Okuduğunuz şiir 6.9.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Değişmeceli Buseler
Atılması gereken bir adımın aralığına mahkûm benlik Bir "rüyanın gergefinde" açlığa maruzdur Tokluk avuçlardan dökülen Kırıntıların yardakçısıdır...
Susuzluğum Tebessüme kanamışlığımdır Çalınan bir kaç anının yerinde esen yel misali Ürpermişliğimdir sensizliğe aşk
Garip betimlemeler sığlığında Sana değişmeceli buseler konduruyorum Ve sen Bir hiçliğin ardından kayıp gidiyorsun Benim gölgemin kırıntılarında Başka bir ruhun kollarında kıvranıyorsun...
Uykunun en derin noktasında sıçramak gibi sevgim Bir uçurumdan düşer gibi Tutunamadan dalına Düştüğümü göremeden göz yumarak sona Ufka yayılan ince turuncu hat gibi sınırım Arşa değen tutkum Yerin altı kat altında prangalı ayaklarım Sema ile toprak arasında sıkışmışlığım Endamının kıvrımlarında tutsaktır isyanım...
Sahipsizim Bir "it" gibi mahzun bakışlarım Yansıması yoktur yüzün Karası hataların kaplamıştır gönül aynamı...
Kemana ait olduğunu varsaydığım ses Bir fasıl misali yalnızlığımı sarhoş ediyor Ve dudaklarımda mayhoş bir burukluk Şafak gözlerin kapanmışlığında söküyor Gün sensizliğe doğarken İçerde bir yerlerde yürek düne kavuşuyor Senli dakikaların koynunda dans ediyor...
Sırrım yoktur Olduğum gibidir cümlelerim Dürüstlüğün içerisinde bile yer eden yalan Kendi payından çıkarmıştır acıyı Kederlenme Bırakıp gitmişliğin Beni uyutup adam yapmıştır...
Aynı yıldızın altında nefes vermişliğimiz Ve aynı yolda adımlarımızın imzasını sindirmişliğimiz Kurtarmaz ikimizi...
Özgür kılamaz anılarımız sevdayı Yeniden yüreğe Tıkılıp kalmıştır paçavrası resimlerin Bir bahar kokusuna Kış sıcaklığında aramışlığım elini Sonbahar kıvamında Sepya renginde yalnızlığıma yönlendirmiştir beni O yüzden Vazgeçiyorum dünden ve geleceğimden Bugün anılarla Bugün yalnızlığımla Bugün yorgunluğumla Seviyorum seni...
Saruhan Osmanoğlu
"En tizinden en kalınına sahipsiz melodilerin şahidiyiz kayıp bir bestede iki el/iz"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Değişmeceli Buseler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Değişmeceli Buseler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Atılması gereken bir adımın aralığına mahkûm benlik Bir "rüyanın gergefinde" açlığa maruzdur Tokluk avuçlardan dökülen Kırıntıların yardakçısıdır...
_ Biz rüyalarin süründüren bilmecesini cözmekten bikmayacagiz bu aralikta kalisimiz, yoksunlugumuzdan degil, kaybedilmemis bir duygunun isyan cabasidir kendi icinde.. ve ne kadar tokluklara aciz/ bir o kadar aclikta tokluga umut biriktiriyoruz ceplerimizde..
Garip betimlemeler sığlığında Sana değişmeceli buseler konduruyorum Ve sen Bir hiçliğin ardından kayıp gidiyorsun Benim gölgemin kırıntılarında Başka bir ruhun kollarında kıvranıyorsun...
_ Degisen duygularin esiri olmak ikilemde kalmaktir ki, yürek yalnizca mantik ve sevgi karmasasinda yolunu dogru bulamaz.
Aslinda karar bellidir / kacamaz, kurtulamaz yinede tüm gücüyle ben raziyim der!
En tizinden en kalınına sahipsiz melodilerin şahidiyiz kayıp bir bestede iki el/iz"
şahidiz, iki elin bir bütün olduğuna bıraktığı izlerin en tizinden en kalınına bir şiirde vâr olduğuna... şahidiz, İki el kadar yabancı olan cümlelerin vuslatına ve aşka...
Gözlerine baktığımda şiirin en derin ve anlamlısını görebildiğim şair
Tebrik ve sevgilerimi bırakıyorum sayfana...
Leyla Usta tarafından 9/7/2009 4:04:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sırrım yoktur Olduğum gibidir cümlelerim Dürüstlüğün içerisinde bile yer eden yalan Kendi payından çıkarmıştır acıyı Kederlenme Bırakıp gitmişliğin Beni uyutup adam yapmıştır...
Kutladım istikbal vaadeden kalemi ve günün şiirini
Bugün anılarla Bugün yalnızlığımla Bugün yorgunluğumla Seviyorum seni............Anlatımıyla , etkileyiciyle harikualede bir eser okududum.Hele ki final bambaşka vurgundu.
