doğum gününde... Şimdi bunu düşündüm. Belki O da bir sessiz gemidedir...
Ve final... Yani gururun aşk karşısındaki kısacık tanımı. Ama kocaman bir iz bırakan anlatım...
Evet... Finali alalım...
" Ah o gurur… “Hatalıyım, affet!” desene… Demez misin? Haydi, öyle ise türkünü söyle. “Eğilmez başın gibi, gökler bulutlu efem!”… Eline ne geçtiyse? "
Ah o gurur… “Hatalıyım, affet!” desene… Demez misin? Haydi, öyle ise türkünü söyle. “Eğilmez başın gibi, gökler bulutlu efem!”… Eline ne geçtiyse? ....Gurur ah o gurur....Erkekler daha alttan almalı.Zira kadın yüreği çok affedici...Keşke demeden.. Böyle bir günde ne çok beklemiştir...Bir sesi... Umut garibin ekmeği..Bekleyin.... Hüzünlüydü....Tebrikler..Nice yıllara.... ESRA
Hala umut vermektesin be dostum. Demiştin ya “Arada bir ay bile yok”. Hani birlikte kutlayacaktık benimkiyle? İşte beklenen gün; bugün benim doğum günüm. Saat 23.59! Kaldı sadece bir dakika. O yok, can dostlarım yok, akraba yok, arkadaş yok… Müzik yok, mesaj yok, telefon yok, kutlama yok. Haydi şerefe! Şerefe! Şerefe!
Ah o gurur… “Hatalıyım, affet!” desene… Demez misin? Haydi, öyle ise türkünü söyle. “Eğilmez başın gibi, gökler bulutlu efem!”… Eline ne geçtiyse?
Şiir ve yorum çok güzel kutlarım yüreğinize,dilinize sağlık selamlar.......
Şiiri beğenin için teşekkür ederim... Hüzün biraz da şiirlerin tadıdır ama .. :))) Şu an doğum günüm değil... Daha var doğum günüme... Sayfamı ziyaretin onur verdi bana... Selamlar...
Doğum günün pastasının bütün dilimleri şaire kalmış...
Yüreğinize sağlık beğeniyle dinlenilesi ve okunulası mısralar... Kaleminiz daim yalnızlıklar kısa süreli olsun inş... Olgun başaklar gibi zaman zaman başı değil ama gururun belini de bükmek gerekmez mi sayın şair... Saygılar...
Yorumunuzdaki ilk cümle çok güzeldi... Dualarınız ve beğeniniz için çok çok teşekkür ederim. Gurur olması gereken yerde güzel... Ama bence sevdiklerimiz için (Ki aile fertleri de dahil) gururu pek de önemsememek gerek diye düşünüyorum... Selamlar...