(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VİRÜS GİRDİ ŞİİRE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VİRÜS GİRDİ ŞİİRE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üstadım tebrik ediyorum şiiriniz mükemmeldi kutlarım ama emeklenmeden yürünmez ki her ustanın mutlak bir çıraklık eseri vardır öz eleştiri yaparsak henüz çırak bile olamam ama gönlüm sevdam şiir selamlar sayğılar
Virüs gibi sardın edebiyatı; Gülşeni mahveden boran, tipisin… Yularsız, semersiz “Truva Atı” Tükenmiş idrakin yanık çipisin! Yemişsin mühürü, çözmez program; Faydan yok kimseye, inan bir gram!
....... Eşek arısına atsan program; Bal yapamaz asır geçse bir gram!
Virüs bence yüreklere girmiş, humanist duygular truva atı diye karantinaya alınmış.. Hâlâ beklemde bir gün gün yüzü görürüm de dörtnala uçarım yürekten yüreğe)) Gönlünüze sağlık üstadım vecize üstüne vecizeydi dizeler, yürekten kutlarım...Sağlıcakla, sevgiyle, huzur içinde kalınız..
Eşek arısına atsan program; Bal yapamaz asır geçse bir gram!
************************** Her doğru her yerde söylenmez hocam Söylenirse kavga çıkar işte Neyse aslında iki tarafta iyi niyetli anlayış farkları var o kadar Kavgaya mahal yok vesselam
Kalemi eline alan herkes şiir yazdığını idda ederse, deprem enkazından çıkmış gibi kırık dükük Türkçeyle, tatsız tuzsuz, renksiz ve ahenksiz satırları dizip şiir diye ortaya sürerse, 70 milyon Türkiye'de 140 milyon şair olur. Öyle olunca da gerçek, kaliteli, sanata, tekniğe, üsluba, söz-mânâ-maksat bütünlüğüne uygun şiirler de gözden ırak, gönülden ırak kalmaya mahkum oluyor, maalesef.
Hakiki şiirlerin rağbet görmediği, hecenin de üvey evlet muamelesi gördüğü günümüzde çok haklı ve yerinde bir isyanın şiiriydi yazdığın.
Eğriye eğri, doğruya doğru... Yazdıklarınsa hepsi dos doğru. Hece şiirini destekleyen güzel bir çalışmaydı... tabii bence hece yanında kimi zaman daha da önemli olan, anlamında tıpkı söylediğiniz gibi bozulamayacak ve yıkılamayacak bir kalıp gibi şiire oturması... Tebrikler. Svg.Syg.
güzel olmakla birlikte ben şahsen bu tür şiirleri amatörleri ürkütmesi ve şiirden soğutması nedeniyle karşıyım...şiir olarak tamam bir sözüm yok fakat içeriğini çok şiddetli ve şahsı şiir denen kavramdan geri itebileceği düşüncesiyle pek tasvip edemeyeceğim değerli hocam, ayrıca bunu öğrencilerinizin de okuyabileceğini ve utanıp şiire uzak kalabileceğini, cesaretlerinin kırılabileceğini sanıyorum,kutlarım,saygımla,selamlar...
son cevap veren değerli dostumun,hocamın siz olması beni ziyadesiyle memnun etmiştir..ben sizden özür dilerim..amacım asla kırıcı olmak değildi..sizi seviyorum hocam, tam bir gönül ve sevgi adamısınız..sizden şairim diyenlerin ders alması gerkir,saygımla,selamlar,sevgiler...
Beni en çok üzen, yoran iki gönül dostumun birbirini üzmesiydi.
Sanırım bu mesele de böylece kapanır.
Önemli olan tartışma değil, tartışmayı tokalaşarak , kucaklaşarak bitirmektir.
Oktay Zerrin ağabeyimin son yorumunu bu minval üzere değerlendiriyorum.
Ayrıntılara dalmazsak, klevye hatalarını kasıtlı yazılar gibi algılamazsak, şiire gönül vermiş insanların şiir hassasiyetine saygılı olursak tartışmaların sonu her zaman güzel biter.
Tıpkı bu sayfada olduğu gibi.
Umarım bu tartışma burada bitmiştir.
Her iki gönül dostu usta şairin de ortak dostlarını üzmeyeceği inancıyla başarılar diliyorum.
