ŞİİRSEL GİYOTİNLERI Bir çiçek, Bir mavi kozalak, Bir gece sancısıdır. Bir duman, bir yarıcan, bir insan artığıdır. Yar diye ciğerimizde sızlayan, Hayatın en hüzünlü yanıdır. Öyleyse, Gün hakkına, Kan ter içinde vurgun can hakkına. Emanetim gül kokusu kadar anne Emanetim can kokusu kadar memleket. İstersen bas bağrına der yüreğim İstersen nefret et. Kör olası yürek yarasısın işte. Öldürmez ama yokluğun süründürür bu gidişle. İşte geldim, işte burada anar dilim seni. Öldürürken bir gökyüzü depremi, Mecaza çalar dilim. Aksi bir kinayedir zehri andırken gözlerim. Anlıyor musun? Özlemin göğsümde, acısı gözümde saklı. Bu kavgada bir sen, birde işte ben haklı. Çekip gittim içinde şarkımız. Sevişirken yokluğun, kurşun yedi bir yanımız.
Bir çiçek, Bir mavi kozalak, Bir gece sancısıdır, Bir duman, bir yarıcan, bir insan artığıdır. Sevda diye gözümüzden seyiren, Hayatın vazgeçilmez yanıdır. Öyleyse, Üzülme kapanırken gözlerin kapının eşiğinde. Güzelliğin bir gamzelik fermandır. Sanırlar içimde büyürmüş okyanusları gözlerinin, Söylediğim her şey yalandır. Yazık, Son gelişiyle yüzüne kapınır vakit, Saatler boyarmış acıları. Üzülme anne, üzülme derken dilimde memleket, Ya okşa saçlarımı anne, ya da lanet et. Şubattır, kar düşmüştür ensemin doruğuna. İnadına yar diye delirir kanımız, Bir kırık plaktır özlem, işte ondan hüzün çalar şarkımız. Ve anlıyor musun şiirsel giyotinlere ruhsat verdi ahımız.
Bir çiçek, Bir mavi kozalak, Bir gece yarısıdır Bir demet yarıcan, bir insan artığıdır. Bir turna arkasından bakıp gitmek Özlemin en direnen yanıdır. Öyleyse, Bir baba gerek uçurumlarında hayatın ellerimde melek. Bir baba gerek dedin anne, diline direnerek. Ağır yaralı bir öksürük, kapısında göğsümün, Beceremedim unutmayı, ağzımda bilenirken tükürük. Oysa hayli zaman olmuş öğreneli yutkunmayı. Sürgün doğramayı ekmeğinin arasına. Onun için midir her gece saplanması bir bakışın bakışlarına. Yok işte elma şekeri, can kuşu, Küçük mezara sığdı dünyanın onca boşluğu. Anlıyor musun? Özlemin göğsümde, acın gözümde saklı. Bu kavgada bir sen, birde işte ben haklı. Çekip gittim içinde şarkımız. Sevişirken yokluğun, kurşun yedi bir yanımız. Ve yedi kapısında bir şehrin talan edildi ahımız. Engin Badem -acemişair- |
farklı sesi var şiirin...yankıdık yürek sesinde şair...
kutladım.