Okuduğunuz şiir 26.8.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kalimera
Gönlümün Dilberine
Saldım kendimi aşkın engin derinliğine, Dudağından bir bade içersem kanar mıyım? Meftunum bakışının dingin serinliğine, Yüreğine destursuz girersem yanar mıyım? Ömrümün gülü sensin her an yâdın nihanla, Kalbime huzur gelir bengisu rayihanla , Değişmem saç telini dilber dolu cihanla.
Teninde gezen rüzgâr ilkbahara sürükler, Elin nereye değse filizlenir zarafet. Zamanın iç çekişi sevdamızı körükler, Göz değmedi dengine, doğmadı böyle âfet . Tarifsiz güzelliğin fevkinin fevkindesin, Her dem canıma yoldaş; ruhumun şevkindesin, Sinemi aydınlatan mehtabın şavkındasın.
Avunup hayalinle, geceden taşıyorum. İnşiraha eserken; ağlar mı tende hazan ? Her mevsim ikliminde, sevgini yaşıyorum. Bu ne büyük lütuftur; sultanı bende yazan. Sana köle olmaktan bahtiyarım gül peri, Sensin derdime derman sensin gözümün feri, Şahikamsın bir tanem ben aşkının neferi.
Zümrüt bakışlarınla, huzur verir varlığın. Gözlerimde tüllenen, yakut gamzeli hülyam. Gönlümün gülü sensin, daim olsun yârlığın. Yokluğun azap bana başlar ruhumda kıyam. Varlığın özlemimken, olmasan ne ederdim; Benliğin girdabına kapıldım arttı derdim, Bir tek tebessümüne her bedeli öderdim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönlümün Dilberine şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönlümün Dilberine şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saldım kendimi aşkın engin derinliğine, Dudağından bir bade içersem kanar mıyım? Meftunum bakışının dingin serinliğine, Yüreğine destursuz girersem yanar mıyım? Ömrümün gülü sensin her an yâdın nihanla, Kalbime huzur gelir bengisu rayihanla , Değişmem saç telini dilber dolu cihanla.
Teninde gezen rüzgâr ilkbahara sürükler, Elin nereye değse filizlenir zarafet. Zamanın iç çekişi sevdamızı körükler, Göz değmedi dengine, doğmadı böyle âfet . Tarifsiz güzelliğin fevkinin fevkindesin, Her dem canıma yoldaş; ruhumun şevkindesin, Sinemi aydınlatan mehtabın şavkındasın.
Avunup hayalinle, geceden taşıyorum. İnşiraha eserken; ağlar mı tende hazan ? Her mevsim ikliminde, sevgini yaşıyorum. Bu ne büyük lütuftur; sultanı bende yazan. Sana köle olmaktan bahtiyarım gül peri, Sensin derdime derman sensin gözümün feri, Şahikamsın bir tanem ben aşkının neferi.
Zümrüt bakışlarınla, huzur verir varlığın. Gözlerimde tüllenen, yakut gamzeli hülyam. Gönlümün gülü sensin, daim olsun yârlığın. Yokluğun azap bana başlar ruhumda kıyam. Varlığın özlemimken, olmasan ne ederdim; Benliğin girdabına kapıldım arttı derdim, Bir tek tebessümüne her bedeli öderdim.
Murat bu tarihlerde ben sitede yoktum. Fakat güne düşün şiirini ve şahsını kutluyorum. Okudum çok güzeldi. Kalemin var olsun. Saygılar, selmalr, sevgiler...
okumakta geç kaldığım enfes bir çalışma... kafiyesi, hecesi, seslendirilişi herşeyiyle çok ama çok başarılı kalimeranın sesi de öyle güzel ki şiire resmen bambaşka bir ruh üflemiş sanki
çok tebrik bırakıyor böcüğünü kurdelesini kutluyorum
Murat hocam, hecenin kralısınız, sözlerin uyumu öylesine enfesti ki okumak büyük keyifti... Eşlik etmekten onur duydum. KUtluyorum haklı seçkiyi, hak ettiğini aldığını görmekten en az sizin kadar memnunum... Nicelerine inşallah.... Bu şiirin önünde eğilinir, selam ve saygılarım size....
