Ruhumun sahiline vurur deniz yıldızım, Hicran ırmağı taşar füsunkâr gözlerinden. Göğsüme ateş yürür firakından kor sızım, Teselli bekler ruhum, şefkatli sözlerinden…
Şuramda yumruk olur içten içe bir sancı, En tiz perdeden hüznü bestelerken buhranım, Puslu aynamda akis yorgun ömür usancı, Suya düşerken gölgem perdelenir bir anım…
Hasretin şerbetini içtiğim günden beri, Köz köz oldu ciğerim, sanki ateş çemberi. Tek adım atamadım, zaman sensiz hep geri, Ne olurdu kalsaydın mutluluğun amberi…
Gün geçtikçe artıyor canımın kırıkları, Sisli, dumanlı, karlı şahikası kalbimin; Teselli vermez ruhun derin hıçkırıkları, Sonbahar rengi vurmuş son sayfası albümün…
Makaslasam üstüme düğümlenen gölgeyi, Kalbim aklıma baskın aşkın repliklerimde. Ayıklasam özümde hüküm süren bölgeyi, Gel yangınım başlasın kanlı kirpiklerimde…
Tatsam aşk ekseninden mimsiz berrak kevseri, Vuslatınla eriyip gecelere dirilsem; Öpsem bir kez beninden halim aşkın eseri, Toprak olup mis kokan ayağına serilsem…
Köklerimden gövdeme yürüt bengisu dilber, Gökkuşağı donatsın mavi denizlerini. Senden başka kimim var hayat dengi su dilber, Silsin aşkın ebedi hüznün kan izlerini.
Tükenmesin gözyaşım yalnız sende kararım , Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda! Sevdan tek sığınağım, yoksan her şeyim yarım, Yüreğimin sahibi; aydınlandım ziyanda…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşk Ekseni şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşk Ekseni şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tükenmesin gözyaşım yalnız sende kararım , Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda! Sevdan tek sığınağım, yoksan her şeyim yarım, Yüreğimin sahibi; aydınlandım ziyanda…
ZEVKLE OKUDUM. TEBRİKLERİMİ, SELAM VE SAYGILARIMI SUNUYORUM.
Ne vakit gelsem bu sayfaya şiir vardır.Hemde öyle böyle değil.Kimi zaman beyit beyit gazel, kimi zaman fabldan dersler kimi vakitte böylesi duygusal bir eser. 7+7Hece vezninde çapraz kafiye örgüsüyle yazılmış harikulade bireserdi. Özge kafiyeler ve anlatımdaki incelik ve zerafetin aynası olmuş etkili imgeler farkedilmeyecek gibi değil. Seslendirmeyi yapan arkadaşımıda kutluyorum.Yürek sesinizi öyle güzel yansıtmışki. Emeğinize, aklınıza, yüreğinize sağlıklar olsun. Candan tebrik ederim.Tekrar esere dönücem.Şimdilik müsadenizle.Selam ve saygılarımla.
Şiirler ve içinde söylenenler, Aktarılmak istenenler ve aktarılanlar, Anlayanlar ve anlatılmak istenenler. Galiba her birimiz bunların ne anlama geldiğini çok iyi biliyoruz ama kolayımıza geldiği için teşekkür edip gidiyoruz sayfalardan. Şiirleri bırakıyoruz arkamızda ve geçiiveriyoruz bir başka şiire. Oysa şiirler hiç eskimez. Hep ilk günki gibi taptaze duygularla olduğu gibi kalır. Değişen yaşnızca okuyucunun zamanla değişien bakış açısıdır.
Şiirlerde her zaman söylerim. Çekip giden sevgilinin arkasından beddua etmek yaşanan aşklara ihanet etmektir diye. Bizler aşkları ölümğne yaşarken hiç kopmayacak gibi düşünür koptuğunda da anında sitemlere bürünüveririz. Oysa çok uzun sandığımız ama hiç de uzun olmayan yaşamımızda bize bir anlık da olsa yaşattığı mutluluk için teşekkür etmeyi bilmeliyiz sevgiliye. Ve teşekkür ederken yine derdimize dermanın kendisi olduğunu söylemek alçalmak değil tam aksine yükselmmektir kısacık yaşamımızda.
