(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CAN KIBLEM BACIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CAN KIBLEM BACIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgiyi, saygıyı özlemi, itibarı ne güzel söylemişsin ne güzel yazmışsın. Bu sevgi anlayış dolu yüreğe hangi yürek küser ki, Ben çok etkilendim çok değerli buldum kısacası yorumlarım çok yetersiz kalıyor bilesiniz Yunus abim. Allah sağlık sıhhat versin güzel kaleminden daha nice şiirler okuyalım. Sağ ol var ol saygıdeğer hocam. Tebrikler, selamlar.
Yaban eli girmiş gül bahçesine izin vermem asla baykuş sesine Dönerek yüzümü can kıblesine Şeyda bülbül gibi ötmeye geldim.. ......................................... abu hayat oldun bastın bağrına bir ana gibi sıcaktın hep bana bilki kimseleri uğratmam yanına benım canımda casın bacım sen akan damarımdaki kanımsın sen
degerli dost kalem ve güzel insan bu harika yürek sesine bir satırda ben ekledim kabul edersen sevinirim saygılarımla..
Yaşlarımız büyüse de içimizdeki hırçın çocuk arada yapacak elbet çocukluğunu. Et tırnaktan ayrılır mı? Ne güzel dizeler çıkmış işte. Arada küsmek lazım herhalde. Kutladım Allah bozmasın diyerek.
Kızma kardeşine ey güzel bacım Yad eller yalandır sensin ilacım Bana yeter canım bendeki acım Ağû versen dahi yutmaya geldim
....Önemli olan hataları görüp,kırılan gönülü tamir etmektir. Bu şiir biraz bana dokundu..Bacılarımız bazen yürek acılarımız oluyor Böyle şiirle gönüllerini almak ne güzel.... Bence bu sesleniş o güzel bacımızın gönül kapıların açar....saygılar...
can yudum yunusum can abim yüreginin incileri ezgidir bilirim yaşamı laf olsun diye yaşamayan nadir bir insansın şiirlerini her zaman severek okudugum aşinadır
Yaban eli girmiş gül bahçesine izin vermem asla baykuş sesine Dönerek yüzümü can kıblesine Şeyda bülbül gibi ötmeye geldim.. ==============================
Bülbüller Gülşende bayram ediyor, Hepsi birden ibadet edercesine.. Kara bulutlar doğuya doğru gidiyor, Sanki Mutluluktan gülercesine .. Yüreğinize sağlık Üstadım.. Anlamı yüksek şiir tadında bir şiir okudum. Saygılarımla ..
Erenler yerdeki yüze basmazlar Can dedikten sonra asla küsmezler Suçlu dahi olsa ondan geçmezler Erkân kapısında yatmaya geldim... Bu şiir için ben tek bir cümle yazarım MUHTEŞEM BİR ESER! Hiç mübağlasız hiç hilafsız mükemmel şiir, yüreğinize bin bereket var olun. Şiiri seçkilerime alırken sayfanıza takdir ve teşekkürlerimi bırakıyorum. Selam ile.
"Gönlümün ziyâsı sevdam kardeşim Bana küsen bacım Fatma’’ya geldim..
Girdim nur bağına gülünü derdim Yok oldu bir anda gamımla derdim Vefâ’’yı taç yaptım sefâ’’yı sürdüm Yanak alıp baldan tatmaya geldim..."
6+5 vurgulu sağlam uyaklarıyla harika bir hece şiir..şair aynı zamanda konusu içeriği itibariyle topluma örnek bir tavır sergilemiş gönül pınarları türkü türkü çağlamış...saygıdeğer üstadım edebi toplumsal kişisel örnek teşkil eden bu anlam dolu şiirinizi ve gönül güzelliklerinizi çok değerli paylaşımlarınızı kutlarım yürekten.. iyi ki varsınız..ve iyi ki yazıyorsunuz üstadım.. sevgim saygım her daim...
