Vay Hasan abi vay! Ne çabuk geçti yıllar Senden sonra, Bir dağ gibi otururdun Örsün başında, Kaçak yıllarda Kafanda şapka, Kilis’in çıkışında Polisler dolmuş, Akpınar Tura Sen oturmuşsun Baştan sayılırsa Yedinci koltuğa! Arandığın halde Bakmamışlar suratına O gün sen Başkalaşmışsın bir anda Köye geldiğinde Babama, Ammi biliyor musun? Bu gün ne geldi başıma... Anladım ammi anladım, Vallah’i Allah var Yeni girdi hayatıma Onların gözlerini Allah bağlamasa, Alıp götürürlerdi Beni yanlarında; Ama bu gün bir başka Allah’ın koruması İndi başıma... VAy Hasan abi Vay! Neden beğenmedin buraları Bırakıp gittin bizleri... Bir kış mevsiminde Ortaokul üçüncü sınıfta Arkadaşlarımda çizme, Bense cıbıldak helde, Elazığın çamur sokaklarında Dönüp dolaşırken, Donan ayaklarımı Bir kahvenin sobasında, Kurutup dönerdim Okul pansiyonuna, Yine bir gün aynı saatte Pansiyona ulaştığımda Nöbetçi koşarak, Geldi yanıma; Al bu senin Mutlaka uğra Yarın potaneye... Galiba, Bir koli gelmiş sana, Sevincimden uçtum Ayaklarım değmedi yere; İple çektim sonraki günü İlk ders, Hocamdan izin alıp, Koştum postaneye Aldım paketi elime, Baktım içine, Bir bot gelmiş Hasan abiden hediye! O bot üşütmedi Ayaklarımı senelerce, Isınan ayaklarımla Sevinç geldi yüzüme, O günden sonra Gülücükler dağıttım herkese, Vay hasan abi vay! Neden bıraktın böyle beni Senin açtığın gülücükleri Senden sonra çok gördüler, Soldurdular hepsini döktüler yere, Ben de kırıldım bir kere Artık gülmüyorum kimseye, Sen olsaydın şimdi, Belki ortak olurdun derdime; Vay Hasan abi vay! Dönüp bakmıyorum Kilis’e Davulcu ve zurnacı Az mı çalıp söyledi Son nefesinde bile Gülerek gittin, Sen eğlenmeyi severdin Kıyak kafayla BAzen uçup giderdin, O halde bile Cipe atlayıp Bağları gezerdin... Ben çok seviyorum sizleri Artık kimse ayırmasın bizleri, Nedir bu dedi kodu, Anlamıyorum nedir bunların derdi, Hepsi burda Güdemeni yeşili, Bizimkiler niye uzaklaşıp gitti, Benim bildiğim HAcı Burhan’ın nesli Böyle birbirini yememeli,... Vah Hasan abi vah! Yok artık senin gibi biri Peki ben kiminle paylaşırım İçimdeki dertleri, Akrabalar bir garip ki KÖtü günde Kimse görmez halimizi İyi günde olurlar Kapımızın eşiği; Oysa sen, En kötü günümde Aramıştın beni; O yüzümde açılan sevinci Yattığın yerden kalksan şimdi Bulamazsın Vallah’i... Vay Hasan Abi vay! Boş ver sen şimdi buları, Oradaki yerin nasıl Beğendin mi?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HASAN ABİ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HASAN ABİ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.