Okuduğunuz şiir 9.12.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
bu bir Celâlî bağrıdır, kraliçem!
‘özgürlüğün düştüğü her yeri ben kaplarım; sen dağıl coğrâfyama, ben yüzümü toplarım.’
güz, gizemli bir öykü; bir gülüş gül yarası. en keskin sabahını, bana saklar karakış. her bahar yumağında yerle göğün arası, bu istilâcı evham, bu deryadil haykırış; yalınkat beyânlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim mısralardan sakındığım öz lehçem, /k-ra-li-çem.
sırlanır gün renginde sadağının mahremi, bir bana mı gerilir, aşkın süreğinde yay? ipek sağımlı yollar, bâca tutar çehremi; çayır çimen yağmuru, ala bulutlu buğday. sürdüğün, üryanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim kuşluk vakti çelikleşen kelepçem, /k-ra-li-çem.
ak soluk vadilere yaslanır da uzunca kıskanır o kokunu menekşe, sümbül, nergis. parıl parıl toynaklar yeminini bozunca en sâdık rüzgârlarla tepinip duran bu his, sersefil meyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim buğul yunak tövbelendiğim akçem /k-ra-li-çem.
bakışların tuğrakeş â’rafın ensesinde, bir lâhza mülk ayini, bir dal ferman-ı berât. nefsime sızar gövdem nefesinin sesinde, sancılı duruşların gölgesinde bu mirat, kıpkızıl isyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim alaturka alınyazımda perçem, /k-ra-li-çem.
en has şimşekler kişner, yele yıkar tülünü. peçelenen başımda, parmak uçların tespih. gerdanın dağ maralı, göğsün macar sülünü masmavi rüyalarda sakladığın her tembih, dinmez cereyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim aşk soframda bağdaş kuran dilekçem, /k-ra-li-çem.
gök kılıç darbesiyle söner mi yürek koru, dehşetinden siner mi gün tohumu ay çiçek? ellerim sarı çiğdem, dizlerim zambak moru cümle ordunu sevk et, bütün bentlerini çek yağan, tunç tuğyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim haziremde ezber ettiğim bahçem, /k-ra-li-çem.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
bu bir Celâlî bağrıdır, kraliçem! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
bu bir Celâlî bağrıdır, kraliçem! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir insanın kelime haznesi darboğaza düşerse, şair de olsa, bu ünvan artık sürmez. Sizin şiirlerinizi de layıkıyla yorumlayabilmek artık şairane bir maharet gerekdiriyor. Çünkü benim meramım "bravo, çok güzel, tebrikler" gibi klasik sözleri yorum diye kayd etmek değildir. Bu şiirin temasına gelince, öncekiler gibi harika bir kelime zenginliği, hitab zerafeti bulmak mümkün. Size ait olduğunu anlamak için de, imzanız olması gerekmiyor. Çok şükür tarif edemesem de, tarzınızı, sitilinizi öğrenmiş bulunuyorum. Bu konuda ben de "Su yolu" rumuzlu arkadaşla aynı fikirdeyim.
Başarılarınızın devamını diler, saygı ve dualarımı sunarım.
"ey benim mısralardan sakındığım öz lehçem, ey benim kuşluk vakti çelikleşen kelepçem, ey benim buğul yunak tövbelendiğim akçem ey benim alaturka alınyazımda perçem, ey benim aşk soframda bağdaş kuran dilekçem, ey benim haziremde ezber ettiğim bahçem, /k-ra-li-çem"
her şiirini bahçede gül devşirircesine okuduğum yüreği şiir membaı kardeşim; seni yürekten tebrik ediyorum. eyvallah.
şiiri çok severim,edebiyatı,tarihi,felsefeyi.fakat ne yalan söyleyeyim çok bilgili değilim.yorum yapacak ve anlatabilecek kadar:(.şiirinizi büyük bi zevkle okudum.çok beğendim çoooooook.gerçekten güzel ve kelimeler benzetmeler okurken beynimi sarstı resmen:).bu yorgunlukla uyumak üzereyken gözlerim yerinden fırlatı.dehşet bence mükemmel..tebrik ederim.yorumlarda bir okadar edebi ve usataca.ben nasıl anlatsam düşüncelerimi duygularımı diye epey düşündüm.vallahi içimden geçeni yazdım işte.yeni şiirlerinizi özlemle bekliycem:)
Celâlî bağrı ha, hani şu içine körün oğlu Ruşen'in de dahil olduğundan.