Hayat öyle acıki üsttat ufak tefek sebeplerden dolayı dargınlıklar olabiliyor sonuçta insanız hepimiz yanılır şaşarız hata yapmayıda müsaitiz hatalar bağışlanmalı gönüller alınmalı hani derler ya tatlıya bağlanmalı sırası gelmişken bir anımıda anlatayım bir gün haksızlığa tahmin edemediğim için amirin yanına gittim arkadaş madur gel yardımcı ol dedim ben amirim neyse tam dediğini yazmam doğru olmaz sen amirsen bende Hasan Öztürküm dedim masasına bir yumruk birde tekme geçirdim tabiki hak etmediğimiz bir sürgün yedik sonra çok sevdiğim saygı duyduğum müfettişi aradım konuyu aynen anlattım bana dediği bir söz vardı canım kardeşim böyle hallerde bir yüzünü yıka ayakta durma sakin olmaya çalış dedi tabiki biz hayat mektebi öğrencileriyiz hayat her gün bir şeyler öğretiyor şimdi olsa yapmam. Hatalar oluyor zamanla insan hoşgörüye sabıra daha yakın oluyor tebrik ederim üstat anlamlı bir o kadarda ders vardı içinde sevgi saygı ve selam ile.
Gecede gündüzde hayelim düşüm Senden uzak kalsam bilki ölmüşüm Gönlümün ziyâsı sevdam kardeşim Bana küsen bacım Fatma’’ya geldim..
Girdim nur bağına gülünü derdim Yok oldu bir anda gamımla derdim Vefâ’’yı taç yaptım sefâ’’yı sürdüm Yanak alıp baldan tatmaya geldim...
Böylesine mükemmel bir şiirden sonra küskünlük mü kalır... Hayatın gaileleri arasında hiç kimse istemese de bazen böyle kırgınlıklar olabiliyor, Ama ustam bulmuş en güzel çareyi... İlaç gibi şiir... Hem de şekerli, tatlı ilaçlar gibi... Her yönüyle kusursuz, mükemmel bir şiir üstadım, Yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetlerimle...
6+5 hece vezninde aaab,cccb.... kafiye örgüsünde dizayn edilen , yer yer cinas gibi söz sanatlarınında ustaca kullanılmasıyla duygunun , ahengin ve sesin kusursuz güzellikle aynı paralellikte seyreylediği bir muhteşem bir lirik eser okudum güçlü kaleminizden. Güzelliği paylaşarak nasiplenmemizi sağladığınız için teşekkürler ederim. Gönül emeğiniz varolsun.
Kızma kardeşine ey güzel bacım Yad eller yalandır sensin ilacım Bana yeter canım bendeki acım Ağû versen dahi yutmaya geldim..
Yine dönmeniz aramıza ne güzel.Yine hoş geldiniz.Kardeşe yazılan en güzel şiirlerden biri fakat kardeşler dayanamaz kırgınlığa,hani düşşe bi yerde içiniz kanar.Ya da sızlasa içi ateşi düşer yüreğinize.Biliriz kardeşilkte olur bazı hayat telaşı içinde...Ama hep der ya büyüklerimiz;kardeş kardeşi bıçaklamış ama dönmüş bir de kucaklamış... Yüreğinize sağlık kaleminize sağlık.Saygıladım şiirinizi.Güzel bir özür dileme yoluydu,içten ve samimi.Affetmiştir artık taş değildir kardeş yüreği...
Et tırnaktan hiç ayrılırmı şiir vesile olmuş..Hele bu k alemin kalbinin aynasıysa... konular, duyarlıklar bakımından halk kültürüne sıkı sıkıya bağlı dizelerle güzelleme tarzında yazılmış çok özel ve emek verilmiş bu eserinizi ve sizi gönülden kutluyorum...saygılarımla
değerli şair arkadaşım, antoloji benim ilk göz ağrımdı, orada sizleri tanıdım, biraz uzak durunca varlığımı unutmayan bir kaç şairden birisisiniz. öncelikle bunun için teşekkür ederim. bazen uzak kalmanın dostu dost olarak mı, yoksa menfaatler gözetildiği için mi olduğunu meydana çıkartmasında faydası oluyor. zaman zaman denediğim yoldur.