Helal olsun, ama hakkınız geçmedi üstad... nasıl ki şiirde yol alırken siz son derece ciddisiniz, ben de başka şiirleri seslendirirken en iyisi olmasına için gayret ediyorum. gerekirse yüz kere okur, bozarım.......
Sizi çok yordum biliyorum hakkınızı helal edin.Sesli yorumunuzla şiiri güzelleştirdiniz.İyi bir şiirseverim.Hece şiiri yazma gayretindeyim.Bu sitede çok değerli şairler var k i onlarla aynı mekanı paylaşmak büyük mutluluk.Her gün daha iyiye daha iyisini yazmaya kendimi adadım.Saygımla...
Zümrüt bakışlarınla, huzur verir varlığın. Gözlerimde tüllenen, yakut gamzeli hülyam. Gönlümün gülü sensin, daim olsun yârlığın. Yokluğun azap bana başlar ruhumda kıyam. Varlığın özlemimken, olmasan ne ederdim; Benliğin girdabına kapıldım arttı derdim, Bir tek tebessümüne her bedeli öderdim.
USTA KALEMİN FARKIYLA HARİKA BİR ŞİİR OKUDUM KALEMİNİZİN ÖNÜNDE SAYGIYLA EĞİLİYORUM
Oldukça emek verilmiş ve harika bir şiir çıkarılmış, kadife bir sesten dinlemek de mutlu etti. Yönetim hakkını vererek günün şiiri seçmiş. Emeği geçenleri kutluyorum.
son dönemde gıpta ile takip etmeye çalıştıgım kaleme bize sundukları adıan sevgli Murat kardeşime başarılar dilerim yolun açık olsun .. yorum çokyaıkşmış yerini hak ederek almış tebrik ederim
hayırlı bir ramazan gününden tekrar geldim.şimdi sevgili kalimeraya bir selam gönderiyim.ben biliyorum ki o çok daha iyisini başarır.işte ıspatı.güçlü sesten anlaşılmaz şiir beni kavuruyor.üzüyor.kendimi yerden yere vuruyorum.)))) sevgili kailimera size iki kere teşekkür ediyorum.biri dünkü eleştirime gösterdiğiniz engin hoşgörü.yani diyebilirdiniz ki,ben bu sitede başarılı seslendirme yapan sayılı biiriyim.kariyerim vardır.)))))nasıl beni eleştirirsiniz.diyebilirsinizki önce kariyere bakıp öyle eleştiriniz.ama siz büyük olgunluk gösterip kariyerinizi hiçe sayıp özrü dileme büyüklüğnünü gösterdiniz.size duble teşekkürlerimi iletiyorum.lütfen kabul buyurun.ikinici teşekkür nedenim gönüllü yaptığımız seslendirme için yeniden gerekli düzenlemeyi yapmanız beni ziyadesi ile memnun etmiştir.efendim teşekkür tükendi.duaya razımısınız.nasılsa ücretsiz.DİLEDİĞİNİZ BÜTÜN GÜZELLİKLER SİZİ BULSUN.saygımla
canbolata gelince,şiiristana kendisini tayin ettim.)))tebrik ediyorum.her daim ileriye sloganını unutmayalım.hamdım,oldum,piştim eeeee yetmedi düştüm dememeli.hep daha iyiye.zaten senin kafanda bunlara çalışır başkayere değil.neden yazdım ki ben.))))))
efendim hayırlı ramazanlar.yemeğe geç kalmamalı.
saygımla
mzorla tarafından 8/27/2009 7:00:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli üstad, bize öğretilen her zaman; " senden daha iyisine kulak ver, asla biliyorum deme. Çok bilen, çok yanılır..." Bunlardan hareketle, hep asla bu işi en iyi ben yaparım havaları taşımadık. Anadolu çocuğuyuz ki her zaman başımız gereken yerde eğilir..:) Çok teşekkür ederim, kılavuzlarım harika, sayenizde ben bu işi en azından adam gibi yapabileceğimi biliyorum. Her zaman, her yerde hatalarımı söyleyiniz lütfen, bu benim değerimi arttırır, azaltmaz...
kutluyorum güne düşen bu güzel hece şiirini. açtığım sayfadan dolup gitmek güzel.şair arkadaşım gönlüne sağlık.bu kurul sayesinde hece şiirlerine ısınmaya başladım varolsunlar
Bırakma kül olurum savrulurum ziyanda Sebebi nefesimsin konuk olduğum handa Bırakma kapanmasın gönül hanemde kepenk Zaferle sonuçlansın bu sonu muamma cenk...
demek geldi içimden... çok çok güzeldi başarınızı canı gönülden kutluyorum kalimeramın yorumuyla doyumsuz bir sunu olmuş...her iki yüreğe de teşekkürler saygıular selamlar...
