hüznün çamuruna düştü yüzüm ki hep maviyi arar gözüm aç pencereyi kuzeyden biraz nefes alayım . .. …
devşirme pezevenkler ip üzerinde yürüyor bu dünyaya ait değilim güneşin yüreğimi yaksın bırak ben aya yürüyorum bak ve çiz tuvaline resmimi ömrümü sedefkar ellerine serdiğim
hafif meşrep gülüşler tırnakladı masum tenimi asıldı dilime küfürün binbir türlüsü tozunu sil geçmişimin yeniden başlayalım
puşt tuzakların ışık geçmeyen yollarında çocuk yanım intihar haydi tut elimi yalancı gerdeklerin kusmuk kokulu çarşaflarını parçalayalım döşümde it uluması karanlığın inleyişim! çığlık oldu dondu dudaklarım ruhumu açtım durma! iki basamak ötede eşiğin sana nefes alıyorum
ufacık bir sebi gibi kırılgan yanlarımı, peyke altına saklayıp nikbin duygularına büründüm usanmadım yine de dimdik gecenin üzerine yürüdüm şimdi utanmaz ellerin dikenli tellerindeyim ruhumun ince yanlarıyla sana kanıyorum esir al tutsaklığımı ölüyorum görmüyor musun?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Boynum Darağacın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Boynum Darağacın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
puşt tuzakların ışık geçmeyen yollarında çocuk yanım intihar haydi tut elimi yalancı gerdeklerin kusmuk kokulu çarşaflarını parçalayalım
Öncelikle şunu şöylemeliyim Kadınlar özgürce şiir yazamıyorlar, Ben mesela... Aşk şiiri yazsam bile bir aykırı söz ederim korkusuyla dizelerime düşecek olan sözcükleri özenle seçmeye çalışıyorum. Ki bundandır ki erkek şairlerin özgürlüğünü kıskanırım...
Öyle bir şiir ki bu, bana göre aykırı gelen sözcükleri bile siliverdi gözlerimden Çünkü çığılıktı şiir, mahsumiyete kıyanlara karşı bir haykırıştı....Ve kadındı şiir... yalancı sevdaların çirkinliğini kusan...
Bu şiirde çok kaldım... Ve çok konuştum. En iyisi susmalı ve sürükleyici, hüzne boğan isyanı kutlayıp gitmeli
yalancı sevdaların illegalitesinde dimağım durdu emperyal düşlerim karabasan tuzağında nikotin artığı nefesim yolla bana gül kokunu
Yalan olan sevdaları asabilmiş olsaydık darağaçlarına ve rüyalarımızı kurtarabilmiş olsaydık karabasanlardan, hiç bir gül solmaz, mutluluğa yelken açan spermleri saçmadan etrafa sevgi ile yerleştirebilmiş olsaydık anne rahmine bu kadar kin ve bu kadar öfke olmazdı sanırım yeryüzünde ne dersiniz sevgili şairim.
Şiir baştan sona muhteşem ve her dizede sorgulatıyor bize bizi. Farklısınız ve özel bir kalemsiniz sevgili şaiirm.
kim ne düşünürse düşünsün edebiyatçı edebidir ancak edebiyatçı edebi uç noktaya kadar zorlar ve son noktayı iyi bilir orayıda edeb adına aşmaz kardeşim sen edebi sonona kadar zorlayıp aşmayanlardansın bunuda edebiyatı anlayanlar bilir okadar hoş okadar içten o kadar edebiki yanlış anlaşılmasına aldırmadan cesurca yazılmış kutların şairler bilmeliki sözler aşırılık gibi görünsede şiirin özünü kavramak her şaire nasip degildir bize düşlense özünü anlamaya çalışmak ellerine yüyregine salık dersevdiklerinizle mutluluklar dilerim lütfen yaz şaire ve beni de haberdar etki bu güzel eserlerden mahrum kalmayalım sizi favori listemede ekledim müsadenizle hazani
Erdoğan BEKTAŞ tarafından 12/4/2009 12:41:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bindirmeli duygu geçişleri ile harika bir atmosfer sağlanmış şiirde. Özellikle dil ve anlatım örgüsü şiiri yetkinleştirmiş. Beğenerek okudum. Özen/emeğe erdemle.
