Kirpiğimin arasına sığdırırım yüzünü Daha iki damla yaşım avucumu delmeden Yakıştırmam aşkımıza ölümün son güzünü Gelmesini beklediğim mevsimlerde gülmeden Aşkımla yaktığım sular görünüyor deryadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
Günde zikrettiğim adın bin yahut da iki bin Elvedayı bırak diyor senin gönül sahibin
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden Yaşatalım bu düşleri göçmeden bu dünyadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
***Yiğit düşer, yine kalkar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
***Yiğit düşer, yine kalkar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Yiğit düşer, yine kalkar" ondan çığlık atarım "Kendim ettim kendim buldum" imzayı da atarım ******************************* Şiirlerinizin herbiri ayrı lezzetler sunuyor, zaten lezzetli olmasından dolayı da yorumlar çeşni olmuş... Kaleminize ve şiirsel ruhunuza sağlık...
Estağfurullah değerli üstadım, tek işimiz bu olsa neyse de, bende elimden geldiği kadar girip ilgileniyorum. Onur duydum, memnun oldum teşekkür ediyorum selam ve saygımla
Onur duydum hocam ziyaretinizden, Ben kendisine teşekkürlerimi defalarca ilettim, zevkle dinlediğim bir yorumlama. Sizin sesinizden de dinlemek apayrı bir zevk, hep söylerim bunu. Teşekkürler selam sevgi ve saygılar
Üstad şairem... Harika sözler, harika bir tema....Her şiirinizde bir kat daha artıyor hayranlığım... Bu şiirde öyleydi beni çok şaşırtan...Ve sevgili Hayrunisa hanımın duygulu yorumu... Ne diyeyim sizlere...Sağ olunuz,var olunuz....Sevgimle
Vebalinin bulutundan, haneme gelerek in Nikâhını arzuluyor senin gönül sahibin ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Gözlerim yollarına bakar durur her daim, Bekleme gel ne olur aylar yıla dönmeden. Sende ki, varlığımın silüeti bu kaim, Baksanda göremezsin son yıldız da sönmeden.
Yüreğimde ki izi çok büyük bu tahribin; Günbe gün ufka bakar senin gönül sahibin!
mehmet yaş tarafından 10/19/2010 8:55:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Vebalinin bulutundan, haneme gelerek in Nikâhını arzuluyor senin gönül sahibin
/"Yiğit düşer, yine kalkar" ondan çığlık atarım
"Kendim ettim kendim buldum" imzayı da atarım/
Kalemin güçlü gönlün bereketli olsun sevgili Müjgan kardeşim harika bir eser sunmuşsun siteye ve okurlkarına, seslendirme çok güzel değerli ablamı kutlarım güçlü sesi ile renk katmış, saygım her iki dost şaireye selam ve saygılarımla.
içten güzelliklerle bezeli harika dizeler.. isim yazmasa da biliyor tanıyoruz artık Müjgan Akyüz şiirlerini... kutluyorum yürekten kendi tarzını yaratan değerli şair dost edebi şans..:) sevgim saygımla hep...selamlar...
Benim en büyük şansım da bana böyle pozitif duyguları yansıtan dostlar. Ufku benden daha geniş dostça destekleri görüyorum ve mutlu oluyorum. Bütün dostların çalışmasını takip etmeye çalışıyorum gücüm yettiğince. Hepsinde mutlaka büyük değerler görüyorum. Hislerini, kendini etkileyen olay ve duygularını, günlük olayları, fikir ve düşüncelerini paylaşmaya çalışıyor herkes. Dolayısı ile koskocaman bir Edebiyat dünyası oluşuyor, her renkte ve şekilde güzellikler.
Çok teşekkürler yorum ve ziyaret için, çalışmalarınla güzelliklere güzellik kattığın için. Selamlar,sevgiler
bir şiir bu kadar çok yorum alıyorsa bu boş değildir, yâni şiiriniz iyi ve güzel bence değerli hocam, bir de her şiir her şaire aynı düşünceyi vermeyebilir..bu anlamcada olabilir teknikçe de..." zevkler ve renkler mukayese edilemez" sözünden hareketle güzel şiirinizi yürekten kutlarım hocam,teşekkürler düşünce ufuklarımızı harekete geçirip bizlere bu güzelliği ve arayışı yaşattığınız için..saygımla,selamlar...