İşte! Benim tanıdığım Murat en sonunda gerçek değerini buldu. Geç bile kalındı. Muhteşem şiiri yazan yüreğe tebriklerimi ve takdirlerimi bırakıyorum... Kalemin, gönlün var olsun... Ramazanın da mubarek olsun...
Evet. İşte budur. Tebrikler Murat hocam. Uzun zamandır siteye pek giremiyorum. Vaktim yok. Günün şiirlerini okuyup geçiyorum. Bu şiir gerçekten güne yakışmış. (Hele dünkü anüslü şiirden sonra) Şairlerin kendini tekrar etmesinden nefret ederim. Şair bu kez çok değişik bir çalışma getirmiş bize. Seçki kurulu da bu cesur çalışmayı değerlendirmiş. Tebrikler. Heceyi ''Eski bir fistan giyerek raks etmek'' diye tanımlayanlar bu şiiri okuduktan sonra utanırlar mı bilmem. Hece yeniliklere açıktır, yeter ki sizde yenilik getirecek kabiliyet olsun. Nasıl aruz Arap ve Fars edebiyatından bizim edebiyatımıza apartılmışsa, serbest şiir de Avrupa'dan apartılmıştır. Tevfik Fikret'le başlatabiliriz bu akımı. Yani aruz bizim değildir, serbest şiir de bizim değildir. Avrupa aruzu Arap ve Farslar'dan, heceyi Türkler'den öğrenmiştir. Öğrenmiştir de, aruzla veya hece ile yazan bir tek Avrupalı şair yoktur. Oysa biz, seve seve sahiplenmişiz. Hatta hece yazanları eskimiş diye aşağılayarak sahiplenmişiz. Hece, Türk Edebiyatı'nın öz malıdır. Ta Ortaasya'dan bu yana. İslamiyetten önceki Türk Edebiyatı'nda şiir kelimesini karşılayan sözcük yoktur, bu doğru. Zira her tarza ayrı ad verilmiştir. Kojan(şarkı), Takşut (takılmak), Ir-Yur(Koşma), Şlok(Medhiye), Kavi(Nesirsel nazım), vs. gibi. Roman kültürü yoktur Türkler'de. Bu nedenle romanın Avrupa'dan alınmasına bir şey diyemeyiz. Ama bizim hecemiz varken, niye Avrupalı'nın üölçüsüz sone ve operalarını alalım ki? Aruz şiirlerini de severek okuyorum, bazı serbest şiirleri de. Ama ne aruz yazarım ne serbest. Bizim şiirimiz hecedir. Bu ırkçılık değildir. Anadolu'ya gidin ve bir serbest şiir okuyun, kimse kulak asmaz. Aruz da öyledir. Ama bir hece şiiri okuyun, can kulağı ile dinlerler. Bu ırkçılık değildir. Seçkinciliğe bir karşı çıkıştır, halkçılıktır. Nasıl dün aruz seçkinlerin (sarayın, havasın) şiiriyse, avama hitap etmiyorsa, bugün de serbest şiir seçkinlerin şiiridir. Havasa hitap etmektedir, avama değil. Yeter ki biz heceye yeni tatlar getirebilelim. Önemli olan çok şiir yazmak değildir, özgün şiir yazmaktır. Kendimizi tekrara düşmeden, heceyi geliştirerek, yeni ufuklara açarak (hecenin kurallarından taviz vermeden) yeni şeyler üretebilmektir. Bu şiir, öyle bir şiir. Teşekkürler şair. Saygılarımla.
öncelikle bağışla üstadım,bu harika gönül güzelliğini okuma şerefine geç nail olduğum için. şiirine söz söylemek haddim değil.okuyup haz almak düşer bu acize. saygılar sunuyorum.
