(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Akşamüstü bir hüzün çöker de Darmadağın olur saçları Sanki uzun bir secdeye kapanır Sanki hep öyle kalacak secdeler boyunca Sanma küçük bir semttir Geceleri uyuyan insandır kadırga...
Seçkin şiir, tarih seven, geçmişimize susayan ruhumuzu, haz ve gururla kuşatıyor. Tebriklerim candan. Saygılarımla.
tebrik ederim çok güzel çok bir şiir.emeğinize sağlık.insanın yaşadığı büyüdüğü semti,mahalleyi,şehiri ve oradaki insanları ortamı sevmesi çok önemli bence bak adama böyle şiir yazdırıyor işte :)ne güzel.büyük keyf aldım okurken...teşekkürler...
bazı şeyler vardır, paylaşımları arttıkça gözünüzde canlanır bir insan gibi şekil alır, ruha bürünür, bir dost gibi, bir anne gibi seversiniz, işte insanın doğup büyüdüğü, semtlerde öyledir, terketmekle gidemezsiniz bir parçası sizdedir,bir parçanızda orda...sayfama onur verdiniz, yoruma değer bulduğunuz içinde teşekkürler...saygılarımla
Çocukluğumuzun geçtiği yerler,laleli,kadırga,gülhane,fatih, bana o günleri yaşattınız,sevgili şair,yüreğinize,emeğinize ve kaleminize sağlık,kutluyorum,sevgi ve saygılarımla...
sayfama onur verdiniz, ayrıca oraları biliyor olmanız, anlatılan yerleri yaşanmışlık okura ikinci bir duyguyu katıyor, sayfamı ve şirimi bu güzel yorumunuzla taçlandırdınız teşekkürler...saygılarımla
üye olduğumdan itibareni, yorumlarınızla sayfamı ve şiirlerimi taçlandırdınız, onur verdiniz, ne kadar teşekkür etsem azdır, herşey gönlünüzce olması dileklerimle, saygı ve sevgilerimle...
Okuyucuların seçtiği bu şiir, çok güzel! İncelemeye değer. Sonra yudumlamaya... Ancak, HATA BULUCULUĞUMu nereye koysam!.. İçimden bir ses diyor ki: "Bir el at! Çok daha güzel olsun! Haydi! Susma! Hayrı olacaksa..." DİLSİZ, ŞEYTANDIR. O zaman, ben yine aksaklıkları yazayım:
Lealiler: Laleler mi olacak?
Mimar Siman yazarken unvanı olduğu için M büyük yazılır. Ak derken A da öyle…
“Her şey sussa. koskoca bir tarih kadırga konuşsa”
Orada NOKTA olmaz. Olursa, ille de orada durulacaksa, büyük harfle başlanır.
“Sanma ki SADECE gelip geçtiğin yokuştur, Aşktan öte dil-hun bir insandır kadırga...”
Öyledir ama SADECE eklenirse daha iyi olur.
“Neler anlatır ah bir bilsen Ne sevdalara yarenlik etmiş”
Burada şair, KADIRGA’yı birisine, yani tekilleştirdiği çoğunluğa, okura anlatıyor. Böyle devam ederken,
”Her biri, bir bardak çay kadar sıcak aşklarını anlatsa Fatih i, ak Şemsettin i, mimar Sinan ı anlatsa Tulumbacıları anlatsa, yürek yangınlarına koşan Kadırgaları anlatsa, limanında misafir ettiği...
Seni anlatsa, Kehrubai gözlerinden başlasa ilk, Gülüşlerinden dökülen lealileri toplayıp, Yüreğimin en acıyan yanına bandırdığı anı anlatsa...”
ANLATSA enflasyonu… Şiirde ara ara kopuk cümleler de olmalı. Bu kısmı şöyle düzenlesek nasıl olur?
“Her biri, bir bardak çay kadar sıcak aşklarını anlatsa Fatih’i, Ak Şemsettin’i, Mimar Sinan’ı… Tulumbacıları, yürek yangınlarına koşan Kadırgaları anlatsa, limanında misafir ettiği...
Sonra seni… Kehrubai gözlerinden başlasa ilk Gülüşlerinden dökülen laleleri toplayıp Yüreğimin en acıyan yanına bandırdığı anı anlatsa...”
Böyle daha iyi oldu, öyle değil mi?
İşte burada HİTAP DEĞİŞTİ. Şair, KADIRGA ile konuşmaya başladı ki bu hoş olmadı. Olamaz mı? Olabilir. Bu zamana kadar çoğu böyle yapmamış mı? Yapmış ama biz yapmasak daha iyi olur. Nasıl başlamışsak öyle devam etsek, yani şöyle desek:
”Onu nasıl sevdiğimi… Yani onu sevmenin en zor yanlarını… Çaresizliğimi, dert ortağım olduğu günleri anlatsa Göçüp gittiğinde bir yağmur sonu Yıkık iki tahta kulübe gibi Sarılıp ağladığımız heyula saatini…”
Burada tekrar okura dönerek:
”Sanma ki gelip geçtiğin yokuştur, Aşktan öte dil-hun bir insandır kadırga...” diye ikinci tekile hitaba devam ediyor. HİTAP KARMAŞASI…
“Sanki uzun bir secdeye kapanır kadırga Sanki hep öyle kalacak secdeler boyunca”
Burada da SECDEYE ve SECDELER rahatsızlık verici… Birincisi elzem, ikincisi ŞIK olmasına rağmen, tekrar olduğundan yakışıksız duruyor. SANKİ de iki ama yakışıyor. Çok da gerekli ikincisi de… Bir de ZAMAN KARGAŞASI var burada. GENİŞ ve GELECEK zamanlar bir arada… Belki:
“Sanki uzun bir secdeye kapanmış kadırga Sanki hep öyle kalacak asırlar boyunca” olsa, çok daha iyi olacak. KAPANIR, o anda olur. DEPREMLE falan, aniden… Oysa o, asırlardır öyle, secdede… Her cansız varlık gibi…
sayfama onur verdiniz, teşekkürler... buradaki eleştrel yorumların, birbirimize çok şeyler kattığına inanıyorum lealiler, inciler anlamında ve yerinde tesbitiniz olan noktalama ve büyük harf hataları için ayrıca teşekkürler...saygılarımla
aaa tebrik ediyorum geç kalmamışsınız :))) o onur bana ait okumayı sevdiğim birkaç kalemin içinde sizde yerinizi aldınız işte bu onur bu keyif bana ait asıl ben teşekkür ederim...
geç kalmadın şair:)) yeniden görmek güzel, sayfama onur verdin, teşekkürler, yorumunuzda,sanki kadırga yı biliyormuşsunuz gibi hissettim...? saygılarımla.
sayfama onur verdiniz, ayrıca biliyor olmanız ve orada yaşamış olmanız şiir i daha anlamlı kıldı...çok teşekkürler...bende o meydanda doğup büyüdüm babam esnaftı ve hala orada ... saygılarımla
Akşamüstü bir hüzün çöker de
Darmadağın olur saçları
Sanki uzun bir secdeye kapanır
Sanki hep öyle kalacak secdeler boyunca
Sanma küçük bir semttir
Geceleri uyuyan insandır kadırga...
Seçkin şiir, tarih seven, geçmişimize susayan ruhumuzu, haz ve gururla kuşatıyor.
Tebriklerim candan.
Saygılarımla.