Geçen gün, sizin evin önünden geçtim O anda dünya durdu sanki...bir başkaydı Sarı boyalı mavi kapının önünde, takıldım kaldım Sen, en son ne zaman gelmiştin buralara, bilmiyorum Ben, çok seneler önce uğramıştım Keşke daha sık gelebilseydik çocuksu geçmişimize Çok hak ettiler, çok anımsanmayı, bu kadar pasın içinde Hani, kaldırımın tek sırası boyunca, Sen karşıda, ben diğer ucunda İki gazoz kapağı ile nasıl da kıkırdardık Çocukluk işte...
Mehmet, Zeynep, Zuhal, Nursen, Kemal... Diğerlerini az hatırlar olmuşum İkindi vakti nasıl da sözleşmişiz gibi toplaşırdık Eksik varsa kapının önüne gidip seslenirdik Camının altından "Hadi" diye...
Su isterdik arada anneannemden Camın önünde gülerdi bize Nasıl da mutlu mutlu izlerdi Biz anlamazdık neden gülümsediklerini Şimdi anlıyorum Bu sokakta, yüzümdeki tebessümle, Şimdi anlıyorum Buruk, ama güzel. Keşke bitmeseydi desek de kıymeti yok
Kuru yapraklar gibi dağıldık ,her birimiz başka kente Zeynep hayırsızın biriyle evlenmiş, diyorlar Ayyaşmış eşi... Yazık. Zaten anne, baba görmemişken, yine çekeceği varmış kızın Üzüldüm...
Hani, hatırlar mısın; Bir gün, okul çantası yokmuş diye, Aramızda para toplayıp almıştık da, iki gün konuşmamıştı bizimle Anlamamıştık önce, ama şimdi anlıyorum gururunu İki gün sonra da "Çanta ne renkti?" diye utanarak istemişti
Hacer bir gün bisikletle gelmişti, vitesli, iki tekerlekli Herkes, Hacer’in babası çok zengin, diye fısıldaşmıştı Zenginliğin adı meğer iki tekerlekli bir bisikletmiş... Sahi, o nasıl, iyi mi? Çocuğunuz da olmuş, oğlanmış! Duydum...Allah bağışlasın!
Hiç unutmam, bana, Hadi arka sokaklardaki ağaçlardan erik çalmaya gidelim deyişini İlk defa bir şeyler yapacaktık belki de Nasıl da sevinmiştim...utanmıştım da biraz İkimiz de bilirdik de hiç söylemezdik yüzümüze Başka şeyler olduğunu Sen bildin, ben bildim, sustuk işte! Şimdi ne çok büyüdük, büyüdükçe de küçüldük
Zengin kızıyla evlendin, ama bak yüzün asık Bak, sahi, bu bereyi senin oğlana götür Benim kıza da ördüm aynısından Hacer’e çok selam söyle Mehmet’e de söylerim tabi... Mehmet bile bilmiş de sen niye sustun onca sene? İki tekerlekli bisiklet içindi, doğru ya Ne yazık, değil mi? Biz ne çok büyüdük de kirlendik be Ali’m.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İKİ TEKERLEKLİ BİSİKLET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İKİ TEKERLEKLİ BİSİKLET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirinizi tekrar dinledim, ev arkadaşımla birlikte. şiiri, "simidin iki yarısı" isimli başka bir şiire benzetti. yorumunuzun ve sesinizin çok farklı, size has olduğunu söyledi. favorilerime aldığım şiirlere zaman zaman göz atarım, bu şiir de benim için unutulmazlardan bir tanesi. ancak, sonunu bu kez okuduğumda bu sefer fark ettim ki, şiirde konuşan hayat dolu kişiden, kadından, korkulması gerekiyor. :) tehlikeli sularda dolaşıyor... :) ama neticede, bir hikayedeki duyguların dışa çok hoş yansıması. ve yaşanası durumlar...
Ben o şiiri hemen araştırıp dinlemek ya da okumak istiyorum (seslisi vardır umuyorum)
Ali tamamiyle, fantastik bir öyküdür. O isimde arkadaşım bile olmadı diyeyim, siz anlayın gerisini..Anneannem yeni ölmüştü bu şiiri yazdığımda.. Bilirim ki; bir aşk hikayesi sıkıştırmalı hep bir kenarına,işte budur o.
