bak! gözlerimden yüreğine bir kuş sürüsü geçiyor allı pullu kırık kanatlı şefkatinle ör yuvalarını
toprağa düşen sabırsızlıktı gözlerinin yağmurları avuçlarına düşen ateş filizlerinden toplayıp içi yalan tohumları çiçek bitmemiş baharlar bekliyorsun silip yüzünü göstermeyecek aynaları sancısında gömülecek iklimler istiyorsun
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GülümSe Roza şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GülümSe Roza şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
avuçlarına düşen ateş filizlerinden toplayıp içi yalan tohumları çiçek bitmemiş baharlar bekliyorsun silip yüzünü göstermeyecek aynaları sancısında gömülecek iklimler istiyorsun
bir yerde durdum.önümdeki ışık yok oldu. sevdiğim gülmüyordu biliyorum gülümseseydi her karanlığı aşardı çıplak kalmış bu ayaklar. bir sevgiliye verebileceğiniz en güzel ve anlamlı hediye gülümsemenizdir. çok uğraştım ve yılmadan uğraşacağım o ağlamayı unutana dek!.. saygımla şiire ve sahibine.
biraz ürkek..ve tedirgin olsalarda..hep küçük bir nasip ve huzurlu bir ortamın göçebeliğinde özgürlük düşlerini büyütürler. tşk.ederim ziyaretiniz ve düşünceleriniz için.. sevgiler
Ruh gülümsemek ve gülümsetmek istiyor şiirini ruhu ne kadar hüzne vursa da sevgiliye ve yorumcuya gül zannetme gülümse ben yapamıyorum sen yap deniyor... Ruhun gülümseyişi aşkın kırmızıya boyandığı an'dadır...
mimiklerinizi ve ruhunuzun Gülümsemesi dileğimle...
sanırım hep yapamadığımızı karşıdaki insandan beklemek gibi bir iç güdüye sahibiz.yapmadığımız şeyleri başkasına tavsiye etmek..korkularımızı..kayıplarımızı..ve içimize gömülü olan bütün güzel dilekleri ertlemek gibi...ve gülümsemek içten...bu varsa onun etrafında güzel insanlar var demektir tşk.ederim..sevgiler..
İnsan en çok neden kaçmak istiyorsa asıl kavuşmak istediği odur. Ellerinden gövdene karıncalar yol çizse de, söküp atmak mümkün değildir sevdayı yürekten sitemler etsen de yine deli gibi eser sevda rüzgarı sevgilinin olduğu iklimlere...
Her daim başarılara imza atan yüreği gönülden kutluyorum. Ve günbegün yükselen çıtayı görmezlikten gelmek mümkün değildir. Yürüdüğün yollarda dikenler de olacaktır,çiçekler de... Devam et ardına bakmadan...
Şiirin içeriği ve yazarın diğer şiirlerdeki anlatım diline paralel doğrultuda akışını, ses uyumları ile sürüklemektedir. Kullanılan sade kelimeler yardımı ile derin imgelerle örülü eserde, kısa tutulan dize ve bölümler, okunma hızını arttırmaktadır.
Şiiri okumadan önce başlıktaki " S " harfinin büyük oluşu dikkatimi çekti. Bu durum ikinci bölümde de yer almakta, ayrıca bu bölümü oluşturan üç dizenin ilk kelimelerinde " gül " sözcüğü içermesi, yazarın kalemindeki düşünceyi ortaya çıkartmıştır. Buradaki düzeni şiirin finalinde de görmemiz mümkündür.
Duygusal bakımdan sevginin ve gülün, sevgili ile ilişkisini düşündüğümüzde, ayrıca arka fonda da kırmızı bir gülün kullanıldığı gerçeğine dayanarak, bir sesleniş şiiri olduğu kanısındayım. Dikkatimizi yoğunlaştırdığımızda, ünlem işaretlerinin kullanıldığı bölümlerin, şiirde oluşturulan sevgili karakterine ithaf ediliş tarzının sertliliğinden ziyade, sevgiliyi kırmamak için kullanılan terimlerden oluştuğunu tahmin ediyorum. Kurgudaki bütünlüğün kaybolmaması, dizeler arasındaki geçişlerin konudan sapmadan ve şiirselliği ön plana çıkarması, konunun okuyucuyu yormadan ilerlemesi son derece güzeldi.
