Okuduğunuz şiir 9.9.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Aşkınla Hürüm
Dolarken gönlüme alev bakışın İndirir ruhuma tarifsiz sızı Efsunkâr gözlerin gamze çakışın Grimsi dünyamı boyar kırmızı Dolarken gönlüme alev bakışın
Sen yokken her gece vururdu ayaz Hicranın her oku bahtıma taciz Düşmezdi dilimden vuslata niyaz Halimi tarife kelamım aciz Sen yokken her gece vururdu ayaz
Hoş geldin dünyama eşsiz refikam Yüreğin sineme ne emin liman Sonunda firaktan aldım intikam İnşallah mutlu son biter bu roman Hoş geldin dünyama eşsiz refikam
Dileğim öteye senle uyanmak El ele göz göze tükensin ömrüm Biricik muradım sevginle yanmak Cihanda sadece aşkınla hürüm Dileğim öteye senle uyanmak
Murat CANBOLAT
Bu bayram site ailemiz ve sevdiklerimiz için iyilikler getirsin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşkınla Hürüm şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşkınla Hürüm şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen yokken her gece vururdu ayaz Hicranın her oku bahtıma taciz Düşmezdi dilimden vuslata niyaz Halimi tarife kelamım aciz Sen yokken her gece vururdu ayaz
ÇOK BEĞENDİM TEBRİK EDERİM ŞİİRİNİZ HAKKETTİĞİ ÖVGÜYÜ ALMIŞ.
Güne gelen şiirin şairini içtenlikle kutlarım. Şiir hece şiiri olmasına rağmen, baştan aşağıya anlam ve manasını kaybetmeden kaleme alınmış. Kafiye ve uyak tutturmakta zorlanmamış. Manayı kaybetmemiş. Tekrar kutlar, Bayramınız mübarek olsun derim.
Teşekkür ederim efendim.Marifet iltifata tabidir elbette.Burada şiirle ilgili yapılan her türlü eleştiri kabulümdür.Doğru bir eleştiride tenkit uyarı tebrik unsurları birlikte bulunur.Eleştiren şahıs bilgisi dahilinde gördüğü eksiklikleri vurgulamalı.Olumlu adımları desteklemelidir.Güzel düşünceleriniz için yeniden teşekkürler.Mutlu ve hayırlı bayramlar...
Dış güzelliği gelip gecici,İç (RUH)güzelliği ebedi.Anlamlı şiiriniz kabuk ve öz olarak fena sayılmaz. İnsanlar hatadan hali değildir.İki tarafta hataları af edebilirse dünya cennet olur.Değilse yandı gülüm keten helva:)) Kutlarım.
Güne düşen şiirini kutlar, vesilesi ile tüm islam aleminin bayramını kutlarım. Başarılarının devamı dileğimle tebrikler ve sevgiler Murat kardeşim. Gözlerinden öpüyorum...
İhsan TURHAN tarafından 9/10/2010 11:27:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Takip ettiğim şiire verdiği emeği ve sevgiyi gördüğüm değerli Kenan Bey ! Güzel düşünceleriniz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim.Kaliteli nice güzel eserlerde buluşabilmek dileğiyle.Saygılar iyi bayramlar...
Her dem şiire olan saygının,titizliğin ve önemin çizgi üstü görülür bu sayfada.Ödevdir öğrenmek isteyene. Ferdi anlatımlı nitelikli bir eserdi yine.Eşinizle birlikte sağlıklı, uzun,mutlu, huzurlu bir ömür diliyorum.
Bu vesileyle bayramınızı da en içten dileklerimle kutluyorum.Nice nice bayramlara eşinizle birlikte erişmeniz temennisiyle.
"Yoksa nice şiirler vardır ki ölçüsü ve kafiyesi olduğu halde anlamca sıkıntılarının olması onu şiirsellikten uzaklaştırır."
Kesinlikle katılıyorum sayın hocam söylemlerinize.Ne var ki sadece anlam, tekniğin olması da yetmez .
Teknik kusursuz, anlamı var .Kafiyeli söylemden ileri gitmez sadece bu iki kuralı uygulamak.
Anlama uygun tekniğin, uslûbun, sesin tercih edilip dediğiniz gibi şimdiye kadar söylenmemiş haliyle dile getiriliş çok önemli.
Harfelerle , hem yüreğe hem beyine hitap eden bir beste yapmak gibi düşünürüm çoğu vakit heceyi.Yani öznel bir sesi vardır dizeler geninin şairse tesis edildiği.Uslûp, teknik, ses ve anlam öyle örtüşmeli ki hiç biri diğerinin üstüne geçmemeli.Şiiri diğer yazınlardan ayrı tutan yegane özellik budur zaten.Resim gibi görselliği, müzik gibi sesi, düz yazın gibi anlamı barındırırken kendi özge bir dünyadan buna ses olmaktır.
Ya da bir gökdelen olarak da düşünebiliriz.
