Okuduğunuz şiir 13.1.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ayşe özdemir selami yiğit
GİDERİM
Gelmişken alem’’i ederim seyran Muhammed adında bir güle hayran Ay döner gün geçer kavuşur devran Ömürden günleri sayar giderim..
Anam toprak oldu doğmuşum henüz Sanmayın yarenler kalmışım öksüz Bir olmuş bendeki geceyle gündüz Zamanı mekana dayar giderim..
Dünyayı koysalar billurdan tasa Kırılıp dökülse bürünmem yasa Ömür yolu denen kısa mı kısa Muhammed yoluna uyar giderim..
Ezelde söz verdim geldim imana Nurlar arar iken düşmem zindana Koklasam o gül’’ü ben yana yana Kokusun dünya’’ya yayar giderim...
Erenler zikirde bulurlar özü Karınca yürüse görülür izi Bakıpda görmeyen bendeki gözü Muhammed aşkına oyar giderim...
İçimde fırın var ateşi ondan Muhabbet esrarı çıkar’mı candan Adının geçtiği her bir mekandan Ruhumu doldurup doyar giderim...
Azgın nefsim oldu beni kandıran Kalbime lekeyi tek tek konduran Ter temiz tenime irin dolduran Yaradan kabuğu soyar giderim...
Ağladım sızladım düştüm ezaya Feryadım yükseldi arş’’a fezaya Dedi ki uğraşma gelmem hizaya Nefsimin sesini duyar giderim..
Zikirler halkası açmış gözümü Atmayın yabana naçiz sözümü Onun turabına sürsem yüzümü Gökte yıldız olsam kayar giderim..
Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Döndüm Allah deyip döndüm oturdum Hakkıma ne düşse alıp götürdüm Çok şükür rabbime vadem yetirdim Murdar bedenimi yuyar giderim...
Yunus Karaçöp yudumyunus 12 01 2010
Allah sizden gani gani razı olsun aziz kardeşlerim.. Şiirime sesinizle can olmuşsunuz, harikalar husule getirmişsiniz Çok çok teşekkür ederim hakkınızı helal edin.. Ağabeyiniz yunus
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİDERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİDERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar güzel bir şiirdi. Fon müziği ve seslendirmesi de bir harika. Allah sizden razı olsun, bugün sizin sayfalarınızda okudukça okudum. Bütün şiirlerinizi ezberlercesine okumak isterdim. Müsait bir zamanımda hepsini inceleyeceğim. Hem şiir okumayı çok seviyorum hem de bir düşünen, gören insan olarak sizden çok şey kazanacağımı düşünüyorum. Eminim her dizeniz şahsıma yeni bir değer katacaktır. Bundan hiç şüphem yoktur. Selam ve saygılar sunarım....
Allah sizden gani gani razı olsun aziz kardeşlerim.. Şiirime sesinizle can olmuşsunuz, harikalar husule getirmişsiniz Çok çok teşekkür ederim hakkınızı helal edin.. Ağabeyiniz yunus
Dünyayı koysalar billurdan tasa Kırılıp dökülse bürünmem yasa Ömür yolu denen kısa mı kısa Muhammed yoluna uyar giderim..
Ömür yolu çok kısa ..evet...Bunun farkındalığına varmak ise çok geç.Bir bakıyorsun bunca yıl geçmiş fark etmeden.Keşke nefse hüküm geçirebilsek ve Muhammed yolunda yürüyebilsek... Öylesine güzel ve anlamlı ki dizeler bir kez okumak az geliyor insana... Yürekten kutluyorum sizi değerli şiir dostu...
24 Ocak 2010 Pazar 09:48:36 Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim... ----------------------------- çok anlamlı duyarlı bir yürekten ustaca kaleminden akmış sayfanıza ellerinize sağlık kutluyorum
Gelmişken alem’’i ederim seyran Muhammed adında bir güle hayran Ay döner gün geçer kavuşur devran Ömürden günleri sayar giderim.. Tebrik ediyorum harika bir şiir olmuş .