Ben dizelerinizde bunları gördüm. Çekip giden sevgiliye sitem ederken aynı zamanda verdiği ve vereceği mutluluk için teşekkür edebilmenin erdemini buldum ve bulduklarım beni gerçek analmad mutlu etti.
Kaleminiz ve yüreğiniz el el verdiğinde gerçek anlamda şiir yazıyorsunuz Murat bey. Ve ben sizin kaleminizi ve bende bıraktığınız duyguları okumayı seviyorum.
Kutluyrum tüm kalbim ile kaleminizi ve saygılar yüreğinize. Şiir kadar seslendirme de muhteşem.
Muhteşem bir çarpraz kafiye ve hüznü okuyana işleyen bir içerik... Seslendirme şiire, şiir seslendirmeye yakışmış... Ne varsa şiire ve güzele çerçevenin içinde. Çerçeve duvara asılacak seyredilecek kadar güzel.
Yüreğine sağlık şair ve sesinize sağlık yorumcu. Tebrikler her ikinize... Hayırlı ramazanlar hepimize.
Manzumelerin çoraklaştığı, nesrin kalıplarda donduğu ve çizgilerin manasızlıklarla kilitlendiği yerde hayatın acı ve lezzetli yanlarını bir aşk potasında birleştirerek kimyalaştıran, terkibinden herşeyi güzelleştiren; güzellik sırrını, kutsal hizmetini ve evrensel portresini edeple örten; düş ile gerçek arasında bir gökkuşağı gibi güneşin, ayın, yıldızların ve galaksilerin ışıklarını yüreğine damıtan bir kanatlı sözcükler armonisi, bir iç yangını, bir kuş ırmağıdır akıp giden, bir rahmet sağanadır, gerçek şiir...
sevgili arkadaşım tekrar tekrar okudum ve dinledim, yazan yürek hiç susmasın. şiirin, seslendirme ve müzik mükemmel, emeğinize fazlası ile değmiş. canı gönülden kutlarım, yüreğin dert görmesin. sonsuz sevgi ve saygılar.
Aslında yorum yapmayacaktım, dinledim dinledim ve yine dinledim. Dün ilk asıldığında da gelmiştim okumuş okumuş ve okumuştum. Elim yoruma gidemiyordu hakikaten bazen dilimiz tutuluyor ya aynen kalp öyle garipleşiyor. Sırttan darbe almanın acısı vardır ya zehirdir ama böyleli durumlarda ta alnının ortasında bir iz beliriyor tadını ise benzetebilecek bir hal kalmıyor ...Aynen böyle oldum bu şiirle..
Yorum yazarken ah işte harikasınız efendim mükemmelsiniz gibi iki cümle kurup da gidemiyorum yazık ki çünkü onları söylüyorsam bir de sebebim olmalı değil mi ? Adına şiir denemeyecek harf kalabalığına öyle şeyler yazarsam ayıp olmaz mı ben benden çıkıp başka bir şeye benzemem mi ? Adıma Havin denmez başka bir şey denir de yedirmek zor öylelileri...
Bu şiirde samimiyetimle söylemeliyim ki şöyle duruldum, tuhaf tuhaf sesler yankılanır oldular kulaklarımda ve hepsi de bana ait sesler...Öncelikle kıskandım...Evet ulu orta söylüyorum ki kıskandım bu ruh halini hiç çekinmeden şiire dökebilen kalemi . Çünkü daha beter halleri taşıyıp da bu anlamlardan bir tanesine bile değemeyenler var ki biri de benim lâl kalemimdir...Ve çok da uğraşıyorum, sevip de kızmamak için sevip de yanına köstek olabilecek kör hisleri taşımamak için kısmet artık ne zamana doğarım o baharda bilinmez...Ama sizleri okudukça , böyle şiirleri gördükçe olacağına inanıyorum...Olacak..