Teşekkürler değerli hocam, Herkes bir emek veriyor ve paylaşıyor, bütün çalışmalarda güzel yanlar var. Daha çok bunları keşfedebilmeli. Memnun oldum, sonsuz teşekkürlerimle
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden Yaşatalım bu düşleri göçmeden bu dünyadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
Şiirinizi bir kaç kez okuma fırsatım oldu.Zor bir ölçü seçilmiş fakat seste düşme olmadan şiirin sonuna dek gelinmiş.Şiirde kullanılan kafiye örgüsü hoşuma gitti gerçekten 8 artı 7 ölçüye güzel yakışmış.Çok denediğim bir ölçü değil lakin severim bu ölçüyü. Şimdi gelelim takıldığım yerlere.Diğer bentler ve bentlere bağlı beyitlerden ziyade şiirin aşağıda seçtiğim bir kısmını ele alıp üzerinde sesli düşünmek istedim.
Şiirde noktalama olmayınca bazen mısralar farklı düşünülebilir.Mesela ilk mısra ölçüde riayet edilen durağa göre okursak anlam düşüyor birdenbire.Lakin cümleyi şöyle kursak nasıl olurdu.
Üstümdeki nazım süslü elbiseyi çıkartsam yerine Nazım süslü elbiseyi üzerimden çıkartsam dersek anlam sanki daha iyi pekişiyor.
Bir diğeri ise ; Sözlerime imge koyup biraz aşkı abartsam derken hani çokta aşık değilim ama abartıvereyim gibi bir anlamı mı düşünmeliyiz.Ayrıca böyle bir şiirde abartsam kelimesini çok şık bulmadım.Dönüşünü sağlamaz mı duyguna tesirlerim
Dönüşünü sağlamaz mı duyguna tesirlerim Üsteki mısrayı biraz dolgu yapılmış ve anlam havada kalmış olarak düşünüyorum.Cümleyi düz okursak Duyguna tesirlerim dönüşünü sağlamaz mı? dersek tekil bir kelime çoğul kelimeyle karşılanmış ayrıca duyguna tesirlerim değilde duygularını etkileme babında bir anlam düşünülmüş ki bu kısımda oturmamış.
Pembe umutlarla kurtar gözümdeki sepyadan Bu mısrada göz ile kahverengiyi çağrıştıran sepya kelimesi arasında dokusal bir bağ kuramadım.Gözdeki kahverengilikle ilişki kurulan nedir acaba?Yoksa farklı bir anlam mı var burada?İmge diye düşünsek kurduğumuz imgelerin gerçeklik temeli olmalıdır.Gözün renginin kastedilmediği açık ki sepya kelimesi ile başında pembe umutlarla kurtar demiş. O halde buradaki sepya çekilen bir acı anlamında olsa gerek.
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden
Bu kısım daha üstten aldığım bir yer.Burada düşünceniz çok güzel ancak bilimsel bir gerçeğin ilk mısrada oluşan duygusal atmosferden sonra aniden ikinci dizede açığa çıkması beklemediğim bir durumdu.Uykunun rem evresi kelime öbeğini bu şiirle bağdaştıramadım.Bu mısra tamamen değişmeli fikrimce.
Şiirlerinizde büyük özen var.Ayrıca sürekli kendinizi geliştiriyorsunuz.Kendinize her gün yeni birşeyler katma becerinize hayranım.Sizi ilk hatırladığım zamanlarla şimdiyi kıyaslayamam bile.Şiir yolculuğunda başarılar dilerim.Sizi şiir çıtasının daha yüksek zirvelerinde görmeyi ümit ederek saygılarımı sunuyorum.
Farklı uygulamaya birşey dediğim yok ayrıca farklı da değil örnekte verdim zaten.Şimdi şiirle yahut yorumla alakasız olarak niçin baskın çıkmak gibi bir kaygım olduğunu yazdınız.Sizin şahsınızla ilgili bir yorum yapsam ki asla hakkım yok buna.Sadece eserinize kendi penceremden baktım.Elbette bunu ben doğru tahlil ettim diyemem.Sadece görüşlerimi bildirdim.Kabul görür görmez o ayrı konu.Zaten eleştiriden ziyade öneri sundum.Şiirinizi olumlu yahut olumsuz anlamda tahlil etmem için zaman ayırmam gerekir.Zaten bahsini ettiğiniz yorumlarda bunu yapan arkadaşlarınız varmış bundan dolayı mutlu oldum.Saygımla...
Hocam gerçekten ben yorumunuzdan onur duydum. Ancak bunu baskın çıkmaya dönüştürmeyin lütfen bari biz yapmayalım.
Pembe hayaller ile sepya renk olarak da çağrışım yapıyor pembe hayaller ve tezatı hüzün olarak da çağrışım yapıyor.
Yani, her ne kadar gerçekleşmesi zor olacak pembe hayal olsa da, beni kurtar bu hüzün renginden ya da hüzünden. Böyle çok detaylı açıklama yapmaya gerek kalmaması gerekir aslında şiir ortamında.
