(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AĞU YEMİŞ TEKE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AĞU YEMİŞ TEKE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kambur boyu ile salınır gezer, Yürür kaldırımda, taşı beğenmez.. Sahile inince don ile yüzer; Girer lokantaya, aşı beğenmez!
Balkabağı yemez başı kel diye; Nice diller döktük yola gel diye… Kara kargalara düzer methiye; Dili bülbül olan kuşu beğenmez!
İstidadı vardır, yalana keme; Doğruya gelince dili kekeme! Hele bakın ağu yemiş tekeme; Kuruyu beğenmez, yaşı beğenmez!
Her zaman akreple doludur cebi; Paran yere batsın; zıkkımın dibi! Tipinde meymenet var imiş gibi; Kara göz üstünde kaşı beğenmez!
Ah seni anınca hıkkıdık* tuttu; Üç kuruş görünce Hak’kı unuttu. Sildi geçmişini, yaladı yuttu; Sonunu bilmeden, başı beğenmez!
Tembihten anlamaz, daha ne deyim; Şerrinden rücuda, bahanedeyim… Terbiye, nezaket, ne gezer beyim; Menfaat olmayan işi beğenmez!
Merkebin sırtına attım kolanı, Herkes sever derde derman bulanı; Onun gibi kalbe ırak olanı; Yareni beğenmez, eşi beğenmez! ................................... ÖLÇÜLÜ GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM!.... ŞİİR TADINI DA ALDIM....USTA KALEMİ KUTLAMAK İSTEDİM YÜREĞİNE SAGLIK.. BİZE ŞİİRİ SEVDİREN USTA KALEMLERE SELAM OLSUN YOZGAT TAN SELAMLARIMLA...
Ne yazık ki bu tiplerden çok sayıda var ve zaman zaman hepimizin karşısına çıkıyorlar...Daha cin olmadan adam çarpmaya kalkan haddini bilmezlere,hepsinden ötede kendini bilmezlere çok iyi bir cevap olmuş.Oldukça akıcı ve güzel bir anlatımdı teşekkürler,tebrikler.
Kambur boyu ile salınır gezer, Yürür kaldırımda, taşı beğenmez.. Sahile inince don ile yüzer; Girer lokantaya, aşı beğenmez!
Sevgili Halil Gülşen Kardeşim ,
Gerçekten hicvedici ve taşlamaları yerinde kullanılmış muhteşem bir şiir olmuş. Sizi en samimi duygularımla kutlar ve daha nice böyle ders verici ve kıssadan hisse alıcı şiirler yazmanızı cani gönülden dilerim. Yüreğinize ve ellerinize,beyninize sağlık. Yalnız , yukarıya aldığım birinci kıtanızdan << Kambur boyu ile .....>> terkipiniz bence biraz kambur olanları yaralar ve üzer gibi geliyor. Sizin tanıdığınız veya bildiğiniz ayrı bir kambur şahıs olabilir ama genellediğimiz zaman hiç de öyle olmuyor. Haa bakın ben kambur falan biri değilim. Sadece algılayış şeklim böyle. Ama günümüz koşullarında her haliyle ayna gibi parlayan değişik karekterlere ve bu karekterler içinde var olan kekremsi huylara muhassar bir konu...Tebrik ederim .
Güzel taşlamayla bir güzel haşlamışsınız ki artık iflah olmaz,diyecek söz bulamaz. Harika bir şiirdi. Anlamlı. Güne yakışan bir şiir. Tebrikler. SAYGILARIMLA.
Halil Bey , hecenin hakkını fazlasıyla veren içi dopdolu bir satirik şiir..her mısrada alınacak o kadar güzel dersler yüklü ki..bu birikime ve emeğe saygıyla..tebrikler...
Her zaman akreple doludur cebi; Paran yere batsın; zıkkımın dibi! Tipinde meymenet var imiş gibi; Kara göz üstünde kaşı beğenmez!
Anlamlı, anlamlı olduğu kadar da duygulu bir heceli, hiciv şiiriydi... Şairâne, sanatkârane kalemi ve değerli yüreğini, içten duygu ve sevgilerimle selâmlıyor; tebriklerimi sunuyorum! **************** Selâm, sevgi ve saygılarımla... İsmail GÖKTAŞ İZMİR
tekeler, ah tekeler, gülü bırakıp yaprağı kemiren tekeler:)))) her zaman karşımıza çıkacaklardır. biz de yazacağız gönlümüzce tekelere, taşlayacağız şaşıp yanılıp güllere de zarar vermesinler diye. bak hemşehrim senin şiiri kendime yonttum.
Kalp gözü kapalı âma teneke Her yanı pislik her yanı leke Etrafta dolanır poz atar teke Kendi görmese de şaşı beğenmez…
Yürür kaldırımda, taşı beğenmez..
Sahile inince don ile yüzer;
Girer lokantaya, aşı beğenmez!
Balkabağı yemez başı kel diye;
Nice diller döktük yola gel diye…
Kara kargalara düzer methiye;
Dili bülbül olan kuşu beğenmez!
İstidadı vardır, yalana keme;
Doğruya gelince dili kekeme!
Hele bakın ağu yemiş tekeme;
Kuruyu beğenmez, yaşı beğenmez!
Her zaman akreple doludur cebi;
Paran yere batsın; zıkkımın dibi!
Tipinde meymenet var imiş gibi;
Kara göz üstünde kaşı beğenmez!
Ah seni anınca hıkkıdık* tuttu;
Üç kuruş görünce Hak’kı unuttu.
Sildi geçmişini, yaladı yuttu;
Sonunu bilmeden, başı beğenmez!
Tembihten anlamaz, daha ne deyim;
Şerrinden rücuda, bahanedeyim…
Terbiye, nezaket, ne gezer beyim;
Menfaat olmayan işi beğenmez!
Merkebin sırtına attım kolanı,
Herkes sever derde derman bulanı;
Onun gibi kalbe ırak olanı;
Yareni beğenmez, eşi beğenmez!
...................................
ÖLÇÜLÜ GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM!....
ŞİİR TADINI DA ALDIM....USTA KALEMİ KUTLAMAK İSTEDİM
YÜREĞİNE SAGLIK..
BİZE ŞİİRİ SEVDİREN
USTA KALEMLERE SELAM OLSUN
YOZGAT TAN SELAMLARIMLA...