Dördüncü bölümün girişini oluşturan ilk dize, şiirin sesli okunuşuna dayalı olarak o kısımı biraz zorlamaktadır. Üzerinde biraz daha düşünülmesini gerektiğini ayrıca, altıncı bölümde, üçüncü ve beşinci dizede kullanılan " ayak " kelimesinin iki kere tekrarlanışı, kıtanın anlatımındaki vurguyu tüm anlamıyla tamamlamasına engel olmuştur.
yorumlarınızdan her zaman şiirlerin kalbine inip bütün derinliğiyle iyi analiz ettiğinizi ve son derece objektif düşüncelerle şiirlere yaklaşımınızdan dolayı kendi adıma size tşk.ediyorum. her zaman için iyi yazabilmek kadar iyi anlaşılabilmeninde önemli olduğunu düşünüyorum güzel düşünceleriniz için tşk.ediyorum
bak! ellerimden gövdene arsız karıncalar yol çiziyor nasır ayaklı tek kanatlı sevemezsen kopar ayaklarını
okurken kendimi karanlık bir mahzende gibi hissettim...ordaki kadını gördüm..biri ona bu sözleri fısıldarken o , çaresiz,geçtiği dehlizleri gözyaşlarıyla işaretliyordu...ve sonunda sese uydu gülümsedi...
tebrik ederim.her zamanki gibiydi...yani alıp götürücü...
ilk önce bu kadar güzel duygularla yazılmış çok anlamlı, duygusal ve en önemlisi de benim gözümde kusursuz olan bu şiire bile eleştiri yapılmış ya hayret ettim doğrusu...halbu ki bu güzel şiire gölge düşmemeliydi hiç...
şiirine gelince; tşk etmek istiyorum...her seferinde şiir okumanın verdiği haz ve beğeniyle ayrılıyorum sayfandan...çoğu zaman şiirlerinde işlenen hüzün bizim de hüznümüz oluveriyor...ya da gülümseten satırlar bizim de yüzümüzü tebessüme çeviriyor...ki şiir başlarda çok içli ve duyguluydu...yani gülmek ne mümkün ?:))) ta ki son satırlara kadar gülümse demişsin ya...işte tam finalde gülümsetti satırlar...yanında bir tutam hüzün de olmalı ama... tatlı bir hüzün...mutluluktan yana ufaktan birkaç damla gözyaşı da eşlik etmeli bence bu şiire..
ben bayramlarımı ve gülüşlerimi en son hatırladığım kadarıyla; çocukluğumun en masumane ve saf günlerinde bayram şekeri niyetine avuçlarıma bırakmıştım...şimdilerde bu yaban ellerde yalnızlığım gibi bayramlarım da öksüz ve kimsesiz kaldı...
ki uğramaz oldum bir daha..gülen yüzlerin ellerine dokunmaya cesaretim yok şimdi...gözyaşlarımla ve yaralarımla onları da üzmek ve sırılsıklam yapmak istemiyorum...onlar beni hep güleryüzlü ve mutlu hatırlamalı.. hayallerinde öyle kalmalı..
şimdi bu şiiri okuduktan sonra gülümsemeden geçmek olmaz..tıpkı eski günlerdeki gibi avuçlarındaki şekerleriyle sevinçten dört köşe, etrafa gülücüklerini saçan küçük çocuklar gibi mutlu ve gülümsemekteyim..
yazan yüreğine ve emeğine..teşekkürler..sevgiler..
görüyorsun değil mi..farkına varmadan gene hüznü işlemiş parmaklarım...niyetim seni de üzmek, şekersiz bırakmak, hüzün selinde boğmak değildi:)))).. kıyamam ben sana..sevgiler..
oy can..nasıl da hüzüne boyadın saatleri...senin yorumundan sonra yeniden şekersiz bayram sabhalrına döndüm..bir gün kapıl çalınacak ..biliyorum..çalmasa da kapıyı sökeriz:)) tşk.ediyorum..her daim sevgimle
şiirin nabzının attığı bir sayfa... defterde çok eski sayılmam belki ama faik şiirlerini hemen hemen dünden bugüne okuyan biri olarak çıtasını her zamn yüksek tutan,hep bir hamle daha, bir hamle daha şiir adına... şiiri ciddiye alan, şiiri şiir olmak adına çalışan , her zaman kendini yeni ve zinde tutan bir kalem nazarımda... şiir adına keyif aldığım , gıpta ettiğim :)). gurur duyarak izlediğim aynı zamanda... sadece çalışmalarında değil yorumlarında da bu özeni gösteren, inceleyen,irdeleyen ve şiir adına yapıcı tutumlarıyla deftere kalite katan bir arkadaş..
bunları neden yazdım...aynı noktalara dikkat edelim...işimiz şiir burada diyebilmek adına...şiiri yorumlayan kişi sanırım yorumlara da göz atmak zorunda...
