Topraküstü Kaya Mezarımın Ayakaltı Sorgu Dehlizi’nden Notlar – 3
Kara katran mekânlarda ne sabırlar tazelerim, Ne imdatlar, düşlerine yüzümü sürmediğimde... Asûman şubat evveli, irem dilim sümbül serim Ve bâkir kalmış topraklar, şimdilerde daha da mor! O anafor saçlarını kıpkızıl görmediğimde, Sen ‘ben iyiyim’ desen de aklıma her şey geliyor!
Bilmezsin anlayışımın o derin firaklarda sığ; O bembeyaz köpüklerde, hülâsa dar olduğunu... Bilmezsin her sese koşan esrik kavgalarımın çığ; Yollarımın bıçak ağzı, sonumun yar olduğunu...
Nefsin en devrik yerinde rızkım gibi ateş ve kül, Ben yandığına yanarım, gülle gecelediğimde... Bir yanım gerdan düğümü, diğer yanım kızıl kâkül; Okyanus kurutan alnım, artık eskisinden de kor! Günâh istilâya yakın aşkı hecelediğimde, Sen ‘ben iyiyim’ desen de aklıma her şey geliyor!
Bilmezsin ayakucumda Sebe Bahçeleri’nin toz; Han el ayak çektiğinde cephemin ar tuttuğunu... Bilmezsin dal budak salan masmavi bulağımın boz; Yüzümdeki gür vadinin ince bir zar tuttuğunu...
Gündüzün izdüşümünde gök heybemde tenha çıkın; Düğümlenirim nuruna aydınlık dürüldüğünde... Un ufak tövbelerimde tepemde çakarken çakın, Böyle garip görülmezdim, üstelik böylesine hor! O demirden kapılara sürgüler sürüldüğünde, Sen ‘ben iyiyim’ desen de aklıma her şey geliyor!
Bilmezsin sessizliğimin tekinsiz nasıl da evham; Nasıl da yayan yapıldak figân-ı zâr dolduğunu... Gözlerimin kıyısına dağ uykusundan azat gam; Yüreğimin baştan başa, -bilmezsin yâr- dolduğunu...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
süper bir şiir olmuş abiciğim. tümüyle doğru söz. yüreğinizden noksan olmasın köz. sizi fırsat buldukça okuyacağım söz. saygılarımla ellerinizden öpüyorum. selamlar.
Gündüzün izdüşümünde gök heybemde tenha çıkın; Düğümlenirim nuruna aydınlık dürüldüğünde... Un ufak tövbelerimde tepemde çakarken çakın, Böyle garip görülmezdim, üstelik böylesine hor! O demirden kapılara sürgüler sürüldüğünde, Sen ‘ben iyiyim’ desen de aklıma her şey geliyor!
Şiirlerin... Varsın kalsın sessiz sedasız kendi köşesinde Nasıl olsa bu şiirler gün ışığına mutlaka çıkacak.. Değil mi ki alın teri... Değil mi ki hep şiir...
Çok güzeldi. Tebrikler. Bu şiirde anlaşılamayacak(!) tamlamalar yok (figân-ı zâr dışında, onu da zaten herkes anlar) ama, nedense bu kez ne övgü ne yergi almış. Güne düşmediği için olmalı. Tertemiz bir şiirdi, güzeldi, usta işi idi. Tebrik ve saygılarımla.
başarılı şairlerin üstüne çok gelinir. herşeye rağmen tevazu göstermek gerekir diye düşünüyorum. kaldı ki diğer şiirde telmih sanatına çok yer vermişsin. telmih çok bilinen bir olayı anımsattığı zaman şiir anlaşılır. çoğunluğun bilmediği konu ve kişiler şiiri anlaşılmaz yapar. yani okuyucuların haklı olduğu yerler vardı, çünkü ben de anlamamıştım. liseyi bitireli yarım asır olacak nerdeyse, ilgi de olmayınca bilmememiz de normaldir. lütfen biraz daha sakin ol.
Bunun sebebi arkadaşımızın fevri cevapları olmasın? Sürekli şiirlerini takip ettiğim bir arkadaştır kendileri ama buna rağmen ben bile bir önceki şiiri defalarca okuduğum halde bir şey yazmaya çekindim doğrusu:))
tümüyle doğru söz.
yüreğinizden noksan olmasın köz.
sizi fırsat buldukça okuyacağım söz.
saygılarımla ellerinizden öpüyorum.
selamlar.