GÜL KOKULU ANNELERE!Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Çok özel MANEVİ bir annedir bana bu satırları yazdıran.
Hani derler ya anne olmak için sadece doğurmuş olmak gerekmiyor. Manevi iklimlerde yaşayan ve dolaşanlar için bu bağın öneminin olmadığını çok iyi bilenlerdenim. Her vakit sadece dualarımda kavuştuğum, hem "anne" hem de "Azize" ismine daima hürmet ettiğim, ötelerde ellerini öpmenin hayali ile yaşadığım o mübarek anne.. İpek saçlarını, nur yüzünü ve şefkatli tebessümlerini hayalimde ne çok düşündüm. Ne çok kendimden bildim seni ve ne çok kendinden bildim beni. Oysa; Gözlerin gözlerime hiç dokunmamıştı. Yüzün yüzüme yabancı, dudaklarım ellerine değmemişti edebiyle. Ama gül bahçeleri içinde,ruhu ruhumda yaşayan bir anneydin sen.Merhametine ve asaletine hayran olduğum nadide bir anne! Bana mana olan ve ruhumdaki olgunluğa o görünmez varlığıyla mihmandarlık eden bir anne. Belki de hep özlediğim ve maddi anlamda ulaşamadığım bir manevi köşe. Acaba tanıyabilseydin sen de sever miydin bu kadar beni? Canından bir parça gibi hissedip “kızım” der miydin özlediğim ve hiç görmediğim şefkatlerle? Oysa ne çok isterdim seni görmeyi, hayır duanı almayı ve rızana kavuşmayı. Ne çok isterdim ellerindeki kınanın ruhumu muhabbetle sıvazlamasını. Şimdi bütün hasretlerim gibi, bütün yaşanmamışlıklarım kadar özlemindeyim ötelerin... Yaradılışım bu bilirsin, pes etmeyeceğim; bekle beni cennetinde, ellerini öpmeye geleceğim! Bu anneyi, bu kadar sevmemin ve benimsememin nedeni kula karanlık sadece Allah’a ve vesile olana ayandır. Ötesini düşünmüyorum alnıma yazılan kaderin onsuzluk yüzüne tevekkül ve teslimiyetle boyun eğerken. Sadece ihtiyacım olan bu tertemiz ve manevi hazzın doyumunu yaşıyorum. Dualarımı meleklerle ötelere gönderirken seherlere de gözyaşlarımdan denizler bırakıyorum. Her şafak vakti, serçe çığlıklarıyla gelen selamımı alıyorsun değil mi? YILLARDIR HER SENE ANNELER GÜNÜNDE ÖNCELİKLE HATIRAMDASIN EY AZİZE ANNEM!
|
Tebrikler
Dilerim yaşadığın doğduğun şehir ve adım atığın heryer neşe ve huzur dolar
Selam saygı ve dua ile
A.E.O