Gün geçmiyor ki bu sayfaya geldiğim de apayrı bir güzellikle karşılaşmayayım. Yine fevkaledenin fevkinde kusursuz güzellikte bir eser daha icrası okudum ve dinledim. Teknik bakımdan 7 şerli dizerle 5 bölümden toplam 35 mısradan oluşturulmuş bir eser. ababccc kafiye örgüsü uygulanırken eserin musikisinin mananın derinliğine nüfusu muhteşemdi. Akıcı, rahat takılmayan bir anlatım. Kelimelerdeki ve kafiyelerdeki özenli seçimde eserin ayrı bir dikkat edilmesi gereken noktası. Yine söz sanatlarının ustaca uygulanışı... Manasal açıdan baktığımda derin bir aşkı anlatan çok güzel bir lirik çalışma. Tümü kombine halde düşünülünce yüreğin, emeğin, şiire duyulan saygının bir resmi çıkmış ki ortaya seyri doyumsuz. Tüm kalbimle kutluyorum bu güzelliği. Yüreğiniz sesini yansıtan sevgili Kalimerayada teşekkürler ediyorum. Gönlünüze, emeğinize, bilginize, aklınıza bin sağlıklar olsun. Her iki şair dosta selam ve saygılarımla.
Şimdiiiiii........ Diye başlayacağım:))))) Yok yok latife ediyorum, şiir güzel yorum güzel, sayfa keyifli emeğinize sağlık var olun. Sevgili kalimera kayıtta patlamalar olmuş ama sesin ahengi yine yürek sızısı, gönlüne sağlık.
...maaşallah güzel yürekli insan ve şair... ne güzel kelamların var ve ne kadar da zenginsin...kendini bulduğunda, dünyayı tanıdığında, tarzını da koyduğunda, sen ; şairden ötelerdesin !...
Sevgili hocam asıl, senin sayfana bizleri kabulün ve şiir ziyafeti sunmandır güzel olan... ne büyük keyifti bu çok güzel şiiri bir daha okumak... ayrıca seçkisi nedeniyle bir kez daha sevinerek tebrik ve sevgilerimi sunuyorum...
Şiirin seçkimde, kardeşliğin gönlümdedir değerli hocam...
hece şiirine değişik kafiye düzenleriyle yeni tatlar katan arkadaşımızı kutluyorum. şiiri teknik açıdan da ahenk açısından da başarılıydı. yüreğine sağlık. kalimera da her zamanki gibi munis yumuşak ssiyle can vermiş. tebrikler her ikisine de...
Hece şiirleri ana kurallardan kopmamak şartı ile şekil arayışlarına ve yeniliklere her zaman açıktır. zaman içinde (ababccc)hece düzenindeki 7+7=14 ölçülü ve yedi mısralı kıtalar da yerini alacaktır diye düşünüyorum.
Şiiri ilk okuyanlardan biri olarak, gayet güzel ve başarılı bulduğumu buradan tekrar söyleme gereği duydum.
Ruhu okşayan ve şiirde çok sevdiğim "sevda" konusunun dizelere ustaca nakşedilmesi, beğenimdeki en büyük etkendir.
Seslendirme de oldukça başarılı idi.
Şiirde emeği geçen her iki şair dostuma başarılarının daimi, selam ve sevgilerimle...
kolay gelsin cemaat.)))alışkın olduğpum sayfa.gelirken dinlemeye geldim.fakat dinlediğimi anlayamadım.sevgili kalimera ses renginizi billiyorum,yorumunuza zaten söz etmiyorum.kayıt kalitenizi beğenmedim.yorumu dinliyorum bir çok bölümü anlamıyorum.en kısa zamanda bu konuyu çözelim.benim duaya sizin yardıma ihtiyacınız var.))))teknoloji uzağı yakın ediyor.bilginize.sizi tanıdığım için buradan yazdım.hoşgörünüze talibim. canbolatın şiirine yazmıyorum.o zaetn aşmış şiiri.kendisinin tayini şiiristana çıkmıştır.saygımla.
