İbret almaz mısın hiç,fani dünya halinden, Haberdar olmaz mısın, düşkünün ahvalinden. İnsan denen mahlükat, en mukaddes yaratık, Kimi varlık içinde,kimi bulamaz katık. Kimi masum derbeder, kimileri gariban, Kimi sarayda yaşar,kimileri lamekan.
Asırlardır dönüyor,meşk içinde bu devran Böyle geçtiyse eğer, böyle gitmez bu kervan..
Doğar bir ay parçası, açar dünyaya gözü, Hayatına başlarken, ağlamaktır ilk sözü, Nesil nesilden farklı, şaşar kalırsın hayran, Sırrına akıl ermez, taşır can içinde can. Kimi dört yanı mağmur, kimisi yıkık viran, Kiminde neşe sevinç, kimisinde hezeyan.. . Mazlumların kalbinden, eksik olmaz feveran, Böyle geçtiyse eğer, böyle gitmez bu kervan.
Dünyanın nimetleri, verilmiştir eline, Şükrü bilmez vefasız, getirmez hiç diline. Rabbim her mahlukuna, gösterir merhameti, Her nereye bakarsan, görürsün kerameti, Herşey dengi dengine, bulamazsın,hiç tezat, Kimi bolluk içinde, kimisi haraç mezat..
Derle topla kendini,yakındır ahir zaman, Böyle geçtiyse eğer, böyle gitmez bu kervan.
Yokluğuna yerinme, varlığına da şükret. Döküp saçma nimeti, eksilmesin bereket. Hasta yoksul düşküne, daima elin uzat, Alırsın mükafatı, kurulunca Arasat.. Sınırsızca verilen, bu ganimet niçindir, Kapılma hevesine, her şey ahret içindir
Sabrını yoklar durur, her anımız imtihan.. Böyle geçtiyse eğer, böyle gitmez bu kervan
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
& BÖYLE GİTMEZ BU KERVAN & şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
& BÖYLE GİTMEZ BU KERVAN & şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğine kalemine sağlık üstadım.sadece fani dünyayı düşünerek yaşayanlara öbür tarafı düşünmeyenlere çok güzel bir ibret verecek şiir.başarılarıyın devamını dilerim.saygılarımla.
ŞİİRİN MANA İKLİMİ saygu uyandırıyor bu güzel yüreği ve kalemi kutlarım ve bu arada hala bir serbet şiir sözünüz yada borcunuz var ziya kardeşim hani hazır olda beklenilen :)
İnsanlar bu dünyada bir mevsimlik çiçek.Bir mevsimlik çiçeğin ömrü ne ki?.Tan yerinde doğup ,ikindi vakti solacak..Öyleyse; nedir bu kadar açlık.Doymazlık..İnsan aç e doymuyorsa ar damarı çatlamış demektir.Bütün insan libaslarını çıkarmış. hayvandan daha aşağı olmuştur. Artık ona insan denilebilir mi?.. Ama insana melekten de üstün olma fırsatı tanınmış.Ne mutlu ki o fırsatı yakalayanlara. Hayatı gerçek mantığıyla yorumlayıp anlayanlara.Fakiri -fukarayı gözetip koruyanlara.Yetimi kendi öz evladı gibi kollayanlara.Selam olsun Kaleminin mürekkebi tükenmesin hiç bitmesin. Allah senden razı olsun.
kendinizi aştınız Mehmet bey, gerçekten çok güzeldi, her yönüyle hem de. Dünyanın nimetleri, verilmiştir emrine, ( eline) sadece burada emrine ve diline kafiyeli değildi, emri yerine eline yaparsan daha iyi olur. tebrikler başarılar...
Dostum Allah çok verip azdırmasın, az verip aratmasın. O kadar âdil bir dînimiz var ki, onun gereklerini herkes hakkıyla yerine getirse dünyada kötülük olmaz, herkes zekatını hakkıyla verse aç açık insan kalmaz. Ama bir imtihandayız hepimiz. Kimi varlıkla, kimi yoklukla, kimi hastalıkla, kimi sağlıkla sınav veriyor. Dilerim başarılı oluruz bu imtihanda. Kutlarım anlamlı ve güzeldi şiir. Selam ve Sevgimle.
İbret almazmısın hiç,fani dünya halinden, Haberdar olmazmısın,düşkünün ahvalinden.
Dizelerinde geçen " mısın " soru eklerinin ayrı yazılması bir de her virgülden sonra bir boşluk bırakmamanız dışında gerek anlatımı gerekse tekniğiyle mükemmel bir eser okudum.Gönül emeğinizi tüm içtenliğimle kutlarım.Saygılarımla.