Kırk yıl önce yazılan bir şiir Yıllar ne çabuk geçti..
Keşke hiç keşkelerimiz olmasaydı..
Kurulur dem sofraları Gecenin geç saatlerinde Demcinin derdi biter mi? Nihavend uyanır mahmur uykusundan Sofrada hıyar turşusu gelin gibi Kuş sütü eksik / masalar donanır Karpuzcu kızının karpuzları sallanır
Kandırır her gece / çocuksu gelenleri Hele bir de makas aldı mı / yanaktan Akar insanın yüreğine Kara kaş altındaki bademleri Gülmeyiversin şehlâ şehlâ bakarak Çıkmayı görsün bir kez gamzeleri Ayık’tı, sarhoş’tu hepsi de yandı Böyle bir fettan’a kim olsa aldanır Karpuzcu kızının karpuzları sallanır
Karpuzcu kızı hamarat / koçak Ha bire masalarda otlanır Döner selvi boylu / döner kadehler Anason lavanta kokusuna karışır Baş döner, göz döner, dünya döner Kimi makas alır kimi de eller Hayâsızca ne hayaller yaşanır Dil pelteleşir, gövde sallanır Gün geceye bağlanır Baş döner, baş sallanır Herkes ona aldanır Karpuzcu kızının karpuzları sallanır
Yemlemiş kendi eliyle gelenleri Ne var ne yok ceplerde / hepsini alır Kandırmış gene tüm demcileri Yorgun argın oturmuş ferahlanır Demciler dut gibi / armut gibi Karpuzcu kızı dut yemiş Armut dalda sallanır / oturanlar ayaklanır Gidenlerin yüreği onda kalır Bir kaç akşamdan sonra Demci karpuzcuya dadanır Demcilerin derdi biter mi? Baş koyup diz üstünde ağlanır Toplanır gece masa örtüleriyle Karpuzcu kızının karpuzları sallanır
Geçmiş ayna karşısına /Üzgün üzgün Evdeki çocuklarına hazırlanır...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Karpuzcu Kızı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Karpuzcu Kızı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tam Ülkemde tahsil düzeyi yükseliyor demiştim ki. Yanıldığımı çabuk gördüm. Bu cahil ambianslar hala var değilmi. Konu pek iç açıcı değil ancak ders verici bir çalışma olmuş. Tebrik ve selamlarımla.
Karpuzcu kızı hamarat / koçak Ha bire masalarda otlanır Döner selvi boylu / döner kadehler Anason lavanta kokusuna karışır
Şiirlerinizi her zaman duru sade bir türkçeyle yazıyorsunuz. Hem de yaşamdan gerçek kesitleri kaleme alıyorsunuz. Beğeniyle okudum. Kaleminiz var olsun.Saygılar.
Maalesef kırk yıl önce olduğu gibi bugün de toplumumuzun kanayan yarasıdır karpuzcu kızlar... Ama asıl yara daha doğrusu çıban, demci takımı olduğunu gördüğümüz zaman yaranın tedavisi yolunda ön önemli adımı atmış olacaktır insanlık... Çünkü yaranın müsebbini de sahibi de demci takımının zihniyetidir. Yani kendi rahatı, kendi zevki ve menfaati için toplumu görmezden gelen umursamıyan anlayış...
Güzel ve yerinde bir hayat dersi olmuş üstadım, Yüreğine gönlüne sağlık, selam ve muhabbetlerimle...
Değerli kardeşim.evlatlarına bakabilmek için şimdi bile karpuzcu kız gibi çalışanlar çoook.yeterki aransın çok bulunur.kocası yahut sevgilisi terketmiştir.onlardan en kolay yolu seçenler,sizin şiirinizdeki gibi çalışıtor.ama ekmek parası kazanmanın değişik yollarıda var.herkes böyle değil tabii.ama çok güzel akıcı bir şiirdi.bir solukta okudum.herkes karpuzcu güzeli gibi katlanamaz.Allah böylelerinin hepsine yardım etsin.
Değerli kardeşim., şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
Her baktığımda geceleri göklere, Seni hatırlarım,senin gözlerini görürüm anne… Yatağıma uzanınca sen gelirsin aklıma, Dağlara, Ormanlara,Yıldızlara,Aylara, Güneşe ,Topraklara,Irmaklara sulara, Gök yüzünde uçan kuşlara; Baktığımda sen gelirsin aklıma, Senin ellerin,senin gözlerin,dillerin, Sözlerin ve yüreğinin genişliği gelir aklıma,Anne. Her yeni ay doğuşunda bakarım ben göklere, Şahit olurum bizi gören binlerce meleklere, Girerler anne gibi şefkatle,en katı yüreklere. Bilmem ki melekler annemidir, Bildiğim tek şey var:BENİM ANNEM MELEKTİR yazanı bilinmiyor.
slm hocam burada bir bayanın yaşam tarzını şiirde güzel bir şekilde anlatmışsın tabikide karpuzcu kızın yanına gelen kişilerinden hayatı iyi dercede anlatılmış yaşanmış olayları şiir bazında okumak heleki senin kaleminden okumak çok iyi kalemine sağlık yaradan yar ve yardımcın olsun saygılar
Karpuzcu kız bir sorumluluk içinde yaşamın çalışma ilkesi ışığında ama kadının özelliği olan süslenme dürtüsü içinde; Geçmiş ayna karşısına /Üzgün üzgün Evdeki çocuklarına hazırlanır...
Yüreğine sağlık Değerli Yunus Hocam... saygımla ...
DEĞERLİ DOSTMERHABALAR ; KEŞKEEEE...USTA KALEM HASSAS YÜREKTEN GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ VEDE KALEMİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA.
Gonulden tebriklerimle..
Selam saygilar..