Bilirim,bilirim seni ; kalemin mavzer , sözün mermidir merhametin mevlana dan, yüreğin yunus tan gelir tavrın ; pir sultan ın , nazım ın tavrıdır malesef şair im ülkemizde doğrular hep , ön yargıyla yargılandı ama yargılayanlar tebeşir tozu gibi silindi gitti yargılananlar ise asırları devirerek günümüze kadar geldiler ve daha nice asırları devirecekler kalemine yüreğine sağlık. Aykırı Ozan.
adam olanın içini delip geçiyor. boynunu dar ağacı etmek... belki bildiğimiz bütün kelimelri bir araya getirsek iki uyumsuz sevgiliyi bu kadar yakın kılamayız. ama ona has bir el işçiliği ve akıl işçiliğidir bu. zaten değilmiydi ki şair "namus bekçisi" namus aklın kullanılma hamlesidir. şiir ise insanın ta kendisi ve onun yaşamının her devresi her alanı her zamanı.
o halde boynu dar ağacı olan yaşamın tanımlayıcısı aşkın kor alevli közü yağmurun en ipil ipli erdandan boşalan bir yangın
puşt tuzakların ışık geçmeyen yollarında çocuk yanım intihar haydi tut elimi yalancı gerdeklerin kusmuk kokulu çarşaflarını parçalayalım döşümde it uluması karanlığın inleyişim! çığlık oldu dondu dudaklarım ruhumu açtım durma! iki basamak ötede eşiğin sana nefes alıyorum
YEŞİM DEREN KALEMİNİ UZUNCA ZAMANDIR TAKİP EDİYORUM EN BAŞINDA FARKETMİŞTİM BU KALEM SIHHATLİ ÇOK İŞ VAR BU KALEMDE YANILMADIM EMEĞİNE SAĞLIK ADAM GİBİ ŞİİR OKUTTUĞUN İÇİN SEVGİLERİMLE...
Gerçek şu ki bana büyük gelen şiirleri okumayı seviyor olsamda düşüncelerimde büyük yer kapladıklarından olsa gerek ne söyleceğimi bilemem pek.Bir diğer gerçekte keskin sözcüklerle oluşmuş bir şiir. Anında bellekte yer ediyor.Teşekkürler paylaşım için.
şimdi bir duşa girsem arınır mıyım senden kime ne taşıdığım abdestsiz düşlerimden gün gecede ten terinde ağırdır soysuz bir el yüreğimi ağrıtır yırtın bağır vavveylaya dururken gecenin oynaşları ruhumun etlerinde soğuk düş kırbaçları ...
tek kelime ile...süpersin....öpüyorum güzel yüreğinden...cesurca demiyorum..realite durmuş şiire... hakkını veren kalem...doyumsuz..
Yer yer protest duruşlar bulduğum keskin bir şiir ,ne almak istediğini bilen ve ne vermek istediğini bilen.Ben günüme seçtim seni şiir.Şair size de saygı ve sevgi bıraktım,tebriğimle...
yalancı sevdaların illegalitesinde dimağım durdu emperyal düşlerim karabasan tuzağında nikotin artığı nefesim yolla bana gül kokunu
bir şiir yazın ki hiçkimsenin etlisine sütlüsüne değmesin bir şiir yazın ki içinde tutsak sevdalar dile gelsin şiir beraberinde birtakım tezatlıkları da getiriyor çok cesur olabilirsin fakat bazen o cesaret böyle cesur şiirleri yazdırmıyor.Kanadı kırık kuşlar hep var çevremizde elinden gençliği,elinden umudu çalınmış ve çocuk su gülüşleri harman olmuş gönül mekanında işte bu yüzden seviyorum Yeşim Deren şiirlerini çünkü bir hayli cesur ve o kadar da yürekli bir şair kutluyorum her zaman ki gibi aldı götürdü beni şiir kendi ikliminde boğma dan tane tane aktı yüreğimden,sevgilerim kocaman....
ışık geçmeyen yollarında
çocuk yanım intihar
haydi tut elimi
yalancı gerdeklerin
kusmuk kokulu çarşaflarını
parçalayalım
Öncelikle şunu şöylemeliyim
Kadınlar özgürce şiir yazamıyorlar, Ben mesela... Aşk şiiri yazsam bile bir aykırı söz ederim korkusuyla dizelerime düşecek olan sözcükleri özenle seçmeye çalışıyorum. Ki bundandır ki erkek şairlerin özgürlüğünü kıskanırım...
Öyle bir şiir ki bu, bana göre aykırı gelen sözcükleri bile siliverdi gözlerimden
Çünkü çığılıktı şiir, mahsumiyete kıyanlara karşı bir haykırıştı....Ve kadındı şiir... yalancı sevdaların çirkinliğini kusan...
Bu şiirde çok kaldım...
Ve çok konuştum. En iyisi susmalı ve sürükleyici, hüzne boğan isyanı kutlayıp gitmeli
Kutladım yürekten
Sevgimle