şiire gelince yine demindeydi, yine özel ve kendine özgüydü sevgili Faik...
Şiirin üzerinden elini hiç çekmeden daha yüksek çıtalara Faik...öpüyorum o güzel yüreğinden..
sevgimle..
viki650 tarafından 3/24/2009 12:34:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiir yolculuğumda hep yeniden yeniden beni satırlara ışık hızıyla koşarak sürükleyen duacılarım ve yürekseslerim var..ve ben hepsini öyle seviyorumki.. çok tşk.ederim.
Şiiri eleştirirsiniz...Şiiri eleştirebilmek için de eleştiri yetisine sahip olmanız gerekir... Yoksa başka sayfalara kendi şiirlerinden kopyala-yapıştır eleştiri getirdiğini sanmakla meşgul olan kişiler aslında sadece hata etmektedirler... '' reklamlar '' ı izlediniz demek sanırım bu durumda çok abes olmaz... Bir yaratı alanı olan edebiyat ve şiir, bu sayfada kavrayışına saygı duyduğum bir Şair tarafından hep işleniyor...Güzelleşiyor...
Bu siteye geldiği günden beri büyüyen ve hep daha iyisi olmalı diyen Faik'i bir kez daha tebrik etmek isterim...Mesajlarla dolu şiiri için...
Ne var ki, günümüzde şiir ve eleştiri güncellikten ibaret olduğu için, anlamak ve anlaşılmak elbette dayanaksız eleştirilerle sayfalara bırakılıyor...Bir nokta hep gözardı ediliyor...Şiiri çözümlemek, şiire yapılabilecek en düşmanca eylemdir...
ve sen şair biliyorsun..geçtiğim yolları..emekleme sabırsızlığından koşabilme yetisine çırpınışlarımı şimdi elim dilim sancısını doğuran üç beş satır.. tşk.ediyorum..
şiirin; yazan kişinin ne kadar yüreğinden geldiğini anlayamayız bu gün gibi gerçektir... Yazılanı hissedersek yada okuyanda anlam kazanır, kazandığı anlam şaiirin verdiği değil okuyanın aldığır ve okuyanda şiir biçim bulur... aspendosun sadece bu şiiri değil bu zamana kadar okuyabildiğim pekçok şiirinde kendime dair pekçok şey buldum o yüzden kendi adıma söyleyebilirim ki yazdıkları bana göre şiirdir, kimisine göre farklı olabilir... ! belki de tercihtir :) Tebrik ederim şair...
Şairden özür dileyerek ayrıca, değinildiği için; fikrimi söylemek istiyorum. Şizofren iç konuşmalarda duygu belirtir, okuyan sezebiliyorsa okuyana göre şiirdir, yani bu kavram (şiir olma yada olmama) sezemeyle beraber göreceli hale dönüşür...
evet şair..başkalaşma gerçeği ve her zaman insanlara kendi düşüncelerimiz ve isteklerimiz doğrultusunda yapıştırmaya çalıştığımız yamalar..bizi aslında özümüzden uzaklaştıran bu değil midir? çok tşk.ediyorum.zamanınızı ayırıp düşüncelerinizi payklaştığınız için
Başlık ve şiir uyumlu. Mükemmel imgeler var.. Aşağıdaki dizelerden onlarca şiir çıkar.defalarca okunacak kadar güzel.
kapısı çalınmayan bayram sabahıydı yüzünün aynaları şefkatinle ör yuvalarını toprağa düşen sabırsızlıktı gözlerinin yağmurları yalnızlığın ellerinden öpüyorsun
ama imgeler zorlanınca şiirde kalite düşer.. aşağıda olduğu gibi.
bak! ellerimden gövdene arsız karıncalar yol çiziyor nasır ayaklı tek yapraklı İMGE; şiiri düz yazıdan ayıran en önemli unsur.yerinde kullanıldığı zaman müthiş haz verir.ama imge kullanacağım diye bulduğumuz her şeyi yerleştiremeyiz.tek yapraklı karınca yanlış.tek ayaklı olabilir ama tek yapraklı anlamsız bir imge.imge gerçeğin güçlü sunumudur.imgelerde gerçeğe aykırı davranamaz şair.
“tütsülere yak kirpiklerini” tütsülerle olmalıydı.anlam kayması var.