"Göğsüme ateş yürür firakından kor sızım, Teselli bekler ruhum, şefkatli sözlerinden…"
Bu dizeleri aldığım ilk dörtlükteki ilk iki dize kolay söylenebilecekler arasındadırlar. Ama burası öyle değil. Çekileni anlatmak kolaydır da "yardan medet ummak hani saklayıp içimizde bekleriz ama söyleyemeyiz ki be kalem söyleyemeyiz...Şiiri yazınca o görmeyecek elbette o bilmiyor yazdığımı ama sanki hiçkimse değil de o okuyacakmış gibi söylenemiyor işte...Ki bir yer var ki orda dondum hem adını da kullanmış şair....
"Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda!"
Ben ölüyor olsam da söylemem bunu iyidir iyi bil gibileri söylerim mutlaka:)))) Güldüm belki burda ama şiir öyle bir matemi seriyor ki bedene, ruha ufacık virgül sebep bulsam isterim gözlerimde ışık görünsün güneş her yeri aydınlatmıyor çünkü....
Şiirin tamamında gelgitler var. Başlamamış mesela tam sondan vurmuş tele elleri.Başı yok ama bakınca ortalara gidişe orda gider gibi oluyor ilklere ve o ilkin hemen akabinde olanlara el sürüyor, göz değdiriyor ki yüreği bitimin renginde izliyor...
"Hasretin şerbetini içtiğim günden beri,"
burda mesela şiire hakim olan duygunun sebebinin gelişi var. Gidememiş ama sebep soruyorsan bu sana yeter dercesine işlemiş burda harfleri...
Ve geneli için şunları söylemeliyim ki, çocuk teni pamukluğunda sitemli bir ölümün betimi. Kızmıyor hiç ses yükselmiyor. Sadece ne nedir onu verip ne istediğini yapılabilenin en iyisini kullanıp ad veriyor. Kutluyorum hakikaten ölçülü bir eser şeklen de ruhen de...
Seslendirmeye gelince. Yeni bir şey mi diye bakıyorum belki biraz uzun bir zamanı gösteriyordur Kalimerayı tanımak ama sanki her şiirde yeni görmüş gibi cıvıl cıvıl bakıyorum sese. Hakikaten ruhu giyiyor kendisini de veriyor aynı şekilde şairden koparmadan okuyor. Kutluyorum başarılı bir sayfa.
Kaleminizin ve bu başarının artarak devamını diliyorum.
öncelikle tekrari bir kutlama olacak cümlelerin başı burda. Hakikaten değerli bir kaleminiz var . Duyguları inci inci nakşediyorsunuz sayfaya. Ve okuyucu olarak büyük bir itina ve haz ile okuduğumu belirtmeliyim. Bu sebeple ki kalben teşekkürü borç bilirim, daim olsun kaleminiz.
Ve ezom,
güzel düşüncelerin için mi teşekkür edeyim diyorum sonra öylesi çok samimi olamayacağından şöyle diyeceğim,
"kalben hissettirdiğin için yüreğinde yeşillenen her şeyi minnetim yüreğine dualarla selamlamak olacaktır"...Sen de hiç eksilme şiirin yurdundan. Bir bina düşün temelden bir tuğla yok olursa o inşa edilen işe yarar mı ? Hayır o baştan çöküşü hazır etmiştir kendine. Bu sebeple sen de dikkat et kalemine...
tanımadan sevdim senin o nadide bulunur/ yüreğini şiiri şiir yapan yürektir... beğendiğim her şiirin altında illede senin yorumunu arar oldum biliyor musun ?
Tükenmesin gözyaşım yalnız sende kararım , Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda! Sevdan tek sığınağım, yoksan her şeyim yarım, Yüreğimin sahibi; aydınlandım ziyanda…
- Hani övgü ileyaklaşmaktan çekindiğim bir sayfadayım şuan.Belkide dile getirmek istediğim emeğiniz.Yazdıklarının yanı sıra iyi bir takipçi kutlarım Murat Bey saygılarımla
Tükenmesin gözyaşım yalnız sende kararım , Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda! Sevdan tek sığınağım, yoksan her şeyim yarım, Yüreğimin sahibi; aydınlandım ziyanda…
Yine muhteşem bir şiir değerli hocamın usta kaleminden... He bakımdan mükemmel bir şiir, yürekten kutluyorum, srlam ve muhabbetlerimle...