bakın bu son yorumunuzu şimdi bir eğitimci gibi yazmışsınız bu bir,teşekkür ederim önce unutmadan,değerli kardeşim Alaca'ya geldik,ekmeğinizi yrdik,suyunuzu içtik gerçi bunları hoş slz cebinizden ödemediniz ya..sağolsun Alaca Belediye ve Çorum Belediyesi karşıladı kendilerine minnettarım bu yüzden..bir diğer konu hocam, aceleden elim takılmış bazı kısımları büyük çıkmıştı yazının ben de onca emek verip yazmış olduğumdan değiştiremnedim tekrar onca yazıyı küçük olarak..bakın hocam bunu bile farklı algılatıp beni sırf size hakaret olsun diye yazdığımı söylemeniz de hiç hoşuma gitmedi..bir diğer konu ben sizin şahsiyetinize saygı duymasam ne şiirlerişnize yorum yazardım ne de değerli kızınızıla birlikte seslendirdiğimiz o güzel şiire yazardım..bumda da maalesef yanıldınız hocam..evet ben de bir eğitimciyim fakat siz bana yazarken nedense kendinizin de eğitimci olduğunuzu unutuyor cevp* verince de kızıp gönül koyuyosunuz..o andaöok sinirli olduğum için aklıma gelenleri duygusal olduğumdan yazdım birden yani mantıkla yazsaydım o kadar ağır ya da kırıcı yazmazdım belki de..puana gelince her okurun her şairin istediği şiire istediği kadar puan vermesi normal buna tepki gösterip hesap sorması anormal bişr tavır diye düüşünüyorum beğenmezseniz puanlama butonunu kaldırabilirsiniz..benim sizin şahsiyetinize asla bir düşmanlığım söz konusu olabilir ..siz beni maalesef iyi anlayamaış ve tanıyamamısınız..siz beni Durdu hocamdan öğrenin lütfen..o bana her konuda kefildir..evet belki bazı sözlerim o andaki ruh haliyle biraz yakışıksız ya da sert kaçmış olabilir..varsa ben kendi adıma özür dilerim hocam..o listeden silerim sözü de o anki kızgınlıktan hâsıl oldu onun için de özür dilerim,karşılıklı sevgi ve saygıdır bize yakışan..saygımla...selamlar...
Sayın Zerrin; Öncelikle Selam vererek başlamalıyım. Zira tuz ekmek hatırı var... Yorumunuzda "çocuları utandıracak" kavramını ben, şiirin muhtevasında yer alan bir argomsu durumdan dolayı, onları utandıracak içerik olarak algıladım. Bu sebeple cevap hakkımı kullandım. Fakat gördüm ki, ben sizin şiirle ilgili görüşünüzü irdelerken, siz benim kişilğime saldırdınız. "Babanın çiftliği" sözü, sizin gibi bir emekli eğitimciye hiç yakışmadı. Şayet kusurluysam, bunu daha bir münasip lisnla ifade edebilirdiniz. Benim terbiyem ve sizin yaşınıza hürmetim sebebiyle aynı lisanla cevap vermeyi önce kendime olan saygıma münasip bulmuyorum. Ayrıca sizin cevabınıda yazdığınız: "LÜTFEN,SEVİYELİ OL..BURASI BABANIN ÇİFTLİĞİ DEĞİL..İŞ HAKARETE KALIRSA CEVABINI ALIRSIN.. DİĞER KONU NE KADAR DA DERDİN VARMIŞ YA SENİN BU PUANLA YA 100 PUAN ALSAN NE YAZAR ALMASAN NE ? DEMEK SENİN DERDİN PUAN AYIPTIR YA YAPTIĞIN..BEN ÖYLE TAKDİR ETTİM NE YANİ HERKES VERDİĞİPUANINI HESABINI MI AÇIKLAYACAK KARDEŞİM
DAHA ÖNCE DE AYNISINI YAPMIŞTIN ..BİR DAHA TEKERRÜR EDERSE SENİLİSTEMDEN SİLECEĞİM TUTTURMUŞ BİR PUAN YOK AMATÖRLERE DERNEK AYIPTIR YA YAPTIĞIN "
İfadelerini, önce bir büyüğüm olarak size yakıştıramadığımı belirtmek istiyorum. Bir de; cevapta tamamen büyük harfleri kullanmak, "bağırmak" anlamına gelir ki, karşınızda ne talebeniz, ne evladınız ne de nazınızın geçeceği akranınız var. Puan meselesine gelince, teknik olarak hangi hatayı bulduğunuzu merak ettim. Puanın gerekçesini sormak ve varsa hatamı telafi etmek en doğal hakkım. Bunun için sordum; herkes de bunu sorabilir. Bence yadırganacak bir durum değil. Siz eğitim camiasından geliyorsunuz. Bir talebeniz, eksik notunu sorduğunda da aynı reaksiyonu mu gösteriyordunuz?
Benim derdim, şiire ciddi bakılması, şiirin ciddiye alınmasıdır. Zaten herhangi bir grup, kişi ya da zümreye yazmış olsaydım,muhatabı ile ilgili içerikte bu durumu açıklardım.
Herşeye rağmen, bir büyüğüm olarak tekrar saygılarımı iletiyorum.