Önce kaba inşaatı yapılır.Kaç odalı, kaç katlı olacağının karar verildiği sonra malzeme ve işçiliğine, estetiğine dair hususlara değinildiği.Ve bitiminde insanların içine girip konfor içinde yaşamını sürdürdükleri...
Kimi çok lüks daire tercih ediyor, kimi müstakil ev, kimi kulübe....
Kimi önüne bahçe yapıyor domates ekiyor, kimi havuz yapıyor ...
Kimi hepsini yapıyor :))
Yani böyle birşey ben de şiir.Samimi olarak paylaşmak istedim.
Tekrar kutlarım gönül emeğinizi.Sohbet keyifliydi teşekkür ederim.
Şiire olan saygı ve sevginizi bilen biri olarak söyledikleriniz çok memnuniyet verici.Ne kadar çok emek gösterirsek bu işte o derece ilerleyeceğimiz kesin.Her dem yeni şeyler öğrenmek daha iyisinin her zaman yazılabileceği fikrini taşımak olumlu olumsuz her türlü görüşe saygılı olup her yorumdan ders çıkarabilmek çok önemli.Bu şiirin güne seçilmiş olması onu mükemmel yapmaz.Güne layık gören arkadaşların bazen tartışmaya yoruma açmak niyetiyle seçim yaptıklarını düşünüyorum.Hece şiiri bir deryadır.Yani bütünüyle hecesi serbesti öyledir.Ancak şu unutulmamalıdır.Hece şiirinde ölçü ve kafiyenin tutması yeterli değildir.Kafiye ve ölçünün anlam üzerinde ne derece katkısı vardır mühim olan budur.Yoksa nice şiirler vardır ki ölçüsü ve kafiyesi olduğu halde anlamca sıkıntılarının olması onu şiirsellikten uzaklaştırır.Şiir ne tür olursa olsun söylenmiş şeylerin söylenmemiş bir şekilde dimağlarımıza sunumudur.Bence şiirde en önemli şey anlam sonra sırayla duygu biçim ve şekildir.Yani bu işin teknik kısmından önce şiirin özünü yansıtan bu önemli kıstasları sıralayabiliriz.Şiirde kalıcılık yarına ulaşabilme gücü o şiirin evrensel duygu ve düşünceleri çok iyi yansıtabilmesi ile çok ilgilidir.Eksiklerimin çokluğunu bilerek ve daha kaliteli eserlerde buluşmak temennisiyle.İyi bayramlar.Saygılarımla...
ne güzel hürlük bu...var olmanın sevinç ve çocuksu ve de insancıl yanı olmalı bu....çok güzel ve anlamlıydı şiir değerli hocam,kutlarım,Alaca'da şairler ilham kaynağı adeta, teşekkürler,bu vesileyle oradaki şair arkadaşlarımın ve sizin Ramazan Bayramlarını kutluyorum,saygımla,selamlar...
ayrıca " günün şiiri "ni ve " şairi" ni ve yakışıklı kurdelesini de yürekten kutlar,başarılarının devamını dilerim...
oktayzerrin tarafından 9/10/2010 3:41:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Alaca2da tanışma imkanı bulduğum değerli Oktay Hocamın renkli kişiliğine hayran kaldım.Esprili insanları ve hayatı seven değerli bir kalem.Sizi tanımak çok güzeldi hocam.Kapımız her zaman açık buyurun.Saygılar iyi bayramlar...
güzel şiir eyvallah murat bey... biz şairler nedense imlâ noktalama vakasına pek sadık değiliz gibi, oysaki kullansak çok daha güzel olur ve şiir gerçek vucüduna kavuşmuş olur...
Sıradan ve şiir tadı alamadığın bir şiire yine de güzeldi demeniz çok ilginç. Sıradan bir şiire sıradışı bir yorum.İnşallah en güzellerini senin kaleminden okuruz kardeşim.Eksik gördüğünüz yerleri lütfen paylaşın bizimle.Niçin sıradan ve tadsız geldi bu şiir bilmek isterim.Saygılar iyi bayramlar.
Maddenin bir silindir gibi ruhları ezdiği günümüz dünyasında mananın hükümferma olduğu bu müstesna bayram günlerini idrak edenlere ne mutlu... Bayramınız mübarek olsun. Allaha Emanet Olunuz...
GÜNE DÜŞEN BİR ŞİİRE:
BEĞENİRSENİZ - 5 - VERİRSİNİZ
bEĞENMEZSENİZ - 4 - VERİRSİNİZ. BİRAZ ZORLAMAYLA BELKİ ÜÇ
AMA -1- VERMEK nezaketsizlik, art niyet ve kıskançlık emaresidir
ayrıca seçki kurulunu aşağılamaktır
herkes haddini bilmeli
ŞİİRİN TAM NOT VERİLMEYE DEĞER NADİDE BİR ESER
YÜREĞİNE SAĞLIK KARDEŞİM