NEFES KESİYOR TABİRİ CAİZSE YANİ O KADAR ÇOK YORUM İLE BEZENMİŞ Kİ İNSAN TEFEKKÜR EDİNCE NEFES NEFESE KALIYOR ÇOK BAŞARILI BİR ÇALIŞMA OLMUŞ TEBRİK EDERİM KUTLARIM EFENDİM ESEN KALIN...
Ruhumun sahiline vurur deniz yıldızım, Hicran ırmağı taşar füsunkâr gözlerinden. Göğsüme ateş yürür firakından kor sızım, Teselli bekler ruhum, şefkatli sözlerinden…
_ Yüregine söz dinletememek kadar kötüsü yoktur. hic düsünmedigin bir anda ve secme sansinin hic bulunmadigi bir aynada görürüz onu.. aslinda biz bile anlayamayiz ne sekilde sizdigini varolan dünyamiza, ne elimizden gelir ona git demek ne de kal diyebiliriz / vardir bir kere
Gün geçtikçe artıyor canımın kırıkları, Sisli, dumanlı, karlı şahikası kalbimin; Teselli vermez ruhun derin hıçkırıkları, Sonbahar rengi vurmuş son sayfası albümün…
_ Teselliye arkadas bizleriz.Tüm yoksunluklara ragmen olmayan bir denizde balik aramaya cikariz.. tek yanimiza alabildigimiz yanlizca sevgimiz ve hirsimiz sanirim..
Köklerimden gövdeme yürüt bengisu dilber, Gökkuşağı donatsın mavi denizlerini. Senden başka kimim var hayat dengi su dilber, Silsin aşkın ebedi hüznün kan izlerini.
Derdin dermanı dertte gizlidir.Bu söylemi çok yerinde bulurum.Aynen dediğin gibi çelişki var ancak .Hayat bu çelişkiler arasındaki gel gitlerimiz değil midir?Teşekkürler...
Ruhumun sahiline vurur deniz yıldızım, Hicran ırmağı taşar füsunkâr gözlerinden. Göğsüme ateş yürür firakından kor sızım, Teselli bekler ruhum, şefkatli sözlerinden… **************************************************** BAŞARILI BİR ÇALIŞMA UZUN SOLUKLU USTALARA MAHSUS
Gökkuşağı donatsın mavi denizlerini. Allahım korusun senin o bedenini mutluluklar yaşasın ebedi yine çok güzel seveni ve sevileni insanı onure eden bir şiir sevgiler
yayla havası iyi gelmiş bir yandan oksijen depolarken, bir yandan da böyle bir güzel şiiri asmanın, bizlerle paylaşmanın uykusuna yatmışsın.
dinlenmiş, demlenmiş ve yaylada avcılıkta ne vurdun bilemem ama şiiri 12 den vurmuşsun.
biz de uzaktan uzağa kahve eşliğinde zevkle okuduk. her şey yerli yerinde. ek kafiyelerin, kök kafiyelerin güzelliği de, şiirin anlamı da okumaya değdi.
Hasretin şerbetini içtiğim günden beri, Köz köz oldu ciğerim, sanki ateş çemberi. Tek adım atamadım, zaman sensiz hep geri, Ne olurdu kalsaydın mutluluğun amberi…
Köklerimden gövdeme yürüt bengisu dilber, Gökkuşağı donatsın mavi denizlerini. Senden başka kimim var hayat dengi su dilber, Silsin aşkın ebedi hüznün kan izlerini.
Tükenmesin gözyaşım yalnız sende kararım , Gel gönlüme ışık tut gör bak Murat ziyanda! Sevdan benim tek varım, yoksan her şeyim yarım, Yüreğimin sahibi aydınlandım ziyanda…
harika dizeler hüzünde olsa çok güzeldi saygım sonsuz