Vazgeçiyorum dünden ve geleceğimden Bugün anılarla Bugün yalnızlığımla Bugün yorgunluğumla Seviyorum seni... ___________________________
Vazgeçiyorum beni ben yapan Bütün heveslerimden Bütün hırslarımdan Bütün alışkanlıklarımdan Sen hariç herşeye sırtımı döndüm. Artık sen varsın benim için çünkü...
Seni seviyorum ...
Özledik şiirlerini, şiir yüreğini.. Uzun bir aradan sonra hoşgeldin Saruhan. Teşekkür ediyorum, yine mükemmel bir şiirinle geldin. Ben şiirlerine yorumda acizim biliyorsun ama yinede senin şiirine bir kaç cümle ile eşlik ettim beni bağışla. ...
Şükredilmeli şimdilik ve sonra konuşmaya gelmeli..
Bazen "sus" bulaşır hücrelere, konuşmak isteriz de konuşamayız, hani gözlerin bakışları bile hareketsiz olurlar işte öyle düşürüyor bu şiir...
Birileri mağdur birileri galip , biri düşer diğeri nasıl koşacağını bilemez...Dengesiz bir akış. Ne rota belli ne pusula var yön bulunulabilecek...Çare de yok...Çaresizce kopan çığlıklar.. Bazen yeminler konuşurlar çiğneneceklerin en başında olduklarını bilemeden. Gidişlere and edilir, nefretler de öteden ve hep karışık olunur. Bir'iz deriz ancak bir'den başka her şeyizdir...
Sonra,
bazen de ne konuştuğunu bilerek zamana yarenlik eder ateşi insanın. Ne / dir ? deriz cevap yoktur. Tayini öte eldendir ve uyandığından beri bir ışık bile yok. Sorular üstüne sorular ve ne gariptir ki tek cevabımız olmaz.
"susarak konuşmak"
'tır adı bunun.
Hani çok konuşup da bir şey anlatamamak vardır ve bir de tek harf olmadan evrenin ömrüne dilde can vermek...
Sonra bir hikaye isteriz bunlara dair. Hani hayat nerde başladı gibi...Sonra ardı arkası kesilmez, zordur tutmak zamanı. Bir başı bir ortası ve bir de sonu vardır bu akıntının. Aklımız bir de ad verir, evet ad veririz her şeylere sonra şeklini de konuşruruz dilimizde. Gelmiş...gitmiş...
Şiiri okurken çok takıldım, sustum, kaç kere yarıdan başa döndüğümü hatırlamıyorum ama ne hikmetse bırakmadı şiir. Ayrı bir şey var çeken gözleri. Sonra ad vermeye çalıştım hayatlara verilenler gibi ve sonra bunun başı ucu hani nerde sonu derken, baktım ki hem başındayım ölümün hem sonundayım sevişin. Parçalara bölmek isterken, ömür ararken biraz bölünsün ve uzun olsun diye sonra gördüm ki sonsuzluğa giden bir dünya ,
Ve bunun adı tek parça ;
"ayrılık"..
Hayır der kalem belki ben kalemi olsam bu şiirin öyle derdim.
Hiç bir şey göründüğü gibi değildir...
Başarılı bir şiir diyeceğim ama ondan öte kalem başarılı. Rengini, duruşunu, harflere dokunuşunu seviyor okur/u. Ve belirtmeden gidemeyeceğim bir şey var ki ara öyle uzadı ki ne zaman bir şiiri olacak bu kalemin, ne zaman aniden yüreğime düşen kelimelerini hatırlayacağım bir şiiri daha verecek
( istediğin zaman gidip istediğin zaman geliyorsun,
..
düş mü sanıyorsun ayrılık....
..
şimdi lâl nefes kapılarım...
...
arkana bakmadan, durmadan, susarak, Git...)
"gibi "diye diye saydım günleri ki şükrü dün ettik ya devamını dileyelim. (özledik)...
Kutluyor ve daimini diliyorum.
Sevgimle.
**Havin_** tarafından 9/7/2009 6:56:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
I know, ı'll never be alone as long as I feel to you was with me. and you'll never be alone too. ur little wing will always be with you for ever. Angels are with you all the while...
Bir "rüyanın gergefinde" açlığa maruzdur
Tokluk avuçlardan dökülen
Kırıntıların yardakçısıdır...
_ Biz rüyalarin süründüren bilmecesini cözmekten bikmayacagiz
bu aralikta kalisimiz, yoksunlugumuzdan degil,
kaybedilmemis bir duygunun isyan cabasidir kendi icinde..
ve ne kadar tokluklara aciz/ bir o kadar aclikta tokluga umut biriktiriyoruz ceplerimizde..
Garip betimlemeler sığlığında
Sana değişmeceli buseler konduruyorum
Ve sen
Bir hiçliğin ardından kayıp gidiyorsun
Benim gölgemin kırıntılarında
Başka bir ruhun kollarında kıvranıyorsun...
_ Degisen duygularin esiri olmak ikilemde kalmaktir ki,
yürek yalnizca mantik ve sevgi karmasasinda yolunu dogru bulamaz.
Aslinda karar bellidir / kacamaz, kurtulamaz
yinede tüm gücüyle ben raziyim der!
Kutluyorum