(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Oysa ben, ölümü bile ihanet sayanlardanım / Latika Ölümü bile…
hey insanlar ; kemik arası et torbası büyüdükçe sünüyor yaş derisi mintanlar içinde kan hokkası yüzleri maskelerden bir çıklığ duy ; güneşe açan çiçek solmayacak selam saygılar ruhunuz üşümesin
Söylenecek çok söz vardır kişiselleştiren şiir kahramlarının üzerine... Latika'da bunlardan biri, zihnimde oluşturduğu şaheserin iç çekişleri de mükemmelliyetçi oluşundan kaynaklanıyordur belki de... Çok güzeldi gibi klasik cümlelerin ağır yükünü taşıyorum üzerim de... Bu nedenle tebrik etmekle yetineceğim sizi... Latika'ya hüzzam makamlı bir öğütle...
Yine şiirdi diyebileceğim mükemmel bir seçim ana sayfada ....
Hep hazırlıksız ve çevrimdışı vuruyor şiirler beni:)İnanın sadece akşam davette çekilen fotoğ bakmak üzere açtım pc mi hadi haberlere bakalım yok face sayfama ama deftere bakmazsam olmaz dedim çevrimdışı kalmak mümkün değil böylesine insanı içine alan duygulara kayıtsız kalmak imkansız gibiydi .
Şiir gibi şiir okudum.Dost yüreği seçkiyi kutluyorum.Serbest şiiri böyle güzel anlatmak yetenek gerektirir.İmge ve betimlemeler çok ustaca dizayn edilmiş.Bu pınardan daha nice nice leziz sular içilmesi dileklerimle...
Çok nadir yazılır bu tür şiirler şiir gibi yani akıp giderler... gözler bir kaç dize daha arar ama bitmesi gereken en güzel yerde biterler... şiirin dili mükemmele yakın
sinema filmi izlerken görmek istediklerinizi yönetmen belirler kitap ve şiir okurken bu durum farklıdır siz kendi mekanlarınızı, renklerinizi ve tüm gözsellikleri kendi zevklerinize göre uyarlarsınız... bu şiir de oluşturulacak akıcı bir senarya vardı ki okuru yeterince içine hapsedebildi...
şiirin teması ''İHANET''ile örülmüş harikulade başlangıcı olan bir sevi nin melenkolik bir travmaya dönüşümü
çok güzl ifadler ile şiirselleştirilmiş..
//Şizofren atomlar gibi Kendi içlerinde bölünerek Sevgilerden, nefret tapınakları yaratıyorlar... Yeni tanrılarına Yeni adaklar sunuyorlar Çim kafesler içinde / aşksız…//
bu bölümün son dizesindeki ''çim kafesler''bena yetmişli yılların türk filmlerindeki zengin kız fakir ama onurlı delikanlı senaryolarını hatırlattı
o filmlerde de paranın zenginliğin mutluluk olamayacağı defalarca anlatılmıştı burada da bu düşünceyi şair ''aşksız'' olarak tanımlamış...
//İsa nın çarmıhında bilmem kaçıncı ihanet senfonisini çalıyordu Beethoven…//
yapılabilecek en güzel sorgulama ile şiiri tamamlamış şair... sadece son dizeden aldığım izlenim. bu güzel şiir seri hale gelebilir... çünkü hikayenin önü açık bırakılmış...
Kirli yüzüm oluyorsun Gecemde, simsiyah ay karanlığı //Biliyorsun, yıldızlarda ölür Bu yüzden ağlar gökyüzü / simsiyah Ve sen buna yağmur dersin Gök ağlıyor hayırsızım Tutun kirpiklerime Ay karanlığı gecemden…//
bu bölümde epeyce takıldım ne yapmak isteniyor diye
''tutun kirpiklerime'' sanki hala bir davet var gibi duruyor bunca ihanetin içinde... göremediğim uçsuz bir derinlikti
okudum bir dünya kurdum tüm nesneleri kendim seçtim ve inanılmaz keyif aldım...
umarım devamı gelir...
paylaşımdı ve sanat dı...