şiire gelince şiiriniz teknik açıdan şekil olarak değerlendirmek bile istemiyorum, beğeneiyle okudum. şiirin gücü burada işte dargınları bile bir araya getirmeye yarıyr, aranızdaki buzların erimesine sevindim. size başarılar, ablanıza selamlar...
Bacıya böylesi bir şiir yazmasasınızda o sizi bağışlardı eminim.. Zira bacıların yüreğini bilenim... Çünkü bende bir bacıyım... Canım feda canım dediklerime... Özellikle kardeşlerim...
Güzel bir şiirdi ağabeyim... Gönlünüze sağlık... Ne mutlu o bacıya ki, böyle bir kardeşi var... Ne mutlu bize ki, böyle duyarlı bir yüreği olan şair ağabeyimiz var...
Merhabalar Yunus Bey, yudumyunus olarak da şiirlerinizi takip ederdim. Çok güzel bir hece şiiri.Üstadlığınızı daha önceden de biliyordum. Bende bir ablayım,ablaların kalbi yumuşak olur. Çok güzel bir şiirdi. Tebrik ederim.
Gecede gündüzde hayelim düşüm Senden uzak kalsam bilki ölmüşüm Gönlümün ziyâsı sevdam kardeşim Bana küsen bacım Fatma’’ya geldim..
Girdim nur bağına gülünü derdim Yok oldu bir anda gamımla derdim Vefâ’’yı taç yaptım sefâ’’yı sürdüm Yanak alıp baldan tatmaya geldim...
Af dilemekte bir erdemlik yüceliktir.Bacılar kardeşlerini çok sever kırılmaz, kırılsada bu çok uzun sürmez, sizi çoktan af etmiştir,naz yapıyordur kardeşin hele bu şiiri de okursa inan, Dünya'larda kendinin olur.güzel şiirdi emeğine sağlık.kalemin solmasın TEBRİKLER.SELAM VE SAYGILAR.
harika bir şiir can dosttan küslük zaten yakışmaz can olan cana benden selam olsun yunusa ve bacıma
af dilemek asil yüreklerin işidir yunus can böyle bir yüreğin arkadaşım olması bana gurur verir şiirini çok beğendim dost yorum yetersiz kalır Allah yüreğine bileğine zaval vermesin Allaha emanet ol dost selam ve saygımla.
Sırtımı verdiğim ulu çınarım Yüreğime odlar düştü yanarım Avuç avuç içsem belki kanarım Erenler suyuna batmaya geldim...
Namerdin bağına çağırsa girme Gam elinden bana dikenler verme Ne olur suçumu önüme serme Derdime derdini katmaya geldim...
Muhteşem bir sesleniş ve muhteşem bir af dileme. Hecenin ustalarından hece şiir okumak çok güzel iken,, aynı zamanda içeriği dolu dolu şiir okumak bir başka güzelliği yaşatıyor okucuya.
Sizi tekrar burada görmek ve tekrar aramıza hoş geldiiz demek çok güzeldi Yunus bey. Umarım bundan sonra hep olursunuz aramızda.
Eminim bu güzel dizelerden sonra bacınız sizi çoktan afetmiştir.
Yaban eli girmiş gül bahçesine izin vermem asla baykuş sesine Dönerek yüzümü can kıblesine Şeyda bülbül gibi ötmeye geldim.. üstadım bu muhteşem eseri bizlere okuma fırsatını verdiğiniz için çok teşekkürler yüreğine emeğine sağlık
Sırtımı verdiğim ulu çınarım Yüreğime odlar düştü yanarım Avuç avuç içsem belki kanarım Erenler suyuna batmaya geldim... _________________________ Yunus bey kardeşim .Çok anlamlı şiirini ve sizi canı gönülden kutluyorum Yüreğinize sağlık sizin şiirlerinin her biri birinden değerli ,benim nezlimde kaleminiz çok kuvvetli Selamlar Saygılar...
Girdim nur bağına gülünü derdim Yok oldu bir anda gamımla derdim Vefâ’’yı taç yaptım sefâ’’yı sürdüm Yanak alıp baldan tatmaya geldim...