Bahsettiğiniz Necip Fazıl aynen benim de tercih ettiğim gibi zorunlu olmadıkça noktalama işaretleri kullanmaz. Konu ettiğiniz şiir tema olarak bambaşka.
Ya da size şiir tahlilleri sayfamdaki tahlile bir göz atın diyeyim, fakülteden bir arkadaş daha detaylı yorumlarla duygu ve düşüncelerime tercüman olabiliyor.
Bir örnek olabilir niye böyle kullandığıma belki.
Tekrar teşekkür ederim, biraz farklı uygulama görüldüyse hemen reddetme yolunu tercih etmeyelim diyorum.
Yoruma cevabınızı okudum.Elbette şiir sizinn ve üzerinde tasarruf hakkı size aittir.Bende bir okurunuz olarak düşüncelerimi sesli dile getirdim.Şiirlerde devrik cümle kullanımın şiirde vurgu açısından çok daha etkili olduğu bir gerçek.Benim önerim noktalama olmamasıyla doğal durakların seyrinden neş'et eden anlam kaymalarıydı yoksa sizin yazdığınıza bu olmaz demedim.Ayrıca şiirlerde özellikle didaktik olanlarda daha sık karşılaştığımız bilimsel gerçeklere rastlarız ancak Necip Fazılın örneğin çile şiirinde işlediği ilmi gerçek duyguyla çok güzel mezcedilmiş.Benim kastım şiirlerde hele sizin şiir gibi lirik tonlaması baskın bir eserde ilmi kaidenin tam duyguyla mezcolmadan yansıtılması şiirin etkisini kırmış diye düşünüyorum.Bakın altta bu duruma güzel bir örnek var.Metafizik öğelerin ilmi gerçeklerin şiirdeki sunumu çok orjinal.Sizinde bu kararlılıkla bu havayı yakalayacağınızı düşünüyorum.
Niçin küçülüyor eşya uzakta? Gözsüz görüyorum rüyada, nasıl? Zamanın raksı ne, bir yuvarlakta? Sonum varmış, onu öğrensem asıl?
Sepya kelimesini koyu kahverengi mürekkep rengi olarak hatırlayışım farklı bir anlamda kullanılabileceği ihtimalini perdeledi.Sıkı bir Sezen Aksu hayranı olarak işittiğim bir kelimenin dikkatimi çekmeyişi ayrıca hayıflanmama sebep oldu. Sezen Aksunun şarkısında hüznü çağrıştıran renk olarak kullanılmış dediğiniz gibi.Ancak sizin şiirde geçen mısranın yapısından bu anlamı aşağıdaki şarkı sözleri kadar kolay çıkarmam zor.Şarkı sözünde günlerden güz diye başlaması bu anlamı güçlendiriyor.
Günlerden güz, mevsim sepya Bir tüy kalemle yazılmış bekler Bir hayat daha olmalı der gibi Kahverengi tonlarda uykularda
Sepyanın göz rengi ve koyu kahverengi yahut siyah anlamları dışında elbette güçlü benzetmelerle daha farklı anlamlarda kullanılabileceği bir gerçek. Saygılarımla...
Sizin önerdiğiniz seçenek nesir cümle seçeneğine çok yakın, devrik cümle kullanmayı çok tercih ederim, genelde şiirlerimde öyle.
Dönüşünü sağlamaz mı duyguna tesirlerim yerine Duyguna tesirlerim dönüşünü sağlamaz mı?_____ önermeniz içinde cevabım aynı
Pembe umutlarla kurtar gözümdeki sepyadan
sepya yalnızca renk olarak kullanılmıyor, şarkı ve şiirlerde hüzün anlamında da kullanılıyor Sezen Aksu'nun bir şarkısında da vardı eğer o cümleyi yanlış hatırlamıyorsam mevsimlerimde sepya.. ya da mevsim sepya gibi bir cümleydi
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden____Eğer diğer şiirlerimden baktıysanız bu tip ilmi konulardan yararlanıyorum evet.
Yapılmadıysa da ben kullanıyorum, çünkü çok hoşuma giden anlamlar buluyorum. Rüyada saniye içinde sanki bir ömür yaşamış gibi oluruz, bu beni oldukça etkileyen bir bilgi, bu tip bilgilerden yararlanıyorum. Çünkü bu olaya da en az şiir kadar hatta yanlış söylüyorum aslında, daha fazla hayranlığım var. Haliyle beni etkileyen şiirimi de etkiliyor.