sizi emeğiniz içün seçici kurulu böylesine güzel bir eseri vizyona taşıdığı için
Oysa ben, ölümü bile ihanet sayanlardanım / Latika Ölümü bile…
Eylül sancılı şairler kerpiç zamanlardan çıkıp geliyorlar Kınlarında zehir zemberek ihanet şiirleri Onursuz savaşlardan kalma ellerim ile soyunuyorum anlamları Yedi kat gökte Yedi katmer acı yontuğu / Hindu gözlerin Kızıl kıyametimi koparıyorum Kelebek düşlerinden tetiklerken seni İsa nın çarmıhında bilmem kaçıncı ihanet senfonisini çalıyordu Beethoven…
HECECİ BİR GÖNÜL DOSTUNUZ OLARAK BU İÇİNDE GİZEMLERİ SAKLAYAN, DÜŞÜNDÜREN MÜKEMMEL SERBEST DİZELERİ YAZDIRAN YÜREĞİNİZİ VE KALEMİNİZİ CANDAN TEBRİK EDİYORUM GÜNÜN GÜZEL DİZELERİNİN DEVAMI DİLEKLERİMLE SELAM SAYGILAR.
Ve ben, Dağ deviren bir ihanetin gölgesinde Kurşunu aşka diziyorum… Ölümü sen gibi şakağıma dayayıp tetikliyorum dünyayı Namludan sızıyorsun sinsi bir intihar kurşunu /gözlerin Gözlerin canımı yakıyor… ..Sadece bu bölüm bile mükemmeldi benim için.....Alkışlıyorum..Seçki yerinde...Tebrikler.. Slm ve dua ile..ESRA
aşk kusaklı şiirsel bir döküm özelikle ''(/ kesme)'' yerlerindeki ikilem okunuşlar şiir'i yükseltmiş akışın armonisinde sade bir tını vardı, insanın en usul yanınan dokunan...
latika teması/sızısı/acısı/aşk-ı çok güçlü betimlenmiş gözden kaçmaması gereken ince nüanslar vardı;
-her gün biraz daha günahlaşan toplumların aşk bakışlarına keremi aslıyı/leylayı mecnunu hatırlatıyordu....
-ben sana bakardım uzak bir sandal imkansızın t/uzak maviliğinin fotoğrafı dizeleştirilmiş
gibi ince detaylar müthiş ivme kazandırmış...
ayrıca; sitar:(uzak doğu çalgısı/mistik melodili) latika gibi hint söylemli efsaneleşmiş oscar alan modeli şiir'e taşımak ve o'nun temasında şiir'i çok iyi anlatılamak doğrusu beni çok mutlu etti (tşk)
final; iyi şiirlerin finalleri hep diri biter kurmacası akışa göre en iyi vurguyla bitmiş. tşk.
//
İmlâ kullanımı hakında; ''Omuz, omuza çiğniyorlar kendi gölgelerini'' neden es verdiniz? ... ...
bikaç yerde virgül kullanımı şiir'i ses olarak düşürmüş ayrıca dize sonlarına virgül konulması gerekmez dize yapısı itibariyle zaten orada bir tık sus/es vermiş oluyoruz virgül koyarsak o dizeyi yormuş oluruz.
şiirinizde Asaf Halet tılsımından rüzgarlar soludum... şiiriniz kapalı ... kendini hemen açığa cıkarmıyor ve okuyucuya düşünme perdesi sunuyor. geceye ve güne düşen şiirinizi tebrik ederim
sözcük dağarcığı oldukça zengin biliyorum.. işte bu yüzdendir ki imgeleri senfoni gibi kullanıyor kalem.. her zaman dediğim gibi güçlü vesselam .. sevgi ile selam olsun kalemine şairim.
Ve ben, Dağ deviren bir ihanetin gölgesinde Kurşunu aşka diziyorum… Ölümü sen gibi şakağıma dayayıp tetikliyorum dünyayı Namludan sızıyorsun sinsi bir intihar kurşunu /gözlerin Gözlerin canımı yakıyor… .................. şiirdeki betimlemeler yerli yerinde her okuyanı başka yere götürüyor... yüreğine sağlık...
aşkın dibine düştüm
..