Haykıramazken Ateş sus kaleme Lâl kurşun isyanla şah’lan zemheri sokaklarına
…
İki büklüm yalnızlık Sırt vermiş gerdana acı tebessüm Ay yüzünde buhurdan leylak Bir ninniye baş koyup Kapanmak var gül yüzüne güneşin...
Çağlayan seslerin de güz yanığı yapraklar Nehirlerde arsız uzar sarmaşık Yakasında karanfil kurumuş özlemlerin Fütursuz şarkılar dilinde güllerin...
Salınmış yürekten sessiz soneler Yıkılan duvarlarda gel git sedalar Taçları takılı çaresizliğin Sislerde kahkahalı kırmızı Tutunmuş nehir kıyılarına ateş böceği Suya yazılmayan duygulara gömer külünü...
Merhametin çıplak ellerinde şerh Görünen her yıldıza tutsak gözleri Kaçıncı efkârını söndürecek Çay bardaklarında Revanı demler can kırıklarından içeri…
Kor dudağında içre ezgiler Teninde bengovil pembeler söner Haylaz devinimlerde kelepçe ölmek Uzatamaz biçare başını güneşe Buzdağı atlında kalır kardelen Kan renginde ağustos gecelerinde Fışkırır göz ucundan ırmaklar…
Düşler âleminden damlayan acılar Tiz armonilerde bozuk akortları okşar Kıvılcımından kabarır aşk’a iştah Her seferinde Mabedine gaipten dualar taşır Kısık nefesinden taşar ufuksuz umutlar Kendi gölgesine eğer bakışlarını Güncelerde suskun intihar harfsiz Zul b/akıyor günsüz dönence…
Rüzgârın acı feryadına kuyruk özlem Çoğaltır sessizliğini içinde Hep şarka dönük Ayçiçek başı Elif kokulu yıllara Yükleyip emanet aşk’ı Sessizce ezberlemek adını Bıçak kesiği paye...
Hali hazır ummanlarda mıh çehre Cefasında damla damla ıslaklık Saf tutmuş denize martı yarenler Fikrin zikri aheste deyişlerde Bir türkü cemre düşer derinlerine Dağ başı hasretlik sermayesinde Bir virgül gam dengbejl sesinde Gazel gazel yediveren derteste…
//Doğumla düşmüş lades kemiğime ölüm Şehadet içer mi son bakışlarım Aklımda/ şah Mat’ım yanılgılarda…//
Sürgün türkülerde yol alır ömrün öyküsü/gonca gönül Acı dil…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hançer-i Nükte Gazel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hançer-i Nükte Gazel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yabanlaşan yavanlığında ağıt
Bir çoban kavalından düşer türkü
Hançerlenir siperinde dudak üstü...
Güzel dizelerinizgönülden kutluyorum şairem..
Tebriklerimle..
Sevgi ve saygıyla esen kalın Hazal hanım..