Öncelikle geç kalmışlığım için üzgünüm.. Hoşgörü olmayanın şiirle ne işi ola ki hocam.? (: Sizin beğenmemeniz kasdi değildir bilirim, bilirim ki gerçekten dinliyorsunuz, yoksa hatayı nasıl anlayasınız? Usta bir yorumcunun eleştirilerine her zaman açığım... Asıl kaale alınmayıp, "amannn nasıl okursa okusun." denirse üzülürüm.. Çok çok teşekkür ve sonsuz saygılarımla her zaman....
hece şiirinden anlamam ama bu şiirde beni güne çeken bi şey var... öğretilerin dışında hece formunda yazılmış... tabii böyle arayışlar olacaktır. dili kullanımı eski yeni harmonisi... tebrikler çokça... şiirle kal... ve seslendirme ayrıca tebriğe değer... saygılar.
sulu_sepken tarafından 8/26/2009 12:43:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Murat bey kardeşim,anlaşılan o ki bu güzel hece şiirine epeyce bir emek vermişsiniz ,her mısrada bu göze çarpıyor..
Duyguların kalıba dökülmesi hece şiirlerini zorlayan bir unsur..çünkü bazen istediğiniz bir kelimeyi heceye uymadığı için ya da kafiyeye uymadığı için koyamayabiliyorsunuz..siz bu şıirde çok farklı bir kafiyelenişi uygulamışsınız ki ben böyle bir uygulamayı ilk defa görüyorum..bu şairin işine verdiği önemi ve yeniliğe ne kadar açık olduğunu gösteriyor..her bölümdeki son üç mısranın kafiyeli oluşu pek denenen bir şey değil ,özellikle böyle 7 lik bölümlerden oluşan şiirlerde..ilk dört mısra çapraz kafiye diğer üçü düz kafiye olarak düşünülmüş...
Beni hem anlam hem de şiirin okunurluğundaki akış yönünden son bölüm çok etkiledi ve o an keşke şiirin diğer bölümlerinde de 1. ve 3. mısralardaki kafiyelenişin son üç mısrayla redifli olması gibi bir kafiyeleniş olsaymış şiir çok daha güzel olurmuş ,diye düşündüm...
sevdaya dair mukemmel bir siir özlem dolu hasret dolu dopdolu bir güzellik ,,,yüreginize saglik kutluyorum sadece okuyabildigim dinleyemedigim icin cok üzgünüm eminim seslendirmede mukemmeldir (bilgisayarimdaki bir sorun yüzünden siirleri dinliyemiyorum cok sey kacirdigimin farkindayim ) saygilar slmlar,,,,,
Dudağından bir bade içersem kanar mıyım?
Meftunum bakışının dingin serinliğine,
Yüreğine destursuz girersem yanar mıyım?
Ömrümün gülü sensin her an yâdın nihanla,
Kalbime huzur gelir bengisu rayihanla ,
Değişmem saç telini dilber dolu cihanla.
Teninde gezen rüzgâr ilkbahara sürükler,
Elin nereye değse filizlenir zarafet.
Zamanın iç çekişi sevdamızı körükler,
Göz değmedi dengine, doğmadı böyle âfet .
Tarifsiz güzelliğin fevkinin fevkindesin,
Her dem canıma yoldaş; ruhumun şevkindesin,
Sinemi aydınlatan mehtabın şavkındasın.
Avunup hayalinle, geceden taşıyorum.
İnşiraha eserken; ağlar mı tende hazan ?
Her mevsim ikliminde, sevgini yaşıyorum.
Bu ne büyük lütuftur; sultanı bende yazan.
Sana köle olmaktan bahtiyarım gül peri,
Sensin derdime derman sensin gözümün feri,
Şahikamsın bir tanem ben aşkının neferi.
Zümrüt bakışlarınla, huzur verir varlığın.
Gözlerimde tüllenen, yakut gamzeli hülyam.
Gönlümün gülü sensin, daim olsun yârlığın.
Yokluğun azap bana başlar ruhumda kıyam.
Varlığın özlemimken, olmasan ne ederdim;
Benliğin girdabına kapıldım arttı derdim,
Bir tek tebessümüne her bedeli öderdim.
Sonsuzluk bestesini ruhumda dinleyerek ,
Ulaşsam visalinin aydınlık cennetine.
Sarıldım hayaline sessizce inleyerek,
Bırakma hicranının sensizlik cinnetine.
Yeşersin asil sevdam çiçeklerle rengârenk,
Filizlensin içimde firdevs buğulu âhenk ,
Muradın muradımdır; lûtfun cennetlere denk.
Murat CANBOLAT
Murat bu tarihlerde ben sitede yoktum. Fakat güne düşün şiirini ve şahsını kutluyorum. Okudum çok güzeldi. Kalemin var olsun. Saygılar, selmalr, sevgiler...