Yunus karaçöp..yudumyunus 02.01.2010 bu şiir değil bir kişinin binlerce kişinin gönlünü alır aynı anda, çok güzel ve bir o kadar da anlamlıydı, teşekkürler, tebrikler, saygımla, selamlar...
sarılmak af dilemek ne güzel bir şey küskün olmamak ne güzel vee mükemmel bir şiir okumak hemde usta kalemde ne güzel gönülden kutlarım sevgi ve saygılarımı bıraktım sayfanıza
Gözlerim her yerde bacımı arar Hasretlik acısı ruhumu sarar Onurum gururum ne işe yarar Ayaklar altına atmaya geldim...
Sırtımı verdiğim ulu çınarım Yüreğime odlar düştü yanarım Avuç avuç içsem belki kanarım Erenler suyuna batmaya geldim...
şekil özllikleri: 6+5 =11 li heceyle yazılmış kusursuz bir şiir...kafiyeleniş a a a b /c c c b /d d d b ölçü ve kafiyeleniş olarak aşık tarzı halk şiiri olan koşma nazım biçiminin özelliklerini gösteriyor...
içerik: can kadar değerli olan bacıya seslenişti...bir iç döküm, bir yalvarıştı...
söyleyiş: samimi, dili zorlayan köşeli kelimelerden arınmış...kelime seçiminde ustalık göze çarpıyordu... dilimizi ve zihnimizi yormadan akıp gitti...
sonuç olarak nereden bakarsak bakalım hep aynı kapıya çıkıyor: mükemmel bir şiir.....
Kızma kardeşine ey güzel bacım Yad eller yalandır sensin ilacım Bana yeter canım bendeki acım Ağû versen dahi yutmaya geldim..
Gözlerim her yerde bacımı arar Hasretlik acısı ruhumu sarar Onurum gururum ne işe yarar Ayaklar altına atmaya geldim...
Şair şiirde, sevdikleriyle arasında hiç bir şeyi gurur yapmayacağını ve sevgide gurura yer olmadığını, bu şiirle çok güzel anlatmış. Anlatım ve şiir mükemmel. kutluyorum... sevgiler...
Sırtımı verdiğim ulu çınarım Yüreğime odlar düştü yanarım Avuç avuç içsem belki kanarım Erenler suyuna batmaya geldim...
Yüreğinize sağlık çok güzeldi şiiriniz duygu dolu ..Allah ayırmasın kardeşler canın yarısıdır..Et tırnaktan hiç ayrı kalamaz ..Allaha emanet olun ..Selam ve dua ile..
İnsanlarda sıcak kanun; Üzümden şerap yapmaları, kömürden ateş yapmaları, öpücükten insan yapmalarıdır.
İnsanlarda zorlu kanun; Savaşlara, yoksulluğa karşı kendilerini ayakta tutmaları, ölüme karşı yaşamalarıdır.
İnsanlarda güzel kanun Suyu ışık yapmaları, düşü gerçek yapmaları, düşmanı kardeş yapmalarıdır.
Hep var olan kanunlardır bunlar, bir çocukcağızın ta yüreğinden başlar, yayılır, genişler, uzar gider... ta akla kadar! . Paul ELUARD
Şairim... Bir şarkı der ki Rabbim gökte uçam kuşa bile ayrılık vermesin Kundakla kefen arası bu bir nefeslik ömürde bir garip kuluz işte Bazen kırgınlıklar küsgünlükler oluyor elbette Ne mutlu size ki barışmışsınız gül yürekli kardeşinizle Dilerim Rabbim ayırmasın bu dünyada değil mahşerde bile Kutlarım güzel dizelerinizi sevgimle saygımla Cici bakın şairim kendinize olur mu?
Bu sevgi anlayış dolu yüreğe hangi yürek küser ki,
Ben çok etkilendim çok değerli buldum kısacası yorumlarım çok yetersiz kalıyor bilesiniz Yunus abim.
Allah sağlık sıhhat versin güzel kaleminden daha nice şiirler okuyalım.
Sağ ol var ol saygıdeğer hocam.
Tebrikler, selamlar.