Değerli şair dostumun şiiri anlamlı ve güzel, bu güzel şiiri yazan değerli kalemi canı gönülden kutluyorum.Ve değerli arkadaşıma şiir yolunda başarılar diliyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
yüreği aşk ateşiyle yanıp tutuşan yüce şaire selam olsun..gerçek hak yolu bulmuş yüreğiniz hepimize ışık olsun efenim..canı gönülden kutlarım..yüce rabbim inşallah iki cihan saadetini nasip eylesin inşallah..saygılarımla..ziya var..
İçimde fırın var ateşi ondan Muhabbet esrarı çıkar’mı candan Adının geçtiği her bir mekandan Ruhumu doldurup doyar giderim...
AHH O RUH DOYGUNLUĞU RABBE KUL o GÜZEL PEYGAMBERE ÜMMET OLMANIN VERECEĞİ HAZ ,TAD HİÇ BİR ŞEY DE YOK...RUH ÇİĞ TANELERİ İLE ARINIR KUŞLAR DİLE GELİR YAPRAKLAR ZİKRE DURUR ...DUYULUR DÜNYANIN SESİ... SUSAN NEFİS OLUR KALP OLUR.. MUHTEŞEMDİ KUTLARIM GÜNE DÜŞEN GÜZELLİĞİ DİLERİM ALLAH HEPİMİZE KUL OLMAYI VE ÜMMET OLMAYI NASİP EDER SONSUZ SAYGIMLA
Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Döndüm Allah deyip döndüm oturdum Hakkıma ne düşse alıp götürdüm Çok şükür rabbime vadem yetirdim Murdar bedenimi yuyar giderim... ...................... şiirn tümcesini kutlarken can şairimin yüregindekini degiştirmeden ustaca bize pınar gibi sunması ayrı bir ustalık ayrı bir hünerdir yaşamda ki yolda ne cesur oldugunu biliriz zaten güzel nakşetmiş sayfaya şiir
saygılarımla yudum yunusum can abim allaha emenet ol ..
Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Döndüm Allah deyip döndüm oturdum Hakkıma ne düşse alıp götürdüm Çok şükür rabbime vadem yetirdim Murdar bedenimi yuyar giderim...
ÇOK DEĞERLİ BİR ÇALIŞMA ÖRNEK BİR ŞİİR NE GÜZEL BÖYLESİNE GÜZEL DUYGULARLA HAKKA YAKIN DURANA...RABBİM HEPİMİZİ SEVDİĞİ KULLARINDAN EYLESİN BİZ DE İNŞALLAR BU GÜZEL DUYGULARLA GİDELİM DEĞERLİ ŞAİRİM TAM PUANIMLA KUTLARIM SELAM VE DUA İLE....
Değerli şair arkadaşımdan, Allah sevgisi, Peygamber sevgisi dolu güzel bir tasavvuf şiiri okuduk.Anlamlı akıcı ve güzel.Bu güzel şiiri gönülden kutluyorum.Puanım Tam.Yunus diyarından selamlar.
...Yunus ağabey ,evvela tekrar geçmiş olsun Rabbim sıhhatinizi ziyade eylesin..uzun bir aradan sonra geri dönüşünüze çok sevindim..güne düşen bu çok etkili ve düşündürü şiir,şair ağabeyimin gönül güzelliğni ve kalem enginliğini ne güzel gösteriyor..
...inşaallah giderken hasenat adına azığımız dolu olur..selam ve dualarımla ağabey...
HARİKA ÖTESİ GÜZEL BİR ŞİİRDİ ABİCİĞİM. OKUMAK MUTLU EYLEDİ BENİ. HER ŞAİR YAZAMAZ ELBETTE BÖYLE ŞİİRİ. TEBRİKLERİMİ SUNUYORUM SİZE. KALEMİNZİ DAİM OLSUN. SAYGILARIMLA SELAMLAR.
Maneviyatın bukadar öne çıktığı ve güzel olanla hep olunduğunu ,anlatımınla yaşamınla ve şiir tarzınla çok iyi örneklemişsiniz.Kafiyeli şiiriniz,şiir ölçütleri içerisinde şiirinize ayrı bir tat katmaktadır.Bu tatı bizlerin,şirinize karşı duyarlı ve bakış çizgimizi oluşturmaktadır.Mısıralarınızdaki her kelime şiiri okadar benimsemişki adeta olmazsa olmaz duyarlılığı taşımaktadır.Yüreğinizi harmanladığınız şiirinizi ve sizleri kutluyorum.
Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Bugün biraz tansiyonım yüksekdi. Geç okudum şiirinizi. Harikasınız.Zevkle ve beğenerek okudum. Hakettiği yere gelmiş. Gönülden kutluyorum.Selam saygılar.
her mısrasıyla harika bir şiir okudum dost yunustan kalemine yön veren yüreğine sağlık seçkiyi hakeden bu güzel eseri ve şairini yürekten kutlarım allaha emanet olasın saygımla.
İçimde fırın var ateşi ondan Muhabbet esrarı çıkarmı candan Adının geçtiği her bir mekandan Ruhumu doldurup doyar giderim...
Yunus bey. Sizin kusursuz hece şiirlerinizi okurken, kendime ait olan ne varsa bir bir alırken, duygu yogunluğunu ve işlemiş olduğunuz konular ise bir başka duygu akımı içine alıveriyor beni. O zman yazacak tek kelime bulamıyorum bu duygular içinde yüzerken yüreğim ve sessiz kalıp tekrar okumaya çalışıyorum baştan başlayarak dizelerinizi.
Şiir her hali ile olduğu yeri haketmiş. Ve gereken ödül de verilmiş.
Tüm kalbimle kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
İçimde fırın var ateşi ondan Muhabbet esrarı çıkarmı candan Adının geçtiği her bir mekandan Ruhumu doldurup doyar giderim... ****************************************** Ateş gibi yürekten har olmuş çıkmış şiir Bende seçtiklerime alır koyar giderim...
BAŞARINIZ DAİMİ OLSUN "KİŞİ SEVDİKLERİYLE BERABERDİR"BERABER OLUR İNŞ. SELAM VE MUHABBETLE
Tasavvufi konusuyla, edebi örgüsüyle, Mevlana döngüsüyle, Muhammed sevgisiyle, Yunus'un höşgörüsüyle ve Allah'ın izniyle gayet başarılı bir eser... Tebrikler saygılar.
Gerek tekniğinin kusursuz uygulanımı gerekse mananın derinliklerinde seyrettiren akıcı anlatımıyla hem gönüllere, hem akla hitab eden bu değerli eserinizi ve başarınızı candan kutlarım.
Gönül emeğiniz varolsun.İyiki varsınız.İyi ki böylesi değerleri okuyoruz.
Tekrar en kalbi tebriklerimle birlikte selam ve saygılarımı gönderdim yüreğinize.
Azgın nefsim oldu beni kandıran Kalbime lekeyi tek tek konduran Ter temiz tenime irin dolduran Yaradan kabuğu soyar giderim... GÜZEL BİR ŞİİRDİ KUTLARIM .
Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Şiiriniz tam da ait olduğu mertebeye konulmuş.Ki;Ne yazsam azdır ama böylesi bir şiiri okumaya gerçekten ihtiyacı varmış kalbimin.Yüreğinize kaleminize sağlık. Tebrik ve hayranlıkla sayfanızdan ayrılıyorum.
hayırlı akşamlar ustad gene çok güzel bir şiir okudum sayfanızdan içten manevi duygularla dolu gönülden kutlarım sevgi ve saygılarımı bıraktım sayfanıza
13 Ocak 2010 Çarşamba 09:28:53 Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
Döndüm Allah deyip döndüm oturdum Hakkıma ne düşse alıp götürdüm Çok şükür rabbime vadem yetirdim Murdar bedenimi yuyar giderim... ----------------------------------------- Hocam ALLAH razı olsun sizden insan olarak süpersiniz şiirleriniz birbirinden harika .Güzel kalpli kardeşim ALLAH hayırlı uzun ömür versin.SELAMLAR SAYGILAR...
Anam toprak oldu doğmuşum henüz Sanmayın yarenler kalmışım öksüz Bir olmuş bendeki geceyle gündüz Zamanı mekana dayar giderim.. _______________________________
Bu zalim yaşam aire kaldı, Tüm insanlar zevklere daldı. Ne var ne yoksa hepsi de faldı, Hiç beklemeden bırakıp giderim. HakanKURTARAN Değerli Üstadım, İnsanlar sadece maddeye dalmış, İnsanlık unutulmuş,kötülük ayakta kalmış... Saygılarımla ...