Aslı çocukluğuma yazılıp,içindeki bir çok öykünün reelde benzerinin yaşanıp (çocuklukta) farklı yaşanmışılıklara uyarlandığına emin olun.. Tehlikeli su hiç olmadı :) Şirin kelebek tehlikeyi çocukken de anlardı. Akıllı bir çocuktu, siz ve arkadaşınız kadar..
Aarkadaşınıza, selamlarımı çok çok iletin lütfen Bu şiiri böylesi ikna ettiğim için kendim adına da mutluyum. Başardığım noktadayım, ordan edvam etmek üzere.. Başka şiirlerde görüşmek üzere.. TuncAy beyin yorumu hep iyiydi.. bunu hep bildim. Analiz dolu yarınlara... Yine böyle yorumlarla... Saygılarımla.
şiirini ver birinin eline heceler içine giremez...ama sen oku aaa çok güzelmiş der...sanırım bu da şiirin dışında orjinallik dediğimiz şeyle alakalı ya da herşeyin en iyisini sahibi bilirden bir sır....
Müzikle şiir birbirine çok yakışmış, bir rüyada neşeli kısacık bir an gibi,
Bilhassa 90'ların havasında...
______________________ Mehmet bile bilmiş de sen niye sustun onca sene? İki tekerlekli bisiklet içindi, doğru ya Ne yazık, değil mi? Biz ne çok büyüdük de kirlendik be Ali’m. _____________________
Etkileyici yorum deyişinizle, etkileyici yorum olmalı idi.... Defalarca dinlemiş olmanız o mutluluğu bıkmadan yaşamak isteyişinizdir.... Ayrıca indirip edinmek isteyişiniz prpfpsyone yatkın düşüncenizin kanıtı idi.
Bir çok şiirim de bütün bunları yakalamanızı diliyorum ; aslında artık eminim.... Sindire sindire dinlenmesi ümidiyle sizin şiirlerinizi ziyaret edene denk MAVİ KALIN DEĞERLİ ŞAİR....
Evet , aslında tam olarak 85' li yıllar ..Profosyonele daha yatkın demeniz istediğim yorumdu.Şiirin içine girmenizi sağlayabilmişim anlamnına geliyor benim için....Yaşatmak gerek yorumlarken ...Hep birllikte çocuk kalmak dileklerimle... ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM DEĞERLİ ŞAİR....
merhaba güzel insan tebrikler çok güzsel bir şiirdi yorum da öyle öyle güzel işlemişki sesinizşiire inanın çok yakışmış keşke çocukluk yıllarımıza geri dönebilsek her birimiz kuru yapraklar gibi ayrı kentlerde çok çok güzel usta hep mavi kalsın düşlerin aşkla kalın
Yorumla da belirtmeniz çok güzel ses rengim ile söyledikleriniz onure edici çok değerli şair...Gözlemci , detaycı yanınızla yorumlarınnızı her şiirim de görmek isterim....Kendi bakış açımla eleştirilmek, ayrıntıların irdelenmesi ,yüzeysel yaşamamalıyız bakış açımla örtüşüyor.
Hep çocuk Hep mavi kalmanızı diliyorum .Hep birlikte....Bunu ben de çok istiyorum...
özlemin sitemin ve hüznün doruk noktasında dizeler. benim için sözün bittiği yer şiirinin mısraları. sadece Ali ve arkadaşları değil hep beraber büyüdük ve hep beraber kirlendik......yüreğin ve yüreklerimiz mavi olsun....
öncelikle belirteyim şiiriniz gecenin maviliğini toplayıp harika yansımış sayfanızda . sayfaya bakıpta ne yorumlar neler yazılmaz ki . herkesin hayatından gerçek kesitler alınmış hayal ürünü olan hiç bir şey yok. emeğinize yüreğinize ve sesinize sağlık. kutlarım saygılar sevgiler
Sevgili Şirin Kelebek şiir harika ne zaman yayınladın bilmiyorum ama şiirin içinde kaldımharikaydı ne kadar mutlu oldum sizi tanıdığıma sanki beni yazmışsın dery aherkes gerçekten beni yazmışsın sayfana beyaz ama hüzün dolu tebessümle bırakarak ayrılıyorum ve sizi tekrar tekrar taaaa yürekten tebrik ediyorum
Çok teşekkür ederim şiirimi yalnız bırakmadığınız için.... Hepimiz çocuk olmadık mı ... Hep öyle kalmak istemedik mi ... Yine ve hep öyle kalmak ümidiyle...