DEMIRKAZIKTA AKSAMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın 1973 ..1974 yılları.askerlik dönüşü yozgat sorgun ılcesınde kaymakamım.Yozgat valılıgıne yazdıgım bır yazıdan dolayı urfa bırecıgın zengınlerınden valı C.Orhan MIRKELAM KUPLERE BINIYOR.bu yazıda SORGUN SAVCISI ISA GEYIK.....MALMUDURUM alı IHSAN ENSARI VE komsu ılce kaymakamı abdulkadır aksu vardı.Bakanlık benı apartopar sorgundan alarak nıgde camardı kaymakamlıgına vekaleten atıyor.Ben orada kaymakam vekaletıne bakarken ıkı ORTADOGU TEKNIK UNVERSITESI talebesı DEMIRKAZIK DAGINDA mart 1975 yılında cıg altında kalarak can verdı.Onlara ulaSMA CALISMALARINA BIZZAT KATILDIM.Ancak tanık oldugum olaylar bende derın ızler bıraktı.Camardı kaymakamı olarak bu sıırı yazdım.ınsaNLIGA ARMAGANIMDIR.Benımle bırlıkte kurtarmaya calısanların kulakları cınlasın.H a unutmadan anımsatayım hakkında yazı yazdıgım ISA geyık 2000 yıllarında bır daha gırmemk uzere devlet guvenlık mahkemesınden ankarada atıldı.buraya bır sey eklemek ıstıyorum.DERMIRKAZIGA cıkacak dagcıların camardı kaymakamlıga isimlerını ve kımlıkllerını bldırmekerı usulunu ben getırmıstım.Cunku dag kazalarından sonra kımlerın daga cıktıgını ogrenecek bır kayıt buunmuyordu.Bu da yeykılılerı guc durumda bırakıyor.Bu bır ızın alma sorunu degıldır.Ayrıca daga tırmanmayı ancak bazı yetkılıler kısıtlayabılır.Sadece agrı tırmanısı ıznı tabııdır.Emeklı CAMARDI kaymakamı.Metın SAHIN.şair.
DEMIRKAZIKTA aksam oluyor.....mosmor ...sarı sarı...urpertı verıyor dalların yesıllıgı........elmaların maviliği....... ıssız tepelerden ...evlerıne donen cıngırak seslerı gelıyor.....yerler bembeyaz kefen.....yamaclardakı cam agacları tukenıyor gunden gune......demırkazıkta aksam oluyor....................................................................................demırkazıkta aksam oluyor mosmor sarı sarı.....bınbır renklı.......donmus yedı goller daha da beter donuyor.......dag kecilerinin sıcaklıgı vuruyor tepelerden.....ılım ...ılım...yaban kuşlarınınötüşleri vadilerı titreterek üşütüyor.....bir evin bacası umarsız tütmeye calısıyor......yasam sevıncını yıtırmıs bır adam.......yalnızlıgın sogugunda kendını asıyor......diger yanda yepyeni bir yasam cıglıgı kendını atıyor sogugun kucagına....buz suda göbegi yıkanıyor........demırkazıkta aksam oluyor ..her günkü gibi................................................demırkazıkta sabah oluyor.........pembe .......mavii.....yesilimsi......soguk........olmaz olsun böyle sabahlarım......birazcık filizlenen yasam sevincime.....her gün bır cıg düşüyor..........yamaclarda kepenegıne burunmus bır çoban agıtlar yakıyor.....sanki gizemli bır dunyanın dumanları kaplamıs demirkazıgın tepesını.......dagcıları birbir çekiyor.........her gidenin ardından umarsız turkuler söylenıyor.......fakırlığin acımasızlıgı kaplıyor insanlıgı......demirkazıga aksam çöküyor....mosmor....sarı. sarı...binbir renkli ve acımasız..........
|
yüreğine sağlık...