Günün sayfada hûşû içinde okuduğum ve bu eserinizle halk şiirini ve şairini her yönüyle yaşatan Tekke şairlerine yakışır İLAHİ yi hissettiren bu çok özel dizelerinizi ve sizi gönülden kutluyorum ...saygılarımla..
Erenler zikirde bulurlar özü Karınca yürüse görülür izi Bakıpta görmeyen bendeki gözü Muhammet aşkına oyar giderim... ---- Azgın nefsim oldu beni kandıran Kalbime lekeyi tek tek konduran Ter temiz tenime irin dolduran Yaradan kabuğu soyar giderim... --- Allah birdir deyip nefsim kırarak Kor olmuş kalbime alev sararak Daima ağlayıp çok yalvararak Bağrıma güneşi koyar giderim...
RABBİM KABUL BUYURSUN VE NASİP ETSİN AĞABEYİM, HEM SİZİN GİDİŞİNİZİ HEMDE BİZİM VARIŞIMIZI İNŞALLAH...
ÇOK AMA ÇOK GÜZEL BİR YÜREK SERZENİŞİ VE VİCDAN MUHASEBESİ İDİ OKUDUĞUM DİZELER... GÖNLÜNÜZE SAĞLIK... YÜCE RABBİM YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN İNŞALLAH, HER DAİM...
BU GECE TEVAFUKLAR GECESİ :) AYNI ANDA BİRBİRLERİMİZİN ŞİİRİNİ ETKİLİ YORUM YAPMASI ÇOK GÜZEL BİR NASİP... BÖYLESİ BİR NASİBİ VE GÜZELLİĞİ YAŞATTIĞINIZ İÇİN BANA SİZE İKİ DEFA TEŞEKKÜRLERİM VE ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM BEY ABİM... RABBİME EMANETSİNİZ... HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN, ÖMRÜNÜZE DOLSUN İNŞALLAH.
Zikirler halkası açmış gözümü Atmayın yabana naçiz sözümü Onun turabına sürsem yüzümü Gökte yıldız olsam kayar giderim..
halk şiiri geleneğinin bütün özlliklerini üstünde toplamış mükemmel bir hece şiiriydi.... imgelere boğulmdan söylenmiş söylenecekler... dilimizi ve zihnimizi yormadan akıp gitti... derindi.... düşündürdü... yunusi bir hava vardı... tebrikler efendim...selam ve muahbbetle...
Allahrazı olsun abim yüreğinize sağlık..Allah şefaatine nail eylesin .Allah sizi kendisine yakın eylesin ..Çok güzeldi anlamlı sanki mana deryasına dalınmış gibi ..Beğeniyle okudum..Allaha emanet olunuz ..Selam ve dua ile.. Muhammedin sevdası ile cennette gül açtı.... Huzurunda SULTANIM durduğumda gül açtı. ülkü
Şimdi gidiyorum ya.. En çok kalmak acıtırdı canımı aslında.. Bana ait olmayan birinin yanında.. Şimdi biraz kanıyorum.. Seni geride kalan bütün aşklara bağışlıyorum sevgilim.. Ben kimsenin seni sevme hakkını elinden almak istemiyorum.. Şimdi kendine bir gökyüzü seç.. Bak kalınınca da adam olunuyormuş gidilince değil Bu aşkta adam olduğunu bir kez göreyim diye gidiyorum Bağışla beni elimde değil…
Ağzımda ayrılıktan başka söz yok artık. Bildiğim kelimelerin hepsi aynı: ayrılık! Bütün notalar ayrılığın sesi oldu çalıyor. Sesler aynı, Tınılar aynı, Of çeken âşık nefesler aynı… Usanmıyor musun sevda sevdalığından? Ayrılık hiç sıkılmadın ayrı koymaktan? Sen...en hiç vazgeçmez sevdasından. Ey sevilen! Sen de mi bıkmadın? Yorulmadın mı şu yüreği yakmaktan?............
alıntı.... Yazan hissettiren yüreğiniz var olsun Kutlarım şairim güzel dizelerinizi sevgimle saygımla....
yasemin00 tarafından 1/13/2010 2:30:07 AM zamanında düzenlenmiştir.