AYRICA BEN ŞİİRDE ÖĞRENCİLER İÇİN ARGO SÖZLER VAR DEMEDİM UYDURUP DURMA..YALAN KONUŞMA DÜRÜST OL..BEN ÖĞRENCİLER HENÜZ ŞİİRLE YEİ TANIŞMIŞ OLABİLİRLER O YÜZDEN ÖĞRETMENLERİ OLARAK SİZİ ÖRNEK ALACAKLARINDAN DOLAYI SİZİN BU TEŞVİK ETMEKTEN ÇOK CESRETLERİNİ KIRMAYA UYGUN ŞİİRİNİZİ GÖRÜNCE ÇEKİNEBİLİRLER ŞİİR YAZACAK CESARETİ KENDİLERİNDE BULAMAYABİLİRLER DEMEK İSTEDİM FAKAT SİZ HER NE HİKMETSE BU SÖZÜMÜ DE ARGOYA ÇEKMİŞSİNİZ BEN ARGO DİYE BİR SÖZ ETTİM Mİ KARDEŞİM FAKAT BAKIN SİZ KENDİNİZ ETİNİZ İŞTE..KISACASI BENİ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATTINIZ SİZ ÇOK BAŞARILI BİR HECE ŞAİRİ DE OLABİLİRSİNİZ FAKAT MAALESEF HERKES ŞAİR OLAMAZ SADECE BİLGİ VE YETENEK VE GÜZEL ŞİİR YAZMAKLA ŞAİR OLUNMUYOR KARDEŞİM..OLMDI HİÇ..HELE O AMATÖRLERE DERNEK KUR YOK BİLMEM NE YAP GİBİ KENDİNİ BEĞENMİŞ VE AKIL TASLAYAN UTANÇ VERİCİ SÖZLERİNİ İADE EDİYORUM SANA...
Şayet sizin için şiirden ziyade şairi korumak mühim ise; "Amatör Şairleri koruma derneği" adı altında bir dernek kurun. Tavsiye ederim
ya hocam sen hanyayı hemen de konya anladın ya helal olsun sana yani,bir kere hitap tarzınız bir edebiyat öğretmenine hiç yakışır seviyede değil,sizi ayıplıyorum ve kınıyorum sen kim oluyorsun da bana amatörlere dernek kur diyebiliyorsun ki? HADDİNİ BİL LÜTFEN,SEVİYELİ OL..BURASI BABANIN ÇİFTLİĞİ DEĞİL..İŞ HAKARETE KALIRSA CEVABINI ALIRSIN.. DİĞER KONU NE KADAR DA DERDİN VARMIŞ YA SENİN BU PUANLA YA 100 PUAN ALSAN NE YAZAR ALMASAN NE ? DEMEK SENİN DERDİN PUAN AYIPTIR YA YAPTIĞIN..BEN ÖYLE TAKDİR ETTİM NE YANİ HERKES VERDİĞİPUANINI HESABINI MI AÇIKLAYACAK KARDEŞİM
DAHA ÖNCE DE AYNISINI YAPMIŞTIN ..BİR DAHA TEKERRÜR EDERSE SENİLİSTEMDEN SİLECEĞİM TUTTURMUŞ BİR PUAN YOK AMATÖRLERE DERNEK AYIPTIR YA YAPTIĞIN
Değerli Oktay Bey; Birincisi; Şairlik kabiliyet işidir. Şayet bir insanın şairliğe kabiliyeti varsa, bu kabiliyete müvazi bir eğitim alarak, şiirin teknikleri, kuralları, olmazsa olmazları konusunda kendisini geliştirmeli ve bu minvalde eserler vermelidir. Bu açıdan bakıldığında, "amatörleri ürkütebilir" düşüncenize katılmıyorum. Şöyle ki; her insan nasıl ki doktor olamıyorsa, şair de olamaz. Bir doktor adayı için, "Amatördür, ürkütmeyelim, hele üç beş hatalı amaliyat yapıversin, n'olacak(!) Öğrenir abisi!!!" deme gibi bir lüksümüz yoksa, şiir için de aynı şeyleri söyleme lüksümüz yoktur. Şiirin de kendine göre kuralları, kaideleri ve olmazsa olmazları vardır. Aslolan şairi ürkütmemek değil, şiirimizin kalitesini artırmaktır. Şayet sizin için şiirden ziyade şairi korumak mühim ise; "Amatör Şairleri koruma derneği" adı altında bir dernek kurun. Tavsiye ederim. İkincisi; Şiirin içeriğinde şiddet olduğundan bahsetmişsiniz. Acaba nerede? Burada, hece şiirinde kural tanımayan, kendince kural koymaya yeltenenler kastedilmiştir ki, insanları şiirden soğutmak şöyle dursun, hece şiirine hizmet amaçlanmıştır. Bu konuda da yanılıyorsunuz. Üçüncüsü; Şiirlere puan verilirken belirli kıstaslar vardır. Mesela hece şiirinde, ölçü, uyak, ve durak kıstas alınmaktadır. Acaba siz bu şiirin neresinde teknik bir kusur gördünüz ki, 4 puanla iktifa eylediniz? Beşincisi; Şiirde "öğrencileri utandıracak" derecede argo olan bir kavram ya da söylem nerededir? Özellikle belirtmek istiyorum ki; her mesleğin kuralları olduğu gibi, hece şiirinin de olmazsa olmazları vardır. Hece şairi olmaya namzet şahısların, bu konuda önce kendilerini geliştirmeleri zaruridir. Her aklına geleni şiir diye ortaya atanların, bu şiirden alacakları çok şey olduğuna inanıyorum. Bu vesileyle saygılar sunuyorum.