**************** Bu yazdıklarım savunma amaçlı gibi de sayılmaz inşallah, çünkü sadece neden böyle yazdığımı ve düşüncelerimi paylaşıyorum. Bir çok şiire benzemediğinin ve aykırı gelebileceğini de biliyorum.
Ama birisi yapacak farklılıkları, zaman değerlendirir her şeyi, elenir ya da kabul edilir. Doğal akışını seyrediyorum aslında bende. ****************
Bu inceleme için çok teşekkür ederim. Farklı bir bakış açısı ile görme imkanı buldum, emeklerinize sağlık, selamlar, saygılar
Kirpiğimin arasına sığdırırım yüzünü Daha iki damla yaşım avucumu delmeden Yakıştırmam aşkımıza ölümün son güzünü Gelmesini beklediğim mevsimlerde gülmeden Aşkımla yaktığım sular görünüyor deryadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
Günde zikrettiğim adın bin yahut da iki bin Elvedayı bırak diyor senin gönül sahibin
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden Yaşatalım bu düşleri göçmeden bu dünyadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden Yaşatalım bu düşleri göçmeden bu dünyadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
ustam ne diyim hoş muhteşem bir şiir okudum....saygılarımla...
Kirpiğimin arasına sığdırırım yüzünü Daha iki damla yaşım avucumu delmeden Yakıştırmam aşkımıza ölümün son güzünü Gelmesini beklediğim mevsimlerde gülmeden Aşkımla yaktığım sular görünüyor deryadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
Günde zikrettiğim adın bin yahut da iki bin Elvedayı bırak diyor senin gönül sahibin
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden Yaşatalım bu düşleri göçmeden bu dünyadan Ölüm bekleyene inat dirilelim ziyadan
merhaba bitane güzel bir şiir ses olmakta güzel biliyormusunuz kutlarım güzel yüreğinizi imazyı atarım atım gönül sizin başkasının deyil:) sevgi ile kalın hoşçakalın
Faruk Bey, bende tebessüm ettim cevabınıza ama biliyorum çok bilinen bir şarkıdan olduğunu da, hani yine de bilmeyen, duymayan olduysa, gençler pek bilmiyorsa, ne bileyim o cümlenin bana ait olmadığını belirtmeden geçemedim. Doğru mu yanlış mı yaptım bilmem. sağolasın, teşekkürlerimle
Vebalinin bulutundan, haneme gelerek in Nikâhını arzuluyor senin gönül sahibin
/"Yiğit düşer, yine kalkar" ondan çığlık atarım
"Kendim ettim kendim buldum" imzayı da atarım Hocam seven gönüllerin tekrar bir araya gelmesi ne kadar güzel bir erdem olmalı.Dilerim bir başka bahara kalmadan nikah tazelenir.Saygımla..
Memnun oldum, teşekkürlerim gönülden. Selam ve sevgimle Allah razı olsun değerli kardeşim, insan seviniyor böyle gördükçe. Geleceğim bende özledim şiirlerinizi,sevgilerle
sevgili hocam, yiğidi öldür ama hakkını yeme derler. şiirde duyguların, sevginin, kendine güvenin özü ve sözü olmuş. mükemmel şiir. seven yüreğine sağlık, sevgi ve saygılar sunarım.
Küskünlükleri bitirmek, uzatılan elleri sevgiyle tutmak...Daha bir çok ders verici ifadeler...Yiğit düşer ama yine kalkar harika bir şiirdi, kendini ziyadesiyle ve tekrar okutturan...Tebrik ederim Müjgan hanım.Usta kaleminize gönülden saygılarımla...
Kararlı ve güçlü bir yüreğin önünde kim durabilir ? Dağ bile yıkılır,erir biter diyorum...Şairem ,efis bir şiirdi teşekkür ediyorum paylaşımınız için. İlhamınız daim olsun.Sevgimle.
Hep öyle olmaz mı kendi kararlarımızı kendimiz veririz ama, eğrisi ve doğrusuyla sonuçlarınada kendimiz katlanırız, anlamlı ve duygu doluydu kutlarım can arkadaşım usta kaleminiz hiç susmasın...
Sensizliğin korkusunu roman gibi yazarım Uykumun rem evresinde beş saniye bitmeden Uzaklığın acısını ressam gibi çizerim "Dağın dağa kavuştuğu" hayalimden gitmeden ...mükemmel duruş,muhteşem final tebrikler yürekten...selamlar,sevgiler...
Görüşürken telefon geldi oğlumdan sana yazmayı unuttuğumu farkettim sonra, kusura bakma canım, görüşmeyi dilerim. Yine buradan da söylemeyi unutuyordum şimdi, sevgilerimle