Bir varmış bir yokmuş Gel zaman git zaman Bir ağanın ahırında Ahlar vahlar arasında Çırpına çırpına Bir eşek yaşarmış!!! Ağanın serseri kahyasından Bir gün kuru saman Üç gün dayak yermiş, Usanmış bu bitmeyen dertten Savurmuş kahyayı bir tekmeden, Ağa ağlamış sızlamış Eşeği bir gün Ahırdan salıvermiş; Eşek anırmış bağırmış Hayatın keyfini çıkarayım demiş Zurnayı ağzına almış Copu beline bağlamış Çıkmış harman yerine Kendi çalıp kendi oynamış; Bir gün çalmış beş gün çalmış Kimse oralı olmamış, Zurnayı bırakıp copu almış Nerde bir at görse Arkasından saldırmış At copun etkisinden Sarhoş olmuş, Bu copu ancak eşek atarmış!... Aylar yılları kovalamış Eşek takatten düşmüş Almış başını dağlara gitmiş; Kimsesiz dosta zurna yetişmiş Acı acı üflemiş dağlar inlemiş, Soğuklar gelmiş kemikleri titremiş, Hey gidi eski günler demiş... Yeni şarkılar derlemiş O dere bu tepe Anıra anıra gezmiş!... Gözleri kararmış kulakları düşmüş Susuzluktan yanmış dereye inmiş O iniş bu iniş, Bataklık içine çekmiş Can havliyle çırpınmış çırpınmış, Taşı ve toprağı eşmiş, Karanlık çökmüş akşam olmuş, Kurt sürüleri fıldır fıldır gelmiş Biri gelip eşeğin başına dikilmiş, Hey bana bak seni kim buraya itmiş? Yazıklar olsun böyle yapılır mı demiş, Sana bunu yapanlar mutlaka bizi kötülemiş, Biz kurduz atalarımız ne demiş Geçme namert köprüsünden koy götürsün sel seni; Yatma tilki gölgesinde Uzat başını kurt yesin seni; Ne demişler doğru söyleyeni Dokuz köyden kovarlar, Değil dokuz köyden Doksan köyden de kovulsam, Vazgeçmem yaptığım işten!... O halde ne duruyorsun? Uzat başını canı gönülden Bitirelim bu işi, Başkaları görmeden!... Eşek kurdun dediklerine kanmış, Karaya çıkmak için başını vermiş... Eşek gibi yaşayıp eşek gibi gitmiş Düşünce tüm dostlarını yitirmiş Yardım için gelen sofrasına götürmüş Bu masalı anlatmakta bize kalmış!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANIRAN EŞEK!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANIRAN EŞEK!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
(Ama unutmayın,bazıları ironik bir vakkadır)Sevgiler,Selamlar.