Ve final zorlamayla bitirilmiş..düşleri bile imitasyon bir kuşak yetişiyor..ama şairin düşleri imitasyon olamaz.şair gerçeğin tercümanıdır. bir de "bir şizofrenin iç konuşmaları" tarzında şiirler moda olmaya başladı. ve imitasyon duygular türedi hızla. duygu; özgün ve KENDİMİZ olmalı.yoksa yürekle buluşamaz.
yeniden çalışılır , final düzeltilir ve realist imgeler kullanılırsa ŞİİR olur.
çok tşk.ediyorum sevgili Banu..güzel düşüncelerin ve ziyaretin için..
bir noktayı belirtmeden geçemeyecem..sanırım bir imgeyi eleştiri noktası olarak düşünmek yanlış olmalı diye düşünüyorum..imgenin tanımına indiğimizde bir kadının saçlarından kaldırım taşalrı yapılabilliniyorsa imgenin ufku ve sınırı geniş demektir..imgesi olan bir şiiri güzel kılan da budur.. mesela ipek böceği yuttum,içimde eşarp çıktı.diyor ünlü bir şair..bunu eleştirmeye kalksak..sayısız sonuç elde edebiliriz.. Şiir, doğası gereği üzerinde kesin belirlemeler yapmaya gelmez. Ama şiirin özünün imgeyle oluştuğu ve imgenin de sözcükler aracılığıyla, yeni dil ile yaşam bulduğu bir gerçektir.
ben kadının kirpiklerini tütsü olarak düşündüm ve ağladığında kirpiklerinde oluşan ıslaklığın vereceği kokudan mutluluk duyacağım dersem.bu benim düşüncem olur..bu bir hayaldir..ve hayaller sınırlandırılamaz.. hepinize sonsuz sevgi ve saygımla..
Şiirde zorlama veya anlaşılmayan bir yer olduğunu sanmıyorum. İmge artık öyle bir hal aldı ki, kullansan bir türlü kullanmasan ayıp! Girişten bahsettiğiniz kısım şiirin can damarı olan yer. Hem öyle böyle açık apaçık, insanın canını yakan bir yer. İlk okuyuşta anlaşılmıyorsa ne mutlu. Şiir ilk okunuşta anlaşılıp kendini ele vermemeli zaten. Ama okundukça dizeler açıldıkça ve kişide yer buldukça çoğalır. Ha sıkıcı ve beni boğan çok şiirle de karşılaşmıyor değilim. Ama bu o türe asla girmiyor.
Ben sadece “tütsülere yak kirpiklerini” kısmı için sizinle aynı fikirdeyim. Ya “tütsülerle yak kirpiklerini” olmalı. Gidişata uygunluğu bu, fakat o dizenin üst kısma yararı yok. Aslında hepten kaldırılsa çok daha güzel olacak inancındayım. Tabi bu benim fikrim. Amaç şairi dövmek, dizelerini incitmek değil. Size muhalefetlik yapmakta değil. Bu sitenin uygun ortamlarda ona buna sataşmadan da tartışılabilirliğini hissetmek. Çünkü sadece buranın hakimi olduğunu sanıp atıp, tutan ve oradan oraya isim vermeden atışmalar hoşuma gitmiyor.
Final çok sade ve sakin bitmiş. Ama içine çokça anlam katarak. Kendimizle kıyaslayarak, gönlümüzü yorarak, canımızı acıtarak, aynaları kırarak, saçlarımızı ağırtarak, her şeyden çok severek… Güzel bir bitimdi. Ardı arkası kesilmeden.
düşünceleriniz için tşk.ediyorum.. mükemmelliğin sınırları insanın duygu,düşünce ve yaşam karelerine aynı zamanda bilgi,birikim paralelinde şiire aktarılırken farklı ölçülerle sunulabilir.. sayfamda ki ziyateriniz için tşk.ediyorum sevgiyle kalın
toprağa düşen sabırsızlıktı gözlerinin yağmurları avuçlarına düşen ateş filizlerinden toplayıp içi yalan tohumları çiçek bitmemiş baharlar bekliyorsun silip yüzünü göstermeyecek aynaları sancısında gömülecek iklimler istiyorsun
Çok güzeldi dost,harikaydı,tebrik ederim, saygı ve selamlarımla
toplayıp içi yalan tohumları
çiçek bitmemiş baharlar bekliyorsun
silip yüzünü göstermeyecek aynaları
sancısında gömülecek iklimler istiyorsun
Yanlış seçimler... Sevgi, hak edene verilmeli..
Tebrikler...