Birikenlere dair söze heybe dikmekti şiir unutmadan kadın gözlerini saklanarak kirpiklerine ve ne büyük kuyudur hatırlamak gamzelerini derin bir ahtır sözle yanmak yazma zamanı kalemlere verildiği an!
kırık bir gitar da ağlar geçmiş seslerle sararmış sandık lekeli anılara bakarak ömrün geçtiği veranda da ıslanmaktır; yağmuru göğsüne saklamak.
ve hiç büyümedi gözlerde savruk yıllar iklimden elbiseler dikti rüzgârda taradı saçlarını kaç dalga boyu aştı geçti öte kıyılara limansız gemiler gördü yıkık iskeleler tanıdı tuzu yakan akşamlı acılarla…
söküğü yaması eksiği gediği delik deşik bir eldivendi hayata tutunmak. melon şapkaya gizli gölgelerdi yüzler durmayan çan seslerinde bayat çığlıktı insan olmak!
duvarı yıkık odalara seslenmekti ağlamak ahşap basamaklı merdivende yürüyen kâh kırık kâh kurt yeniği sevdalar terk edilmiş eski yalılardı yalnızlık köpüklere ağıtlar yakan…
dağınık bir sabahtı yüzümü tanımam gün batmadan elleri askıya almaktı yazmak kaç küfür sarnıcına uğradı mahzenlerde şaraplaştı sızılar iki kelime kadardı aslında sevmek ellerini havada kavuşturmak!
yeterdi iki kırık sandalye bir eski masa sırrı dökülmüş yalansız aynaya bakmakta sevişme kokan bir yatakta uyumak öylesi öylesi kolay ki sevda olmak!
ayazlar da uğrar düş kentlerine sırtı pekse umutların üşümez onlar karakalem resimlerde kalır siyah ve beyazlar elleri düş tutanlar yanılmazlar.
yeniden duyuldu martı sesleri; dinle kaç deniz feneridir inatla bekler sahili nice gemilere el sallar da kımıldamaz yerinden çünkü; limana aşıktır ışıkları…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
deniz feneri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
deniz feneri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her dalga köpürürken umudu Yüreğin yanan yakılan kumsalına G/özlerin bir deniz feneriydi Dalgalara onlar yol gösterirdi.
Dedik Demesine de yanında durdu mu bu şah eserin bilmem Ki bu şiir hayatın v kalbine çakılan bir ok gibi kanamalı bir hazzı kaşıyor insanın ruhunda… Enfesti Neslihan hanım Tebrikler kaleme
ayazlar da uğrar düş kentlerine sırtı pekse umutların üşümez onlar karakalem resimlerde kalır siyah ve beyazlar elleri düş tutanlar yanılmazlar.
yüreği düş/se bir şiire ellerden kaleme düşer nice sevdalar. adına şiir derler... bin bir umutla doğar her gün/eş... bir şiir bahçesinden geçer .........................ezgim/ce
eh tabi o güzelim izmire gitse o güzel tılsımları çekse içine büyüleyici denizi manzaraları ve yakın olsa insan sevdalarına bir nefes kadar Nenem de yazardı :))))
canım kardeşim Hep izmirde hep istanbulda hep adalarda modalarda ve hatta fasıllarda hep güzelliklerde kalın sen ve kalemin
Sevgi, aşk ve sevda, tarih boyunca sürekli söndürülmeye çalışılan ama her su serpildiğinde alevleri çoğalan, yangınlar üzerine yangınlar, alevler üzerine alevler koyan, sürekli lav püskürten bir yanardağ gibi, kaynağı dünyanın özü olan, çok güzel, vazgeçilmez ama bir o kadar yakıcı ve yıkıcı olan, insanın hamuruna karıştırıldığı için, insanla varolup insanla yokolan, insanı insan yapan o güzellikleri çok güzel anlatmışşınız.. Yüreğinize sağlık
kimbilir kaç gemi yanaşır bu limana ve kimbilir hangi yükle çıkar gider limandan ve deniz feneri nasılda şahit olur buna ve kaç sevda yükü çeker ışığında gözleri...........saygımla tebrikler
kırık bir gitar da ağlar geçmiş seslerle sararmış sandık lekeli anılara bakarak ömrün geçtiği veranda da ıslanmaktır; yağmuru göğsüne saklamak.
ve hiç büyümedi gözlerde savruk yıllar iklimden elbiseler dikti rüzgârda taradı saçlarını kaç dalga boyu aştı geçti öte kıyılara limansız gemiler gördü yıkık iskeleler tanıdı tuzu yakan akşamlı acılarla…
merhaba güzel insan günün ilk ışığı gibi geldi şiirin. kutlarım yürekten içimi kor gibi yaktı da geçti siz yine de ayaz kentlerden uzak tutun sevinçeri kırık olsa da iskeleleri siz yine kıyı kentlere yazılın güzelliklerle geçsin ömrünüz aşkla kalın
İsa Bey, Sizin yorumunuzda güne merha diyen sıcak bir sesti gerçekten samimi ve sıcacık... İnsanların yalın frekansları ulaşır ki ben hislerimde yanılmam siz de güzel insansınız. Öncelikle beğeninize Şiirlerini severek okuduğum kaleme teşekkür ediyorum.
Şiirler naif birer iç döküştür, merak etmeyin içimdeki güzelliği hiç kaybetmedim ben, gülen gözlerim hep benim:) Esen kalın. Şiirle....
yeterdi iki kırık sandalye bir eski masa sırrı dökülmüş yalansız aynaya bakmakta sevişme kokan bir yatakta uyumak öylesi öylesi kolay ki sevda olmak!
Kimbilir kaç yüreğin özlemi savrulmuş sözcüklerinizde...Özgün ve bir o kadar da c.süreya lezzetinde.Sanırım 21 nci yüzyılın şairini okudum. saygıyla/snncn
snncn tarafından 12/11/2009 10:52:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
yeniden duyuldu martı sesleri; dinle kaç deniz feneridir inatla bekler sahili nice gemilere el sallar da kımıldamaz yerinden çünkü; limana aşıktır ışıkları…
DENİZ FENERİ ŞİİR OLMUŞ ŞAİR ELİNDE NAKIŞ NAKIŞ...
BAZAN "DENİZ FENERİ" IŞIK VERMEZ BİR KARANLIK OLSA DA!..
Selim Bey, Aslında yaşamın içinde her nesne, bizlerin yaşadığına dair izlerdir, sadece onu betimlemek kalır bizlere. Beğeni ve içten yoruma teşekkürler. Esen kalın. Şiirle...
Yüreğin yanan yakılan kumsalına
G/özlerin bir deniz feneriydi
Dalgalara onlar yol gösterirdi.
Dedik
Demesine de yanında durdu mu bu şah eserin bilmem
Ki
bu şiir hayatın v kalbine çakılan bir ok gibi kanamalı bir hazzı kaşıyor insanın ruhunda…
Enfesti Neslihan hanım
Tebrikler kaleme
Selam ve saygımla