Sevgili Hakan, bu şiirin altında imzan olmasa dahi tanırdım. Hayatın bütününde tanık olan ve bu tanıklığı şiirlerinde sağlam duruş ile sergileyen ender isimlerdensin.Koca bir tarihi bir kaç bent ile yazacak, okuyucuya başka kapılar açabilecek kadar da iyi bir şairsin. Şairler de cürmü kadar yer yakar, inandırıcıdır.Öyle olmak zorundadır.Ve sırf bu sebeple bile şiirlerini kılıfa sokmazsın.Bunu da bilirim.
Bu şiiri sevdim.Hem de çok sevdim.Sahiciliği, içtenliği ile bambaşka. Daha nice zamanlar Hakan İlhan Kurt adını yaşatacak olan şiirlerinin ayak ucunda, her zaman saygıyla eğilirim.
Kutlarım kardeşimi, hem afşar hem türkmence :)
bir taphır göğerçinim harmandadı harmandadı her kimin yarı da yoktu derd ondadı gem ondadı*
...
su yolu tarafından 12/10/2010 4:54:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bazı şairler vardır, şiirinin altına adını yazmasa bile bu onun şiiri diyebilir okur. Hakan İlhan Kurt böyle bir şair. Kendine özgü şiir dilini yaratan şairlerden. Tebrikler usta şair.
Güzel şiir Allah için. Farklı bir ifade, farklı bir üslup var. Kafiyeler musîki tadında ........... Zaten üstte yer alan beyit, şiirin gücü hakkında işaret veriyor. " özgürlüğün düştüğü her yeri ben kaplarım; sen dağıl coğrâfyama, ben yüzümü toplarım " ...Teşekkürler selamlar
Olması gerektiği kadar derinliği yakalamak için sadelikten bu kadar uzaklaşmak şiiri gizemli kılmak yerine biraz karışık bir durumu ortaya koyuyor...Bu tarzı aslında biraz seviyorum ama bazende çok gereksiz buluyorum...Şiirinizde gördüğüm bariz tema,çok içten ve emek vererek yazmış olmanız,onun dışında okurken bir heycan duymadım...Tebrik ederim...Saygılarımla....
kıymetocak tarafından 12/10/2010 8:31:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu şiirin hakkını vermek için yetersiz kalır yazacaklarım. Hem, deryadil lazımdır derya deniz olan bu şiiri anlatmaya... Başka da sözüm olmaz şairi kutlamaktan başka...
gök kılıç darbesiyle söner mi yürek koru, dehşetinden siner mi gün tohumu ay çiçek? ellerim sarı çiğdem, dizlerim zambak moru cümle ordunu sevk et, bütün bentlerini çek yağan, tunç tuğyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim haziremde ezber ettiğim bahçem, /k-ra-li-çem. Baştan sona ,muazzamdı.Tebrikler...
ziyadesiyle şiir başından sonuna kadar sevgi derin uçurumlardan düşer gibi ama düştüğü yerde kuş tüyü hafifliğinde gönül minderlerine uzanmak çağrı yürektekini sunum... varolasın şair..sevgilerle
gök kılıç darbesiyle söner mi yürek koru, dehşetinden siner mi gün tohumu ay çiçek? ellerim sarı çiğdem, dizlerim zambak moru cümle ordunu sevk et, bütün bentlerini çek yağan, tunç tuğyanlarda bir Celâlî bağrıdır! ey benim haziremde ezber ettiğim bahçem, /k-ra-li-çem.
ÇOK GÜZEL AKMIŞ HECE HECE GÖNÜL KUTLARIM SEVGİLERDE KAL...
bir lâhza mülk ayini, bir dal ferman-ı berât.
nefsime sızar gövdem nefesinin sesinde,
sancılı duruşların gölgesinde bu mirat,
kıpkızıl isyanlarda bir Celâlî bağrıdır!
ey benim alaturka alınyazımda perçem,
/k-ra-li-çem.
...