Köklerine sarılmaya çalışan Manzum bir hikâyeydim ulu orta salınan Lâl kesilen dilim riya susuzluğunda kururken Maverada nefeslenme hayalini kurmuştum Dişlerken yüreğimi ayaza tutkun gülüşler Yenilmişim bilmeden fi tarihinde Yağız umutların mumunda erimişim...
Yastık altı düşlerimde onca şarkı biriktirirken Masallar ellerinden tutuyor sanmışım çocukluğumun Düştüğüm köz rengini kendi gözüm sanmışım Sek sek oynarken yalnızlığımla aldanmış tutkunluğum...
Gölgeler çekiliyor yanık kalbimden Serseri ve iç kanamalı bir çiğ’im Avuçlarıma okunan ölümü sevemeyen Ağlayamıyorum, ağlatamıyorum düşleri Burnumu çekemezken canım y/anıyor Eza ki... Başıma yaren taşların kırığıyla Saçaklanıyor kahrım Nabzım şaştıkça, nefesim tülleniyor ah’ıma...
Affına sığınıyorum hakikatlerin Biliyorum Portföyü değişmez ayrıntıların Ne yana baksam geç kalmışlığım kendime Bedbin söylemlerin ağrıtan sedasında İnciler doluyor siyah gamzeme... Şimdi duvağımda varsın uyusun köşe rengi hüzünler, Buğulu sedalara bülbül olsun huriler Nasılsa yedi ayak kırk hörgüçlü dilemma... Nasılsa hamağında salınır oy bakışlı oğul kokan elisa...
Kaş üstünde maviler nefeslenir sanmışım Meğer hep doludizgin koşmuşum hazan sabahlarına Süveydanın göğsüne bir buse düşüp Avunmuş umutlarım bir mavi ç/aldım diye uykularıma...
Peri bacaları hilkatler eğirdikçe Şebnemim düşmüş gölgemim kendirine Nasılda yabancıyım kendime Bir ömrün azılı sancısını yutkunamazken Nasılda yalancıyım bendeki bene...
Göz sürgünlerimde aya benzerdi batur Sızgın gülüşlerimde Merih yıldızı Öylesi masaldı boğaç Öylesi behiç Bir katre ezinç sürülürken göğsüme El aman kaideler döküldü inancımın döşüne...
Yorgunum Merih Tümseklerinde gecenin Ve çıkmazında riyanın Yoruldum Behiç...
Ah... ahlarımın kangeren şehadetiydi, Ürkek bir serçenin b/akamayan gözlerinden kuraklığı içişim Yaşlandım Merih yaşlandım yeminlerde... Dokunma ömür yongalarıma Dokunma ay yüzlü süveydama... Ruhumun eşsiz ve sancılı ıslaklığıyla gel gel de Öpeyim uyanma hıçkırığım... Ziyanım uzaklarda... Revanım el-veda-salla Şol çıkmazlara...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elisa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elisa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Henüz birkaç şiirinizi okuma imkanım oldu.Belli ki iyi bir kalemsiniz.Ve iyi kalemlerin şiirlerine kafa yormak, zaman ayırmak en değerli anlardır benim için
Oldukça zengin bir lügata sahip olduğunuz belli.Ancak, bu kelime zenginliğinin rehaveti kaleminize fazlasıyla yansımış
Örnek:
‘’Elisa’’ ne kadar şiirsel bir sözcükse, ‘’ Portföy’’ şiirsellikten o kadar uzak bir kelime(ydi)
Peki bu ‘’portföy’’sözcüğünü kullandığınız dizeye bir bakalım.
‘’ Affına sığınıyorum hakikatlerin Biliyorum Portföyü değişmez ayrıntıların Ne yana baksam geç kalmışlığım kendime’’
portföy Fr. portefeuille a. ekon. Banka, simsar veya bir aracı kuruluşun kendi elinde tuttuğu, istediği gibi tasarruf ettiği menkul değerler toplamı. Güncel Türkçe Sözlük
portföy İng. portfolio, investment portfolio Gerçek veya tüzel bir kişinin kazanç sağlamak amacıyla oluşturduğu mali varlıklar bütünü. BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü
‘’portföy’’ü kullandığınız dize ile sözlükteki anlamlar birbirine uyuşuyor mu sizce?
Sevgili Arkadaşım gerçekten etkileyiciydi şiir ve seslendirme. seslendirmenin biraz sesi kısık olmuş gibi ama sesinin buğusu çok anlamlı ve iyi yatmış şiire. ama affınla bazı kelimeleri çiğnemişsin seslendirmede...